Jump to content

Ryfylketreffet 2008


Seilaren

Les innlegg 118 FØR du stemmer  

66 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har også lurt på dette med mat..

HAr et gassbluss i båten, men må bytte slange og ventil for å tilpasse dagens standard..

SÅ tankte tanken å ta med en engangsgrill eller fem, samt å spise brødskive mellom grillmåltidene..

Men kanskje jeg får fikse gassblusset, og trå til med ei skikkelig fiskesuppe??

Var ute i åmøyfjorden i helga som var, og da ble det god suppe med sei som ingrediens :D

Link to post
Share on other sites

Jeg ser for meg at vi må ha felles middag hver dag? Grilling er jo lett og greit. Tror det er masse svære griller der borte i marinaen. (Må høre med lederen der om han kan stå for noe grillkull ol) Så kan jo folk egentlig bare ha med det som de selv måtte ønske og grille?

 

Jeg skal finne noen sporløyper med natur spørsmål som vi kan henge opp i en løye. (Trimbingo)

(Har tilgang på veldig mye slikt som speiderleder)

 

Tenkte også å ta med en optimistjolle hvis det er noen barn som vil seile.

Fordele personene i seilbåtene og ha regatta.

 

Flere forslg til program mottas med takk!

 

(Jeg har forresten ikke mannskap denne helgen og har plass til folk dersom noen uten båt vil være med på treffet!)

 

jawik; Hadde vært morsomt om du kom! :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Har også lurt på dette med mat..

HAr et gassbluss i båten, men må bytte slange og ventil for å tilpasse dagens standard..

SÅ tankte tanken å ta med en engangsgrill eller fem, samt å spise brødskive mellom grillmåltidene..

Men kanskje jeg får fikse gassblusset, og trå til med ei skikkelig fiskesuppe??

Var ute i åmøyfjorden i helga som var, og da ble det god suppe med sei som ingrediens :D

 

Jeg har bare et Biltema kokeapparat jeg .. :lol: Men grilling til middag og brødskive til frokost/lunch/kvelds går jo helt greit! :smiley:

 

Er det mye fisk i Åmøyfjorden?

Link to post
Share on other sites

Hvis streiken gir seg så kommer vel du på besøk med en flyvefisk Astor? :wink:

 

Hadde vært fint å tatt turen opp til dere. Det er en drøm jeg har hatt lenge. Men det blir nok ikke på noen år enda.

 

Da skal vi få se på fjordplogen til Astor :smash: :smash: :lol:

 

Pass dere!! :lol:

 

På Hortentreffet i fjor hadde vi rokonkurranse for barn og voksne.

2 joller. 2 personer i hver båt. Et rundingspunkt ca. 50 meter bortenfor start. Den som ror får bind for øyne og blir dirigert av den som sitter påp. Førstemann til mål. Alle får seg en god latter!

 

Lykke til!

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Som man ser på bildet er det Joker butikk også, så man trenger ikke ha med det man skal grille, man kan kjøpe det på stedet (innenfor åpningstid).

 

Jeg har også bare Biltema kokeaparat til 200,- ombord. Fungerer utmerket til enkle retter det :cool:

 

Usikker på hvor fullpakket jeg kommer, men har sannsynligvis med Kajakk som ett alternativ ved 'roro konkuranse' som Astor foreslår :diving:

 

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Vi kommer til treffet, noen flere en først beregnet.

 

Vi blir 2 vokse og 7 barn, ja vi har en stor familie og denne gangen klart vi og sammle alle for en tur. :crazy:

 

Vi starter fra Fosen/HGS ca klokken 10 på lørdag og seiler da nedover/innover.

 

Neida alle er ikke våre, men vår datter fyller 11 år og ønsket og feire den på sjøen med noen venner fra klassen, så mange barn kommer, blir været fint tar vi også med en optimist jolle.

Link to post
Share on other sites

Rokonkurransen til Astor var en god ide til aktivitet på treffet, den er notert :wink:

 

Kan jo se ut til at vi blir litt folk på treffet nå :flag:

Bare dumt noen har så dumme jobber :crazy:

For min del er dette den eneste helgen som ikke er utsatt for eventuel eksamenslesing eller speiderleirer :smiley:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Zodiac med så da har vi 1 ro båt. Kan evnt ta med en til hvis ingen andre har med seg en slepejolle.

 

Har nok med gummi-jolla, men tollepinnene er røket, så den er ikke robar. Sjekket pris for å få nye- Noe over 1000,- Flott sier jeg, men da er de vel i en bedre kvalitet - Nei, du må regne med de ryker hvis du prøver å ro skikkelig var svaret :headbang:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Nei, du må regne med de ryker hvis du prøver å ro skikkelig var svaret :headbang:

Jeg har laget tollepinner av tau i min jolle.. :rolleyes:

Kommer sikkert til å ha med både den og en optimistjolle.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Heisan.

 

Ser ut til at vi tar turen innover. Starter antagelig i 2-tiden på fredag fra Storesund (nord-Karmøy) så får været avgjøre når vi dukker opp.

 

Vi er 2 voksne + 13 og 0,6 år. 44 fot og 4.25 bredde. Om der skal reserveres plasser så foretrekker jeg langt ute på nordre flytebrygge.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har et wold dokument med de som er påmelt på en annen PC, så jeg har kontroll sleipner. Har bare ikke fått med de som er kommet de siste 2 dagene.

 

Skal melde ønskene om båtplass videre til sjefen der ute, så får vi se hva han fikser :smiley:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

:cryin: :cryin: :cryin: :cryin: :cryin: :cryin: :cryin:

Det er ikke første gang dette skjer. Jeg burde jo vite at de fleste gledene mine i livet blir kortvarlige etter alt dette som alltid skjer.

 

For å gjøre en lang historie kort, så kan jeg ikke være med på treffet selv!

 

Det er en speiderleir som plutselig er blitt flyttet fra neste helg, til treffhelgen fordi mange ledere skulle på disse konsertene. Istede for å meldte fra til oss speiderledere om det, så har arrangjørene bare skrevet en annen dato på invitasjonen i all stillhet. Jeg mottar minst 5 mail fra speideren til dagen og har ikke tid til å detaljlese alle vedlegg. Nå har jeg et kjempeproblem, og tro meg - En hvis informasjonsansvarlig kommer til å få kjeft å han griner etterpå!

 

Jeg føler jeg må være med på leiren også, jeg har lovet og lokket disse tredjeklassingene så mye, at jeg må nesten være med selv også. :sweat:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hmm. Det er jo liksom DU som ER dette treffet :yesnod: . For min del kan vi flytte det både frem og tilbake, er rimelig fleksibel. Kanskje det er flere av de som er hindret pga jobb som ville satt pris på en flytting også?

 

Men så skjærer det seg kanskje for noe av de andre hvis det blir flyttet på da... :confused:

 

Vi kan jo ta en rask håndsopprekkning,

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

åå... Hadde blitt så utrolig glad om vi kunne ha flyttet treffet!

Men på en annen side så er eneste alternativ neste helg. Altså "konserthelgen". For uken etterpå er det eksamenslesing og så er det faktisk skoleferie allerede... :rolleyes:

 

Tror dere det er mulig ha ha treffet allerede til helgen? Jeg kan høre med Helgøysund, og eventuelt sende IM til alle som ikke har lest denne tråden i løpet av kvelden. Hvis flertallet ikke kan så får dere bare ha et godt treff.... :sad:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...