Jump to content

Ryfylketreffet 2008


Seilaren

Les innlegg 118 FØR du stemmer  

66 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Erik, nå har vi påmedlt en 13 åring, sleipner på 15 og meg på 17.

 

Vi trenger en 14 åring og en 16 åring også nå, og du kan jo bidra med en 14 åring.... :wink:

 

Og hvor er alle dere som stemte på denne helgen? Det forplikter litt, SÅ SE OG MELD DERE PÅ!! (Er det virkelig nødveldig å heve stemmen?)

Jeg gidder ikke stresse for 5 båter :headbang:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ser desverre dårlig ut for båttreffet for meg nå :nonod: .

 

Ligger ann til at vi skal begynne ferien med å reise inn til Hytte besøk inne med Idse den helga, og siden det er ferie så er det demokrati ombord (i motsetning til ellers da det er skippern som styrer med jernhånd :wink: ) og dermed må jeg bøye meg for flertallet :blush:

 

Driver fortsatt lobbyvirksomhet for å få snudd en stemme over i min favør, så vi får se hvordan det går.. :sweat:

 

Erik.

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Nå må du ikke miste motet Seilaren. :smiley:

Det kan bli et koselig treff med 5 båter også.

Vi startet med 5 båter på Sagatreff i fjor, og i år var vi 13. Sagatreff 2008

Alle nye ting må gå seg til.

Vi kommer ikke i år, vi skal gå konvoien fra Austevoll til Espevær, men stiller sterkere neste treff.

Har en plan om å få med oss Ryfylkefjordene i år, en eller annen gang.

Håper dere får et flott treff :cheers: (lettbrus) :smiley:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Ser desverre dårlig ut for båttreffet for meg nå :nonod: .

 

Ligger ann til at vi skal begynne ferien med å reise inn til Hytte besøk inne med Idse den helga

 

Driver fortsatt lobbyvirksomhet for å få snudd en stemme over i min favør, så vi får se hvordan det går.. :sweat:

 

Erik.

Høgsfjorden er en farlig fjord. Hvis det ikke blåser sterk kuling, så regner det som bare søren. Ikke rot dere inn der :smash:

 

Hvordan kan 14 åringen bli overtalt? Lokker du med seiling, kveltring (kullseiling) av båter, turløyper og morsomme konkurranser? Dette må da være noe for den andre halvdelen også... :yesnod:

 

Går alt gale så kan du si på veien at båten er lekk, og du MÅ til helgøysund for å få fikset det.. :lol:

 

 

Nå må du ikke miste motet Seilaren. :smiley:

Det kan bli et koselig treff med 5 båter også.

Skal prøve og holde det oppe ja. Men jeg tror nok det er noen tiltaksløse, slappe personer der ute som vil være med, men som ikke har klart og melde seg på enda... :smash:

Det er alltid slik at de fleste påmeldinger kommer 3 dager før...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg er blant de slappe og tiltaksløse som har stemt på aktuell helg.

 

Siden det er lenge til påmeldingsfristen (3 dager før... :lol: ) har jeg ikke gjort noe enda (Men følger med på tråden)

Men datoen ligger i kalenderen, minimum som tur med båten. Helst overnattingstur, og for helger blir det fort Ryfylke. Selv om jeg egentlig foretrekker uthavner kan det være praktisk med strøm siden jeg holder på med litt prosjekter.

 

Så om noen ikke blir sure om jeg finner på å bruke drillen litt innimellom kan jeg fort dukke opp i Helgøysund. :smash:

 

Bjorngb har vel en seilbåt som ikke er helt ulik i karakter (LYS), så en litt uformell regatta kunne jo vært morsomt. Om Surprise (som helt sikkert også følger med på denne tråden) dukker opp er det en båt til som er sammenlignbar.

 

I utgangspunktet er jeg alene. Alderen min er vel omtrent summen av etterlyst aldre, men det går vel greit?

Jeg kunne jo prøve å være kul :cool: onkel og låne f.eks. en nevø (14 år) som mannskap. Isåfall klarer jeg sikkert også å låne Walker Bayen også.

 

Er det no oppsummering på hvor mange personer/aldersgrupper som er med?

 

Har ambisjoner om å være med på Ryfylke Rundt (Twostar) kommende helg...så forbehold om at vi ikke seiler båten i stykker... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

:lol: :lol:

Bare morsot hvis du begynner med drillen. Blir nok litt dødtid innimellm.

 

Får du med deg nevøen så blir nok det også bra :flag:

 

Har ikke kontroll på alder til alle som kommer, utenom dem som er nevnt ovenfor. Det er vel 15 personer til sammen som er påmeldt, inkludert babyer. Å så er det en bikkje som kommer.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Om dere seilte forbi meg kan du vel seile godt nok? :lol:

 

Husker Omega 30en ja, men mener at dere IKKE seilte forbi, men tok meg på LYS. Med flett nye North Kevlarseil i Turklassen tok dere solid innpå på siste kryssen.

 

Og nå måtte jeg sjekke.

 

http://www.stavangerseilasen.no/resultat2006.mht

 

Og dere var bak, OG jeg slo dere på LYS. Riktignok var det FULLSTENDIG rot med resultatene, så der gikk vi glipp av premiering for 2.plass i turklassen. Og vi seilte IKKE med spinnaker... :nonod:

 

Grmf, nå kjenner jeg at jeg ble litt sur igjen, for maken til dårlig orden på resultater har jeg ikke sett. Bortsett fra på samme seilas i 2007....Kjempemoro regatta. Men for dumt når de ikke klarer å holde orden på rekkefølgen i mål....

 

Hva skjedde med Omega 30en?

Link to post
Share on other sites

Jeg er rimelig sikker på vi passerte dere på kryssen i starten, men vi fikk ikke noe til etter vi kom til Auste Åmøy (var det ikke hit det gikk?), og ble passert av nesten hele feltet før runding av Storholmen... Vet ikke hva vi gjorde galt, men alle gjorde noe vi ikke gjorde. Pluss det var første regattaen for skipperen tror jeg - vi passerte startstreken 3 min etter start etter å ha ligget helt innerst i Vågen og holdt god avstand til alle andre båter - hehe.

 

Men vi hadde en fin tur...

Link to post
Share on other sites

Det var en fin tur. Mye mulig at dere passerte, men var det kryss i starten? Jeg husker meget godt at jeg var den siste som gadd å sette spristake på Genoaen utover byfjorden. Det hjalp betraktelig på farten, og jeg begynte å ta igjen noen båter. Opp langs Åmøy ble det slør, og da plutselig begynte det å gå veldig bra. På sløren tilbake gikk det fantastisk bra, og da husker jeg vi seilte forbi 30en igjen. (Det var absolutt et mål....). Hadde sløren vært litt lengre hadde vi tatt Elanen som vant også. På kryssen inn byfjorden mot mål sleit vi. Høyden jeg tok med den gamle potetsekken av en Genoa var vesentlig dårligere enn dere klarte. Og igjen...hadde det vært litt lengre hadde dere tatt oss...

 

Men den 30en har jeg aldri sett siden på regattabanen siden. Noe som forbasuer litt med nye regattaseil? Tror jammen det var 3D seil tilogmed....

 

Og nå har Nefertiti også gyllen Genoa...men den blir neppe med til Helgøysund :smiley:

 

Ble det veldig off-topic her....men det holder tråden varm :lol:

Link to post
Share on other sites

Men folkens, ikke drøy påmeldingen for lenge.

 

Jeg reiser ut på båttur på fredag denne uken, og kommer ikke hjem før treffet.

Jeg har med meg PC, og håper på at jeg kan ta en tur innom BP hver dag.

 

Helgøysund vil ha en mail med hvor mange båter som kommer i god tid, og det er best at jeg får sendt den i løpet av onsdag/torsdag før treffet. Så jeg tror vi sier påmeldingsfrist, ONSDAG!

 

Ok?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...