Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Synd detta her for alle som har stått på å frakta baggen fremmover , rart på en måte at det stopper opp i en sørlandsby pga motorproblemer . Trudde nesten det var mange BP medlemmer i sørlandsbyene som kunne trådd til nå , men ser ikke slik ut enda .For oss som skal surre i pytten her hele vinteren igjennom er det jo greit på en måte når den kommer , men det er vel mange som skal på land . Så hva skjer med baggen , skal vi sette pause til neste år ? Eller blir det litt feil det også ?

 

Forslag til både nord og sydgående bagger , få dem på en buss/bil/tog til neste deltager som kan overta baggen .Da hadde vi kansje fått dem i mål iår , å det er vel noe av målet med dette. Det å komma i mål iår , om dem skulle hoppe over noe få NM mil på vannet så er vel ikke det så ille vel . Bedre det enn å legge ned hele greia , eller hva syntes dere andre her på BP ?

 

Dere som sitter som admin for dette , hva mener dere vi skal gjøre ? Eller har dere en plan i gang alt ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja, det er litt synd at det har stoppet opp. Jeg har jo ved 2 forskjellige anledninger tilbudt meg å ta med bagen nordover når jeg har vært på Sørlandet, men ikke fått respons på det. Seilte tydeligvis rett forbi den når vi var på ferie, og kunne tatt den med så langt det hadde vært nødvendig. Gjerne til Moss om så var. :smiley:

 

Men, det er lett å være etterpåklok i en sånn situasjon, når en ser hvordan det har utviklet seg. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Vi har gjort det vi kan for å få den videre. Nå reiser hallaron til Oslo i morgen. Om han har fått tak i noen på listen som kan overta den mellom Sørlandet (Arendal) og Larvik har vi enda ikke fått svar på.

Lite vi kan få gjort her.

Jobben vår var å få det hele i gang og skaffe adminisatrorer i de forskjellige landsdelene. Resten var opp til medlemmene.

Om nordgående ikke kommer helt til Kirkenes er det ingen skade skjedd. Nå ligger den nesten så langt nord man kan komme.

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Rykte sier at baggen er på Bolærne, der er vel Mor Major på Viksund treff ? Hadde han tatt den med så kunne jeg møtt han utenfor Horten idag når han skal hjemmover ,men har ikke tlf nr til han hvis han ikke er på nett å ser dette da ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Dette er rekkefølgen nå får baggen fram til Hurum.

 

Pallemann: Tønsberg - Vallø,

Fjellbonden: Vallø - Åsgårdstrand

TINE III: Åsgårstrand Horten,

Bastard30000: Horten - Holmestrand,

Bamse 815; Holmestrand - Svelvik,

Lippert: - Svelvik - Rødtangen

Roaldbj: Rødtangen - Filtvet, Usikker?

Astor: Filtvet - Sandspollen,

 

Pallemann har avtale om å møte Pete i dag. Deretter har Tine og Pallemann kontakt videre.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dette er rekkefølgen nå får baggen fram til Hurum.

 

Pallemann: Tønsberg - Vallø,

Fjellbonden: Vallø - Åsgårdstrand Han har sagt ifra at han ikke kan så Tine III overtar

TINE III: Åsgårstrand Horten,

Bastard30000: Horten - Holmestrand, Ikke fått kontakt enda

Bamse 815; Holmestrand - Svelvik,

Lippert: - Svelvik - Rødtangen

Roaldbj: Rødtangen - Filtvet, Usikker?Han har trekt seg sa han vel i en tråd her ? .

Astor: Filtvet - Sandspollen,

 

Pallemann har avtale om å møte Pete i dag. Deretter har Tine og Pallemann kontakt videre.

Mvh Astor

Sånn er det så langt , etter det jeg har fått med meg da.

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Etter at vi overtok Baggen har ferden gått inn Tjømekjæla, noen kjente landemerker er:

Berstad, Kirketårnet i bakgrunnen

 

img_3177.jpg

 

Langvika, seilbåten på bildet må ikke forveksles med min

 

img_3178.jpg

 

Vraket

 

img_3179.jpg

 

Det er fortsatt noen som ligger i Sinsenkrysset

 

img_3180.jpg

 

Videre inn i Vrengen

 

img_3181.jpg

 

I Vrengen var Tjøme RødeKors Hjelpekorpsbåten på tur

 

img_3185.jpg

 

Rett vest av Hvalø møtte vi Pallemann

 

img_3190.jpg

 

Baggen ble overlevert og er vel nå på Vallø

Link to post
Share on other sites

Baggen ble i helgen overakt TINE III fra Pallemann. Overekkelsen av baggen skjedde på Horten VTS med flere av BP-medlemmene til stede.

 

tinebaggen.jpg

 

 

Flere biler kommer!!

 

Det som skjedde videre var at Tine overakte baggen utenfor Veløs ved Horten til Bamse785. Han tok baggen nordover mot Mølen hvor Astor tok den ombord.

Rett øst av Tofteholmen fikk Stressless III baggen ombord som nå har den liggende på Sætre i Hurum. Baggen skal da til Mee Rim.

 

Vil tippe at den er i hovedstaden allerede neste helg.

 

Takk til alle som bidro til å få baggen/konvoien et skritt videre.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

konvoitine.jpg

 

Her drar Bamse815 med bggen fra Tine III. Det er en lett tåkedis over Breiangen denne vakre søndagen.

 

 

konvoibamse_.jpg

 

Bamse 815 overekker baggen til Randi - Fru Astor - som hun vanligvis blir kalt blant båtvenner.

 

 

 

konvoibendik_2.jpg

 

Her kommer Stressless III sigende inn til Astor. (Eller Grandy som hun fortsatt heter. Skal bytte navn)

 

 

 

konvoibedik.jpg

Her får "Bendik" Svein Tore Bendiksen overakt baggen av "Fru Astor". Kari følger spent med.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

NilsPils har fått sjarmøretappen mot Aker Brygge.

 

Lykke til! :flag:

 

Vi mangler en båt fra Nesoddtangen til Steilene!

 

 

Nor_West: Sætre - Båtstø

Escada: Næsnes - Slemmestad

Mami: Slemmestad - Vollen

torbit: Vollen - Middagsbukta

NilsPils: Middagsbukta - Aker brygge

Oddgeir, Aker brygge - Padda

Andreas: Bunnefjorden rundt til Padda

?? Nesoddtangen - Steilene

Faxen: Steilene - Hallangspollen, BEKREFTET

Hallangspollen, Hilmar 2, BEKREFTET

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Nor_West har i dag overtatt baggen fra Stressless og har i dette øyeblikk levert baggen til rem og Escada. Hadde akkurat nå telefonkontakt med Escada som dro fra Dragsund på Håøya inn mot egen hjemmehavn ved Slemmestad i tussmørket. Regner med å få egen rapport fra Escada om dette.

 

Baggen fra Stressless til Nor_West ble overlevert i Sætre båthavn i ettermiddag mens pressen fra BP til stede.

 

bendik_og_kaare.jpg

 

Bendik (Stressless) og Kåre (Nor_West) foran Mee Rim, Nordvesten til Kåre. I dag var det flatt vann og strålende sol på Hurumlandet.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Overtok baggen fra Nor_West i Dragsund/H-øya i går kveld- Bagen er nå bragt til Bjerkåsholmen i Asker og vil bli overlevert "Mami" i ettermiddag. Nå er det viktig at vi holder drivet i konvoyen, slik at bagen ikke blir liggende. Gjør avtale med nestemann på lista og sørg fior at dere har mobilnummeret klart. Blir spennende å se hvor langt vi rekker ila. helga.

 

NB! Ikke vent hvis en deltaker er forhindret. Ta da heller kontakt med nestemann. Dette er viktig hvis vi skal nå rundt til At-le og de andre rundt fjorden før snøen kommer og alle ligger på land.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg regner med å ta opp i samme tidsrommet tenker jeg. Men før det skal jeg ta service på motor og gear, samt en del klargjøring ellers. Så det begynner å haste for min del. Det som skal gjøres må taes i helgene, så det er ikke mere enn tiden av veien nå. Og blir det kuling og dårlig vær, som det er meldt nå i helgen, så legger ikke jeg ut på noen tur utaskjærs bare for å levere en bag. Da må det eventuelt bli å ta den landeveien, med mindre noen andre melder seg til å overta etappen.

 

Beklager at jeg er litt negativ nå, men synes det begynner å bli vel sent på året til slike aktiviteter. Jeg hadde nok sett for meg å ta med bagen på tur når jeg allikevel skulle samme veien en helg.

Link to post
Share on other sites

Overtok bagen fra Rem i ettermiddag 1630 og leverte til Nilspils med mannskap i Middagsbukta i kveld 1730 i nydelig høstvær :flag:

Hilsen U-Nota`s mannskap

 

NilPils med Tora ankommer Middagsbukta i Asker for henting av bagen

bp_konvoyen_sept_08_002.jpg

 

Bagen er overlevert og klar til neste etappe.

bp_konvoyen_sept_08_005.jpg

 

NilsPils på vei til Aker brygge

bp_konvoyen_08_006.jpg

Redigert av mami (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Overtok bagen fra mami i går.

Det var kjempefint høstvær med sol i Middagsbukta. Tok et par pir på veien hjem til Oslo. Fikk også en stor sild på dorgen.

I morgen går bagen videre til oddgeir på Aker Brygge. Det er jo selveste sjarmøretappen. Skal ta flere bilder da.

 

Her venter mami i sin Sandvik 945 på Tora som ankommer i Middagsbukta

smallbpmoete1.jpg

 

mami og NilsPils (med ryggen til) klar for overlevering.

smallbpmoete2.jpg

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...