Sjøholken Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 @Phoebe takk for god info, skal prøve å stramme akselen på DW. Så det er ett relé som man hører hvis man trykker inn knappen på røret, og dette kan høres godt? Jeg har ikke hørt noe de gangene jeg har prøvd, men da har jeg ikke lyttet. Da regner jeg med det kan være mulig og kortslutte to kontakter i pluggen for å sjekke om feilen ligger i rør/ledning eller i selve Sailor'n. Noen som veit hvilke kontakt som eventuelt kan kortsluttes? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 14.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 (redigert) Ikke begynn å kortslutte kontakter! Du skal høre et svakt "knepp" eller "klikk" inne i vhf`en fra et rele når du trykker inn send-knappen. Dersom dette ikke høres, slår ikke "sender-delen" inn. Dette kan du sjekke ved å skru støyfilteret av slik du hører kraftig sus i høytaleren og "røret", og så trykke send-knappen inn. Da skal mottaksstøyen (uten støyfilter/squelch på) forsvinne hvis den sender ut som den skal. Hører du fremdeles støy, bør du begynne å lete etter dårlige kontakter i send-knappen, ledninger, plugger, osv slik jeg beskriver over, UTEN å kortslutte noe som helst. Redigert 14.Januar.2019 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 3.Februar.2019 Del på Facebook Svart 3.Februar.2019 (redigert) Hvordan var denne festet igjen.. Kan ikke huske det. Bruksanvisning nevner fjærer og monterings plate men mener at denne kun var festet med disse to små flat jern.. Men får ikke de til å passe sikkelig Bruker dere andre monterings plata ?! Redigert 3.Februar.2019 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
husky dane 85 Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 Er på leiting etter ein VHF til sjarken min,Sailor sefølgelig, RT 2047 eller liknande,nokon som har/veit om som er for salg? Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 6.Februar.2019 Del på Facebook Svart 6.Februar.2019 Er vel en på finn for øyeblikket, bruker å dukke opp av og til. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Ttor Svart 6.Februar.2019 Del på Facebook Svart 6.Februar.2019 (redigert) Jeg solgte en på finn for et par dager siden. Men det dukker jevnlig opp nye. Har forøvrig en Sailor rm2042 DSC om noen skulle være interessert. Redigert 6.Februar.2019 av Ttor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 7.Februar.2019 Del på Facebook Svart 7.Februar.2019 må ha ein som er komplett,handsett .ikkje DSC Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 21.Mars.2019 Del på Facebook Svart 21.Mars.2019 Jeg er nylig blitt eier av en gammel Sailor R109 AM/FM radio fra S.P. Radio Aalborg. Den passer bra sammen med VHF Sailor 144c som sitter i skøyta fra før. Radioen ble kjøpt hos en skraphandler og «prøvekjørt» hjemme i stua. Der viste det seg at de to bryterene AF Gain og RF gain ikke fungerte som de skal. AF Gain er jo volumkontroll og har off funksjon . Bryterakselen var slarkete og det var ikke noe markert stopp (klikk) i off possisjon. Volumkontrollen virket med det var mye spraking inntil man fant et sweetspot der radioen fungerte perfekt. Den andre bryteren RF gain gikk rundt og rundt uten at jeg kunne se at den hadde noen virkning. Signalmeter har ingen utslag, men er parkert i midtstilling. Skal bryteren slukke for strømmen med et klikk i off possisjon?, Er det noen her på forumet som kjenner til om det kan skaffes reservedeler til denne radioen ? I bruksanvisningen står det at AF gain kontrollen er et potentiometer m/switch som har betegnelse som flg: Potentiometer LOG 50 KOHM w/svitch PIHER 21E 6 s/i. På bryteren står det « 50 KLOG 719 PIHER» se foto. På bryteren er det tre loddeører på siden og fire loddeører i bunnen De fire loddeørene i bunnen har to merking P1 og to har merking P2 På RF Gain bryteren står i delelista «Potentiometer 10K ohm LIN PIHER 21E 6s/i» Er det noen her som kan fortelle hva «kodene» betyr og er det det noen som kan foreslå brytere som kan erstatte de originale. På baksiden av AF gain står 250 v 2A, bryteren har 6 mm aksel. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 Satt og vurderte om jeg skulle gjøre noe med denne Sailor VHF'en her hvis jeg skulle pynte på instrumentpanelet. Etter det jeg kan lese så er dette en RT4801. Skjønte at det er en Sailor menighet her inne, så tenkte å høre hva dere synes om denne her? Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 8.Januar.2020 Del på Facebook Svart 8.Januar.2020 Hei Eg har ein Sailor RT146 med håndsett C402 eg skal kvitte meg med. Noen som har noen tanker om kva noe slikt kan være verdt? Den fungerer selvsagt 100% og det følger også med original instruksjonsmanual. Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
jupiter40 Svart 28.Januar.2020 Del på Facebook Svart 28.Januar.2020 noen som vet hvor man kan få reparert disse gamle Sailor vhf ?? Sitér dette innlegget Link to post
Johell Svart 14.Januar.2021 Del på Facebook Svart 14.Januar.2021 Hei, Skal bytte ut Sailor VHF Radio Telephone Type RT144C og Sailor Type R109 Radio, apparatene følgte med båtkjøpet. Begge er i god stand og fungerer fint, byttes ut for å frigjøre plass. Er de noen her som er interessert i apparatene, eventuelt hjelpe meg med å prissette de? Bilder av apparetene ligger her: https://drive.google.com/drive/folders/1MA4H6NNBhWzIjuLURqPysGYcPbEDu1PV?usp=sharing Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 (redigert) Ja, nå har jeg også endelig fått anskafet meg en sånn! Så da kan kanskje jeg også kan bli med i denne ekslusive klubben. Mvh LE5493 Redigert 2.April.2021 av GURIMALLA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 Ja, så er endelig denne anskaffet, så da kan vel jeg også bli med i denne ekslusive gruppa også.... Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 2.April.2021 Del på Facebook Svart 2.April.2021 GURIMALLA skrev 9 minutter siden: Ja, nå har jeg også endelig fått anskafet meg en sånn! Så da kan kanskje jeg også kan bli med i denne ekslusive klubben. Mvh LE5493 Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Mini76 Svart 11.August.2021 Del på Facebook Svart 11.August.2021 Jeg har denne som jeg tenkte å legge ut på Finn. Sailor S.P r109 Noen som vet hva jeg kan ta for den? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 11.August.2021 Del på Facebook Svart 11.August.2021 (redigert) Gikk for et par tusen for noen år siden. Hva de går for nå - ingen aning. Ligger en på eBay, du kan jo følge med på den, kan indikere et nivå: https://www.ebay.com/itm/Sailor-Type-R-109-R109-Receiver-Receiver-Radio-Radio-World-Receiver-Vintage-/154562324278?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=707-127634-2357-0 Redigert 11.August.2021 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.