Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Men "Amfea II" da... Sammenkomsten var vel i ditt rike, Sagvåg...

 

mvh,

"Anne C"

Huff ja, her var ikke hodet helt på plass.... mente selvsagt Sagvåg.

 

Fikk foresten telefon fra Dreamer i går, han lå like bak meg på vei til Vardetangen.

Selv var vi på vei til Sagatreff på Lindås Brygge, så det gikk litt tid før jeg koblet hvem som ringte. :crazy:

God tur med bagen Dreamer.

 

Nyste og undretegnede kan nok fikse å få bagen videre til Espevær, om det ikke passer for Skipper Worse.

Vi satser på Brandasund-Bakkasund-Sagvåg-Espevær, helgen 27.-29. juni.

 

Vi koser oss for øyeblikket på Lindås Brygge på Sagatreff, 12 båter og mange koselige folk.

Været er helt topp også.

Livet er herlig dere.... :cheers:

Redigert av Amfea II (see edit history)

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Hyggelig å hilse på deg, Amfea II! Det var ingen andre som møtte opp, hverken på Vardetangen eller Feste. Jeg tok derfor bagen med til Bergen. Som dere ser av trackingen, befinner bagen seg nå i Dolviken. Jeg får imidlertid ikke frem trackingsporet der jeg har gått. Er det noe feil? Rapport og bilder kommer senere i dag.

Link to post
Share on other sites

Som tidligere meddelt, er "stafettpinnen" kommet til Bergen. Bagen ble hentet på et sted som heter Vardetangen, lengst nord i Hordaland. Det er Norges vestligste fastlandspunkt. Slik ser odden ut:

diverse_001.jpg

 

Ca kl 10.30 ankom Kommandøren fra Selje med bagen ombord, og høytidelig overlevering fant sted på kaien:

diverse_006.jpg

 

Jeg kommer tilbake med flere bilder senere.

 

Kan Saphir og TrondT - som skal ta stafetten videre - ta kontakt for å avtale videre ferd?

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som tidligere meddelt, er "stafettpinnen" kommet til Bergen. Bagen ble hentet på et sted som heter Vardetangen, lengst nord i Hordaland. Det er Norges vestligste fastlandspunkt.

 

Kan Saphir og TrondT - som skal ta stafetten videre - ta kontakt for å avtale videre ferd?

Er etappene i Osterfjoren skrinlagt?

Link to post
Share on other sites

Ingen av båtene som skulle ta stafettpinnen rundt Osterøy, har meldt seg (det vil si "nives" er i Lofoten med sin båt, og er derfor forhindret). Det er fremdeles mulig å ta turen rundt Osterøy, men da må noen melde seg raskt. Hvis ikke vil konvoien gå videre sørover fra Bergen. Husk at jeg har telefonnr. kun til et fåtall av deltakerne, og konvoien er derfor avhengig av at de som skal være med, følger med på denne strengen. Her blir det daglig oppdatering så lenge konvoien er i Hordaland.

Link to post
Share on other sites

Amfea II antydet å få tatt strekningen Bakkasund - Espevær helgen 27. - 29 juni. Jeg skulle gjerne sett at det var mulig å få tatt det før den tid. Det vil ellers bety at bagen vil ligge i Bergen i 3 uker. Husk det er langt igjen til Halden! Disse etappene er ganske korte, og kan kanskje tas på kveldstid eller førstkommende helg? Hva sier dere som er satt opp på denne ruten: Mekkaren (Bakkasund - Kolbeinshamn), Nyste (Kolbeinshamn - Brandasund), Amfea II (Brandasund - Sagvåg), Skipper Worse (Sagvåg - Espevær) og Skjælø (Espevær - Haugesund)?

Skipper Worse har vel antydet at han vil få problemer, men det får vi ordne på en eller annen måte ..

Link to post
Share on other sites

Amfea II antydet å få tatt strekningen Bakkasund - Espevær helgen 27. - 29 juni. Jeg skulle gjerne sett at det var mulig å få tatt det før den tid. Det vil ellers bety at bagen vil ligge i Bergen i 3 uker. Husk det er langt igjen til Halden! Disse etappene er ganske korte, og kan kanskje tas på kveldstid eller førstkommende helg? Hva sier dere som er satt opp på denne ruten: Mekkaren (Bakkasund - Kolbeinshamn), Nyste (Kolbeinshamn - Brandasund), Amfea II (Brandasund - Sagvåg), Skipper Worse (Sagvåg - Espevær) og Skjælø (Espevær - Haugesund)?

Skipper Worse har vel antydet at han vil få problemer, men det får vi ordne på en eller annen måte ..

Alt til sin tid. Da vi tok affære for å få baggen bragt sydover fra Selje var det for å kunne klare våre etapper. Amfea II reiser offshore og jeg har også planlagt min tid.

Dersom "Pinneførerene" på etappene før oss bringer baggen til Kolbeinshavn, kan jeg ordne med mottakelse og oppbevaring av baggen der til våre planlagte etapper.

Amfea II har lenger oppe sagt at vi sammen kan føre baggen videre til Æspevær, da Skipper Worse jo har meldt at han nå er forhindret fra å ta den etappen.

Link to post
Share on other sites

Noen smakebiter fra turen fra Vardetangen til Bergen:

 

2008_konvoi_09.jpg

Idyllisk sted. Vi venter på hurtigbåten fra Selje.

 

2008_konvoi_11.jpg

Indre lei går mellom utallige holmer og sund, ofte med bro over.

 

2008_konvoi_12.jpg

Forholdsvis stor forskjell på flo og fjære lager tildels kraftig strøm i de trange sundene.

 

2008_konvoi_026.jpg

Mange var på tur i finværet ..

 

2008_konvoi_028.jpg

Idyll.

 

2008_konvoi_033.jpg

På Feste skulle ny "pinnefører" overtatt, men han var forhindret.

 

2008_konvoi_041.jpg

 

2008_konvoi_049.jpg

 

2008_konvoi_054.jpg

Det er fartsbegrensninger på de trangeste stedene

 

2008_konvoi_055.jpg

 

2008_konvoi_071.jpg

Vi nærmer oss Bergen. Salhus i bakgrunnen.

 

2008_konvoi_083.jpg

 

2008_konvoi_088.jpg

 

2008_konvoi_094.jpg

 

Fremme i Bergen!

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder Dreamer!

 

Jeg ser Osterøy utgår, det er forsåvidt greit for jeg har akkurat fått båten på slipp og blir liggende noen dager. Men jeg skal en tur sørover om to uker og kan ta pinnen ett eller annet sted om det skulle være behov. Målet for sommeren er vel Telemark tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

Kanskje du gir meg en melding når du er klar, TrondT, slik at vi kommer videre. I mellomtiden håper jeg å høre fra Saphir, Bergen, Fanafjord og Mekkaren. Som du ser av et annet innlegg, kan Amfea II og Nyste ta strekningen Kolbeinshavn - Espevær i helgen 27. - 29 juni. Og da er det bare Skjælø igjen på "sjarmøretappen" til Haugesund. Hvis det passer med tiden, er det fint om du Frøken Fryd kan ta en av de ledige etappene.

Link to post
Share on other sites

Amfea II antydet å få tatt strekningen Bakkasund - Espevær helgen 27. - 29 juni. Jeg skulle gjerne sett at det var mulig å få tatt det før den tid. Det vil ellers bety at bagen vil ligge i Bergen i 3 uker. Husk det er langt igjen til Halden! Disse etappene er ganske korte, og kan kanskje tas på kveldstid eller førstkommende helg? Hva sier dere som er satt opp på denne ruten: Mekkaren (Bakkasund - Kolbeinshamn), Nyste (Kolbeinshamn - Brandasund), Amfea II (Brandasund - Sagvåg), Skipper Worse (Sagvåg - Espevær) og Skjælø (Espevær - Haugesund)?

Skipper Worse har vel antydet at han vil få problemer, men det får vi ordne på en eller annen måte ..

Nå var det vel ikke meningen at dette skulle være et kappløp sørover???!

Meningen var å skape blest om Stadttunnellen.

Hvor er det blitt av alle avisreportasjene?

Opplegget til Nyste og undertegnede, har til hensikt å samle litt båter samt at avisen kommer til å være på plass.

Om Baggen blir værende i Bergen i tre uker, gjør vel ikke noe det vel?

Da har sinten og gjengen inne i Osterfjorden en mulighet til å samle seg, likeså andre i Bergensområdet.

Det som er helt sikkert er at det kan bli en liten konvoi med presseomtale den helgen vi har planlagt oppe i en allerede fulltegnet båtsommer.

Men for all del, om det haster å få den sørover, er det bare å kjøre på.

 

Uansett Dreamer:

Fine bilder, og god innsats for konvoien.

Synd det ikke kom flere båter underveis.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Om Baggen blir værende i Bergen i tre uker, gjør vel ikke noe det vel?
Hadde jo vært fint å kunne overlevere den på Båtplasstreffet i Helgøysund 27-29/6

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nå har vi to muligheter for videre ferd mot Haugesund og Rogaland:

Alternativ 1: Amfea II og Nyste tar stafetten fra Kolbeinshamn til Espevær helgen 27. - 29. juni. Da er ankomst Haugesund i dagene etter 29. juni.

Alternativ 2: Det ordnes med hurtigere transport sørover, slik at vi rekker treffet på Helgøysund. Vi kan trolig komme et godt stykke avgårde allerede nå til helgen. Fordelen er at vi sparer ca 3 uker. Ulempen er at det blir færre deltakere.

Jeg er innstilt på å lytte til medlemmenes mening. Hva sier dere?

Link to post
Share on other sites

Nå har vi to muligheter for videre ferd mot Haugesund og Rogaland:

Alternativ 1: Amfea II og Nyste tar stafetten fra Kolbeinshamn til Espevær helgen 27. - 29. juni. Da er ankomst Haugesund i dagene etter 29. juni.

Alternativ 2: Det ordnes med hurtigere transport sørover, slik at vi rekker treffet på Helgøysund. Vi kan trolig komme et godt stykke avgårde allerede nå til helgen. Fordelen er at vi sparer ca 3 uker. Ulempen er at det blir færre deltakere.

Jeg er innstilt på å lytte til medlemmenes mening. Hva sier dere?

Synes det hele utarter til en parodi av konvoitanken. Utgangspunktet var at dette ikke skulle være noe stressopplegg.

 

At baggen ikke kom igang fra Selje på grunn av manglende deltakere er en sak. At Hordaland skal bypasses på grunn av hastverk, noe helt annet.

 

Det bør vel også være rom for litt forhondsannonsering av de forskjellige etappene, opplegg osv. Det bør gjøres kjent her på forumet.

Slik vil potensielle deltagere utover pinnefører, ha mulighet til å planlegge deltagelse på turen/etappen.

 

Jeg for min del ante ingen ting om at baggen skulle direkte videre til Bergen fra Vardetangen. Litt info i forkant må til.

 

Dette er mine tanker om saken. Har andre et annet syn på dette, respekterer jeg det.

Link to post
Share on other sites

Støtter Nyste 100% her.

 

Nå er Fedje, Osterfjorden. Bergen Havn, Nordåsen allerede utelatt.

Kan vel like gjerne sendes i posten til endestasjonen da.

Min oppfatning av denne konvoien var vel litt annerledes desverre. :nonod:

 

Nå har nordgående gått helt opp med samme båt fra Ålesund, hva om vi finner en som skal sørover med nyinnkjøpt båt fra Bergen.

Da bør vi klare å få bagen til østlandet i løpet av uken, ingen problem. :crazy:

 

Den samlende konvoien som var planlagt, samt å skape blest om båtplassen og Stadttunellen er vel ikke så viktig lenger.

Jeg sitter herved på gjerdet og venter på hva som skjer.

Om konvoien er forbi Stord når jeg kommer inn fra havet, så kan jeg jo legge private planer den helgen.

Synd at opplegget til Nyste går i vasken, der var planlagt både presse og en sosial sammenkomst med i alle fall 4 båter. :headbang:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Nå må vi ikke svartmale det for mye, karer!

 

Har den gått forbi så glem nå dette og prøv å gjøre dette bedre for de som skal være med videre. Sørgående skal tas etappe for etappe. Vi nærmer oss fellesferien hvor folk har god tid til å planlegge. Info her i tråden hadde vært fint. Det hele er lagt opp til at dere medlemmene i samråd med den som har ansvaret for distriktet legger opp til at det blir kos og blest rundt konvoien. Ikke sant?

 

Stresse bør vi ikke, tvert om. Vi har god tid til å komme i mål før september, som er målet. :wink:

 

God tur videre.

 

Hilsen Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Synes det hele utarter til en parodi av konvoitanken. Utgangspunktet var at dette ikke skulle være noe stressopplegg.

 

 

Støtter Nyste 100% her.

 

Nå er Fedje, Osterfjorden. Bergen Havn, Nordåsen allerede utelatt.

Kan vel like gjerne sendes i posten til endestasjonen da.

Min oppfatning av denne konvoien var vel litt annerledes desverre. :nonod:

 

Ja, det ligner ikke så mye på det jeg hadde i tanken når jeg kom med forslaget...så jeg må si meg enig her.

 

Nå må vi ikke svartmale det for mye, karer!

 

Sorry! Det blir vel bra tilslutt, men det ser litt "tynt" ut nå.

Link to post
Share on other sites

OK - jeg har fått svar på det jeg spurte om: Vi har god tid. Da er saken klar: Vi satser på at Amfea II og Nyste overtar i Kolbeinshamn helgen 27. - 29. juni, og ender opp i Espevær. I mellomtiden skal jeg prøve å få kontakt med dem som er satt opp på etapper før Kolbeinshamn. Da er vi enige så langt? Det var nevnt eventuell oppbevaring av bagen i Kolbeinshamn. Kan du som nevnte dette, sende meg en IM med kontaktperson, da dette trolig blir aktuelt.

Når det gjelder pressedekning, kan jeg nevne at jeg avlyste samtale med journalist i en bergensavis da jeg så at jeg ble eneste båt inn til Bergen. Jeg hadde heller ikke sett det for meg akkurat slik. Men vi må ikke miste motet, men forsøke å gjøre det beste ut av den situasjonen vi har. Og ikke minst viktig: nyte sommeren mens den er her!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Bare for å friske litt opp:

 

Det ligger konvoimerker i baggen. Regionslederne fyller opp med flere merker når det minker i bunken.

Kr. 100 betales til konto: Baatplassenkonvoien 2008 : 8397 10 58733.

Alt går uavkortet til driften av BP.

 

mvh Astor

 

Tilfløyet: Husk å oppgi nicknavn på innbetalingen

Redigert av rem (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...