Jump to content

Ryfylketreffet 2008


Seilaren

Les innlegg 118 FØR du stemmer  

66 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Sånn.

 

Nå er jeg påmeldt. Værmeldingen er jo nå plutselig blitt OK. Kanskje ikke helt sommertemperatur, men dog...

 

Satser på å seile fra Dusavika fredag sånn i 15-16 tida. Kanskje før om været maxer. (Gitt at jeg slipper unna jobb og sånnt...)

 

Fortsatt "høy" etter klasseseier i helgen og i dag... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Vet ikke vi klarer det. Har bare en motor. :cryin:

Den andre vil ikke starte etter at startmotor ble byttet idag. Byttet dieselfiltere også "just in case" uten at det hjalp noe. Den nye startmotoren går men maskinen fyrer ikke opp. Har luftet til den store gullmedaljen også. Håper jeg får tak i noen som er bedre enn meg i morgen til å ta en titt. Ellers så henger turen i en tynn tråd for oss dessverre. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen. Jeg ligger i Rossøysund nå sammen med sleipner93. Det ligger også en motorseiler fra Bergen med BP vimpel her. Kan det være Janb? Skal bort og hilse snart.

 

Tror det kommer folk i alle aldersgrupper på treffet i morgen, utenom pensjonister så vidt jeg vet. Kommer til å bli kanon :flag:

 

Jeg og sleipner går sammen til Helgøysund i morgen, og plukker med oss en optimistjolle som ligger klar og venter på Langøy.

 

Hvordan blir det med deg Bützfleth kommer du? Du kan ta hurtigbåten. Jeg har presenning du kan sove under :wink:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Varhaug har hentet diesel pumpen og den vil ikke bli ferdig før dagen er omme. Så etter en lang rådslagning kom vi frem til at vi drar på en motor. Taper 1 knop, men det blir litt værre å styre. Trenger sikkert litt hjelp til fortøyning når vi kommer frem rundt 6-7 i kveld.

Link to post
Share on other sites

Et lite skjær i sjøen her... Kona har fått et akutt tannproblem og sliter med å få hjelp. Tar fremdeles sikte på trefftur men kan ikke si noe om når :sweat:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Morgenstemning i havnen her på treffet. Merker vi ligger i en havn med mer aktivitet om kvelden/natten enn om morgenen.

 

Vi er 7 båter her nå, og venter 2 til i dag. Og hvis andre er i Ryfylket så er det bare å komme innom, havnen er ikke full.

vi har samlet alle treffbåtene på bryggen mot Helgøysundbroen.

 

Det er strålende sol og nesten vindstille. Dette blir en flott dag :smiley:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Heisan.

 

Takker for samværet i helgen jeg også, fikk bare med halve treffet men det ga mersmak det, så snakkes til neste år :smiley: Regner med at det vil bli lagt ut en del bilder her etter hvert.Var ikke dekning på ice internett i havnen og Helgøysunds eget var nede så det er vel derfor det ikke har blitt oppdatert etter hvert.

 

PS. Håper blildene av de stolte vinnerne av flotte premier blir lagt ut.

Link to post
Share on other sites

Ja, takk for en kjempe fin helg! Dette ga mer smak. Regner med at flere kommer til neste år. :yesnod:

Kan vel kanskje skryte av at laget mitt vi var blant topp 3 i samtlige konkurranser!!! Takk for innsattsen, Seilaren-aktivitetsleder og Ryfyketreffetpresident! :lol: Og Sleipner-assistenten og Ryfylketreffetvisepresident. :lol::crazy:

 

Lurer forresten på hvordan det går med Seilaren. Det var ikke rare farten han hadde hjem over med 2 slep. :confused:

Redigert av Bützfleth (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...