Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Batteriene i det kameraet som fulgte bagen var "flate". Vi tok derfor stort sett alle bilder med eget kamera (ca 130 stk). En del av bildene er lagt ut på baatplassen.no. Hvis noen er interessert i resten av bildene, kan disse sendes på mail.

PS! Vi har nå satt inn nye batterier i bag-kameraet, så det er klart til bruk.

Link to post
Share on other sites

Det var nevnt eventuell oppbevaring av bagen i Kolbeinshamn. Kan du som nevnte dette, sende meg en IM med kontaktperson, da dette trolig blir aktuelt.

Det var meg, jeg skal ta kontakt med noen der, og få arrangert det. Sender deg en IM når det er ordnet.

 

Jeg starter forøvrig fra Askøy fredag den helgen, dersom ikke baggen er fremme i Kolbeinshavn kan vi evt. plukke den opp på turen ned dit.

Men det tar vi evt. opp senere.

Link to post
Share on other sites

Bare for å friske litt opp:

 

Det ligger konvoimerker i baggen. Regionslederne fyller opp med flere merker når det minker i bunken.

Kr. 100 betales til konto: Baatplassenkonvoien 2008 : 8397 10 58733.

Alt går uavkortet til driften av BP.

mvh Astor

 

Takk Astor! Det var det jeg viste at jeg hadde glemt noe. :headbang:

 

PS: Er det mulig å betale for vimpel til samme konto?

Redigert av Bützfleth (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvordan virker trackingen ?

Fikk et spørsmål fra en dere og vil svare her på tråden.

 

Begge Grabbaggene inneholder en Trimtrac

 

Denne blackboksen som du får kjøpt på kjøp.no / kjop.as Kjøp herer satt opp mot webtjenesten til 3dtracking.no Båtvakt.no kaller vi det Dette er en abonnments tjeneste med pris fra kr 80 pr måned.

 

Fra Konvoiens tråd er det laget en link til et kart som ikke viser historikk bare sist kjente posisjon http://www.3dtracking.no/baatplassen.htm

 

Trimtracken inneholder en gps og et modem som sender posisjonen med fast frekvens når det er bevegelse.

Den har et simkort for datatrafikk.

 

For deg som er bruker er dette en ferdig løsning - pakk ut - sett i simkort - monter i båten, gå hjem foran din pc og logg deg inn.

Med en full konto har du også detaljert historikk samt at du kan legge inn egne Punkter av interesse og få ev varsling når båten ankommer - SMS eller e post. (bruk i bil som kjørebok)

 

ALT Geofence:

Du har en utleibåt som ikke skal til sverige - systemet trigger en sms når båten ankommer 5 km fra strømstad.

 

Nye løsninger som kommer:

En mellom boks som kan fjerstyres for å starte lensepumpe e.l

Varsling om annet utstyr i båten er i bruk eks alarm

 

OBS vi har også en gratis tjeneste som du kan bruke på http://free.3dtracking.net alt du trenger er en gps som komuniserer med din mobil - ev mobil med innebygget gps.

 

Håper mitt enkle svar er godt nok for den som lurer på hvordan det virker.

 

Morten på 3dtracking

Link to post
Share on other sites

Takk Astor! Det var det jeg viste at jeg hadde glemt noe. :headbang:

 

PS: Er det mulig å betale for vimpel til samme konto?

 

 

Ingar sitter på vimpler og har egen konto.

 

"rem" og jeg har denne konvoikontoen som vi avslutter når det hele er ferdig og sender beløpet til Ingar.

 

mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Dagens løypemelding fra Hordaland:

Sørover fra Bergen venter en del korte etapper. Bl. annet skal Saphir gå fra Bjorøyhamn - Nordåsvannet rundt - og tilbake til Bjorøyhamn. Der skal TrondT overta for å ta neste etappe til Hjellestad. TrondT har imidlertid feil på eksos-systemet på båten, og vi venter til han får dette reparert. Fra Hjellestad går turen til Kleppholmen, helt sør på Sotra, og deretter skal Fanafjord krysse Korsfjorden over til Austevoll. Regner med å komme i gang med disse etappene i neste uke.

Link to post
Share on other sites

Slutter meg til selvkritikken av andre som har fulgt dårlig med her :crazy:

 

Jeg kan Mandag, kanskje Tirsdag og Onsdag på ettermiddagstid. Lørdag er også greit.

 

Det kan være gøy å være med en eller to etapper før jeg tar over. Publiserer dere nøyaktige tider her?

 

mvh

Fanafjord

 

 

 

Jeg har tydeligvis ikke fulgt godt nok med her, og det tar jeg selvkritikk på :headbang:

 

Men jeg er klar for min etappe. Jeg har anledning på torsdag ettermiddag, fredag formiddag eller i neste uke på ettermiddagstid.

 

Mvh Saphir

Link to post
Share on other sites

Det ser ikke ut for at det passer for alle involverte før neste helg, det vil si søndag den 15.06.2008.

 

Da får vi følgende rute:

Fra Bergen (Dreamer) søndag kl 11.00 (til Bjorøyhamn)

Fra Bjorøyhamn (Saphir) søndag kl 12.00 (Noråsvannet og tilbake til Bjorøyhamn)

Fra Bjorøyhamn (TrondT) søndag kl 13.00 (til Hjellestad)

Fra Hjellestad (Bergen) søndag kl 14.00 (til Kleppholmen)

Fra Kleppholmen (Fanafjord) søndag kl 15.30 (til Bakkasund)

 

Fra Bakkasund (Mekkaren) ??? (har ikke fått kontakt ennå)

 

Det kan eventuelt ordnes med oppbevaring av bagen i Bakkasund.

Dreamer vil være med på hele denne runden.

Link to post
Share on other sites

Da har "Mekkaren" noen dager å ommrømme seg på.

 

Evt. Kan jeg hente baggen i Bakkasund fredag 28 juni.

 

Baggen blir levert til "Amfea II" i Brandasund lørdag formiddag 29 juni.

 

Ferden vil gå videre til Sagvåg på Stord. Lørdag kveld blir det samling i kystlagets lokaler der.

 

I Sagvåg vil vi også få besøk av lokalavisen.

 

Konvoien går etter planen videre til Espevær søndag 30 juni, med "Amfea II" som pinnefører.

 

Håper mange vil delta på hele eller deler av disse etappene, samt "kosen" i Sagvåg.

Link to post
Share on other sites

TrondT har fått problemer med kalenderen og kan ikke ta sin etappe fra Bjorøyhamn til Hjellestad søndag den 15. juni. Avgang kl 13.00.

Er det noen andre som kan overta denne etappen, ev bytte etc?

Denne etappen passe egentlig bedre for meg siden jeg har båten i Alvøen, så om noen vil ta Hjellestad-Kleppholmen så tar gjerne jeg Bjorøy-Hjellestad i stedet.

Link to post
Share on other sites

TrondT har fått problemer med kalenderen og kan ikke ta sin etappe fra Bjorøyhamn til Hjellestad søndag den 15. juni.

Desverre så har jeg ikke klart å få ordnet eksosen på Atea enda.

Derfor tror jeg at jeg skal trekke meg fra konvoien slik at jeg ikke lager "kork" i planene til resten av deltagerne.

 

:sad: TrondT

Link to post
Share on other sites

Flotte greier, da har jeg notert 15:30 fra Kleppholmen på Søndag. Eventuellt er jeg med fra Hjellestad, eller treffer dere på veien til Kleppholmen.

 

Hvis jeg ikke møter mekkaren i Bakkasund, hva skjer med bagen?

 

Noen som har VHF? Jeg lytter på Kanal 77.

 

Fanafjord

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...