Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Fremme er vel Halden/riksgrensen iflg. deltagerlisten mm. Via Oslo selvfølgelig.

 

Om det er problemer med noen etapper i Telemark, Vestfold eller Østfold send en IM

Jeg ønsker baggen god reise videre, og det er flott om vi kan følge den her på tråden igjen med tekst og bilder, så det er mulig å slenge seg på en etappe eller to.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Nå sitter ikke jeg med oversikten akkurat her, men hvis det er flere som ønsker å bidra med en etappe, så si i fra. Kontigent kr. 100.- som settes på tidligere nevte konto. Overskuddet går til driften av dette eminente forum.

Send en IM til rem eller meg så ser vi på saken.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Kontigent kr. 100.- som settes på tidligere nevte konto. Overskuddet går til driften av dette eminente forum.

mvh Astor

Mulig jeg ikke er helt med her , det er jo ikkeno nytt i så fall . Men overskuddet går til driften av BP sier du , er det noe som helst utgifter med denna konvoien da eller ? Trudde alt gikk rett til BP , bortsett fra disse klistremerkene da kansje . Dem må vel betales , men utover det da ? Tenkte bare litt her , så da lurte jeg bare på ossen detta var .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Du traff spikeren der Runo. Oblatene er ikke gratis og skal betales. Alt det andre rundt konvoien, frakt, duppeditter i baggen, ordning og henting av saker og ting er gratis. Hensikten med konvoien var ikke å skaffe masse inntekter til BP, men å lage en aktiovitet som skulle spleise båtfolket sammen. Som gevinst har vi fått mye mediaoppmerksomhet som jeg tror kommer BP tilgode. Det ser vi allerede på den enorme veksten i medlemsmassen vi har hatt det siste året.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det er ikke lett å se hvor det er 'ledige' strekk på det kartet. Båtnavnene på enkelte av havnene, er det de som skulle seile til den havna, eller fra den (f eks seiler "Sild" Kjøkøy-Herføl eller Herføl retning Halden)? Eller er det et annet sted som viser etappeinndelinga?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Kjempe greier det Astor , da er vi klare for å ta imot baggen vi . Håper vi klarer å få TV vestfold og lokal avisa med da , skal nå gjøre noen forsøk på det . Flere som sier dem vi gå i sammen med meg å hente baggen også , å det er jo flott .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

. Oblatene er ikke gratis og skal betales.

Bare lurær jæi. :smiley:

Disse oblatene, blir de sendt ut før en skal frakte bagen, eller ligger de i den, eller hvordan er det? Jeg har betalt inn 100 kroner for lenge siden, men aner ikke om pengene har kommet rett, da jeg ikke har fått noen som helst tilbakemelding. :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg har betalt inn 100 kroner for lenge siden, men aner ikke om pengene har kommet rett, da jeg ikke har fått noen som helst tilbakemelding. :confused:

Det er registrert innbetaling fra Geir Frode ja, den 11/3.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Etter hva jeg ser så mangler vi en båt fra Hankø til plankebyen.

OK, Astor. Det blir litt langt unna med Hankø. Nesten tre timer herfra. Håper noen fra litt lengre nord klarer det.

(altså, nødløsningen bil går jo greit, men det er ikke akkurat standsmessig :smiley: )

Jeg får komme igjen neste år, om det blir noe da.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Det er registrert innbetaling fra Geir Frode ja, den 11/3.

Se det, ja. Ikke det at det har plaget meg så fryktelig, men det er jo greit å vite. :smiley:

 

Det blir litt langt unna med Hankø. Nesten tre timer herfra. Håper noen fra litt lengre nord klarer det.

Jeg tittet litt på listen for Østfoldsiden. Der er det noe som ikke stemmer helt. Er sikkert ikke så farlig ennå, men det er jo greit å få oppklart dette også kanskje?

På listen står det:

Svenning: Son - Moss, BEKREFTET

Moss - Larkollen, Geir Frode, BEKREFTET

Stigt: Moss - Hankø

?? Hankø - Fredrikstad

Jeg lurer da litt på hvem som møter meg ved Larkollen for overlevering videre? Siden Stigt står oppført fra Moss til Hankø? Fra Hankø er det jo meldt om problemer, så det er forsåvidt greit inntil videre. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Svenning: Son - Moss, BEKREFTET

Moss - Larkollen, Geir Frode, BEKREFTET

Stigt: Moss - Hankø

?? Hankø - Fredrikstad

 

Da veksler vel Geir Frode og Stigt ved Larkollen?

Det avtaler dere når tiden nærmer seg.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Undertegnede har nok følt en del på at baggen har ligget (u)lovlig lenge i Arendal. Vel er Arendal en fin by, men det får da være grenser. Det jeg kan si er at det ikke har stått på meg. Som den oppmerksomme leser sikkert har fått med seg har jeg gjentatte ganger prøvd å finne noen til å ta imot pinnen i Risør, kragerøområdet. men det klaffet aldri. På den positive siden kan jeg jo fortelle at baggen har fått seg tur både til Jomfruland og Lyngør flere ganger. Baggen ligger nå i redningsskøyta som kommer til å ta den med seg neste gang de skal østover, og vil da ta kontakt med nestemann på lista... Håper den kommer noen hakk videre nå.. :flag:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Stafetten er kun en aktivitet. Sykdom og motorproblemer på sørlandet har satt en stopper så langt. Tirsdag skal et BP-medlem nordover pr. bil og bringer den til nestemann på listen som sier seg villig til å ta den vidrere. Entusiasmen var stor i vinter. Sykdom og motortrøbbel rår ingen over.

Vi er optimistisk til å få den til Halden før snøen laver ned.

 

Jeg skal ta din distanse jeg Roald. Jeg drar gjerne til Rødtangen og overtar baggen.

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg har i utgangspunktet ikke meldt meg på dette.

Har heller ikke lest hele tråden, så jeg innrømmer på forhånd at jeg ikke har oversikten....

 

Men uansett så skal jeg flytte båten min fra Tjøme til Oslo førstkommende lørdag.

Dersom det kan være til hjelp, kan jeg gjerne ta med meg "pinnen"

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...