SveinHa Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Hei alle sammen og takk for koselig samvær. Her kommer noen bilder... Sleipner93, Bützfleth og janb Bützfleth hadde investert i kikkert og inviterte til kikkerttest. fv. Sjøkrabbe, Bützfleth, Nefertiti, janb, fru janb og bjorngb Grilling på lørdagskvelden: Treffadmiral og assistent går gjennom resultatene etter sporløypen: Redningsskøyta var en tur innom på det årlige Båtplasstreffet, godt det er tradisjon allerede Nefertiti og Bützfleth ser ikke akkurat ut til å kjede seg... Rokonkurransen. Rodde første strekk selv så den får andre legge ut bilder fra... Nest yngste deltager (7 1/2 mnd.) tok det hele med knusende ro: Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Lurer forresten på hvordan det går med Seilaren. Det var ikke rare farten han hadde hjem over med 2 slep. Dro dere før eller etter seileren da? http://www.trawler.no Link to post
Seilaren Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Jeg er her, og jeg lever Brukte ikke mer enn 5 timer hjem, men gikk 3 timer for motor. Ble drittlei av å krysse for å si det mildt. Men jeg fikk ikke spesielt god fart med 2 båter på slep heller akkurat... Har masse bilder, skal komme med senere i kveld. God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Nefertiti Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Hadde litt kontroll på Seilaren på tilbaketuren. Men jeg klarte faktisk aldri å seile forbi slepet...Iallefall ikke før jeg tok av mot Åmøy. Trodde det skulle bli en rolig seilas tilbake, men ble ganske så friskt etterhvert. Genoa 1 måtte kjapt byttes til kryssfokk, og etterhvert var det på tide å reve storseilet også. Så ble det ikke så verst, med unntak av regnet som fulgte meg nesten hele veien tilbake... Men takk for et hyggelig treff alle som var med. I og med at planleggingen av neste års treff allerede startet på lørdagskvelden må man vel si at det var en suksess. Link to post
SveinHa Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Litt video er vel på sin plass: Litt trasig kvalitet på den siste men YouTube setter litt (for) store begrensinger filstørrelser... Siste værmelding jeg fikk med meg sa vel rundt 5 m/s SV men midtveis til Kårstø vise vindmåleren over 11 m/s så det ble litt rufsete for mannskapet men gikk nå greit nok da... Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Bützfleth Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 (redigert) Foruten om regnet på hjem veien var vi heldige i forhold til det som var lovet for en uke siden. Gleder meg til å se bildene når vi/du rodde, SveinHa! Snuttene funker ikke! :( Redigert 29.Juni.2008 av Bützfleth (see edit history) Link to post
-Matros- Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 videoene funket ikke Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
SveinHa Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Bedre nå? Hadde satt de til "Private" da jeg tenkte de ikke trengte publiseres for hele verden. Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Sleipner93 Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Videoene fungerer ihvertfall her hos meg.. Jeg vurderte faktiskt og snu når jeg kom ut på Hidlefjorden. Ble endel sjø og jeg føler meg ikke helt trygg i råtebalja mi.. Men jeg kom meg nå over i sakte fart. Selvfølgelig røyk både styring og GPS så jeg måtte være ute og styre men pytt pytt. Her passerte også Sjøkrabbe 32 meg.. Link to post
Seilaren Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Torsdag kveld møttes jeg og Sleipner i Rossøysund for å gå sammen til Helgøysund der treffet skulle være på fredagen. Midt i middagen kom en Nauticat tøffende inn i havnen. Oppi masten så jeg en vimpel som lignet på vimpelen i min mast. Jammen meg så var det Janb fra BP som var på tur med familien i Ryfylke. Vi tre sjustartet treffet torsdag kveld, og det må ha gitt Jan og familien mersmak. For de hang seg på treffet! (Janb må forresten passe seg, for det er ikke lenge før sønnen parkerer faren i pasasjerstolen og overtar rollen som kaptein ombord. Blir skikkelig sjømann av den gutten!) Her noen bilder fra turen inn; Her er slepet mitt. Drasset på en optimistjolle og en gummibåt som skulle brukes som følgebåt. Fint vær, og fin seilevind inn til treffet på fredagen Her kommer Janb og kjører forbi meg Bilder fra treffet: Noen av båtene. Nefertiti seiler optimist for første gang på mange år Lørdags formiddag hadde vi sporløype/natursti. Dette er spørsmål om naturen ol hentet fra en speidergruppe. Trodde spørsmålene var ganske greie, men det var visst en utfordring for enkelte Her er laget som kom på 3 plass. Laget består av Bjorngb og jentene til SveinHa De vant en pose spagettisaus! Her er laget som kom på 2. plass. Laget besto av Janb, sønnen og Bützfleth. SveinHa snek seg inn på bildet De vant en pose med puffet ris! Laget som vant besto av Nefertiti, "fru Bützfleth" og fru Bjornbg De vant en pose Laban seigmenn! Grilling på lørdagskvelden Etter middagen var det på tide med rokonkurranse. Den som ror har bind for øynene, mens den andre ombord fører. Vi skulle ro til en båt, og ta på jollen hans. Eieren av den båten visse ikke om konkurransen selv, og ble litt forskrekket når vi rodde i bilde mot båten hans og dyttet til jollen Denne leken fikk hele havnen til å stå å le... Tusen takk for trefffet folkens. Dette var kjempeløye, og blir forhåpentlig vis en tradisjon :flag: God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 29.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Hadde litt kontroll på Seilaren på tilbaketuren. Men jeg klarte faktisk aldri å seile forbi slepet... Det var deg ja. Jeg lurte på om det kunne stemme, men trodde du seilte på nordsiden av Finnøy. Jeg måtte gi opp å seile. Krysse med min båt med revede seil, og 2 båter på slep. Det gikk nesten ikke fremover God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Astor Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Hyggelige bilder fra et som jeg skjønner, hyggelig BP-treff. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SF Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Dette så jo riktig trivelig ut, vi hadde selv tenkt oss oppover på lørdag men har vært hjemme hele helga med halsbetendelse Får prøve igjen neste år 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Espen Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Synd jeg ikke kunne delta i år, men lover å stille sterkere neste år!! Så ut som dere hadde det kjempekjekt. Link to post
Sleipner93 Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Det må du gjøre Espen, så har jeg en og snakke trebåt og oljete Sabber med! Link to post
Seilaren Svart 30.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Det var litt morsomt at det kun var saktegående båter på treffet, og flest seilbåter Men for all del, neste år må også raske båter delta! God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bützfleth Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Synes det var så vellykket at vi kunne jo få til et til i sommer. Nå kommer jo god være også ser det ut til. Noen andre som kunne tenkt seg et treff til? Link to post
Seilaren Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Nå tar det jo helt av... Jeg har ikke planer for helgen jeg God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bützfleth Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Klarer Varhaug å sette inn ny startmotor i morgen er jeg også klar! Hvor skal vi? Sjekke plass for det "store" treffe til neste år? Link to post
Seilaren Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Ja, jeg hadde tenkt og ta en tur innom der i helgen faktisk. Mulig jeg legger meg der fredag til lørdag. Inni tarmen på Fogn altså.. Muligens det blir litt konvoi på meg også i helgen God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Kan vi ikke bare holde litt liv i denne tråden - så kan vi se om det er en helg (eller flere) som passer for mer enn 1... Denne helgen er vi ikke på fjorden, neste går turen til Espevær eller Bergen - så er vi en helg i Rogaland før turen går til Shetland og nordover når vi kommer hjem, men i august og september regner jeg med at vi er en del i Rogaland. Vi kunne jo ha prøvt ut noen av forslagene (plasser) for neste års treff.... Link to post
Bützfleth Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Vi kunne jo ha prøvt ut noen av forslagene (plasser) for neste års treff.... Det var det jeg hadde i tankene. Link to post
Bützfleth Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Vi er foreviget på Helgøysund marina Sjekk denne! Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Synes båten min tar seg fint ut på bilder jeg:-) http://www.trawler.no Link to post
Bützfleth Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Synes dette er det beste bildet: Ja, det er min hund, Petter, kompis, Pettersen osv... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn