Jump to content

Ryfylketreffet 2008


Seilaren

Les innlegg 118 FØR du stemmer  

66 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei alle sammen og takk for koselig samvær. Her kommer noen bilder...

 

Sleipner93, Bützfleth og janb

bptreff200801.jpg

 

Bützfleth hadde investert i kikkert og inviterte til kikkerttest. fv. Sjøkrabbe, Bützfleth, Nefertiti, janb, fru janb og bjorngb

bptreff200802.jpg

 

Grilling på lørdagskvelden:

bptreff200803.jpg

bptreff200804.jpg

bptreff200805.jpg

bptreff200806.jpg

bptreff200807.jpg

 

Treffadmiral og assistent går gjennom resultatene etter sporløypen:

bptreff200808.jpg

bptreff200809.jpg

 

Redningsskøyta var en tur innom på det årlige Båtplasstreffet, godt det er tradisjon allerede :lol:

bptreff200810.jpg

 

Nefertiti og Bützfleth ser ikke akkurat ut til å kjede seg...

bptreff200811.jpg

bptreff200812.jpg

 

Rokonkurransen. Rodde første strekk selv så den får andre legge ut bilder fra...

bptreff200813.jpg

bptreff200814.jpg

bptreff200815.jpg

bptreff200816.jpg

bptreff200817.jpg

bptreff200818.jpg

bptreff200819.jpg

bptreff200820.jpg

bptreff200821.jpg

 

Nest yngste deltager (7 1/2 mnd.) tok det hele med knusende ro:

bptreff200822.jpg

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg er her, og jeg lever :flag::lol:

 

Brukte ikke mer enn 5 timer hjem, men gikk 3 timer for motor. Ble drittlei av å krysse for å si det mildt. Men jeg fikk ikke spesielt god fart med 2 båter på slep heller akkurat... :lol:

 

Har masse bilder, skal komme med senere i kveld.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hadde litt kontroll på Seilaren på tilbaketuren. Men jeg klarte faktisk aldri å seile forbi slepet...Iallefall ikke før jeg tok av mot Åmøy.

 

Trodde det skulle bli en rolig seilas tilbake, men ble ganske så friskt etterhvert. Genoa 1 måtte kjapt byttes til kryssfokk, og etterhvert var det på tide å reve storseilet også. Så ble det ikke så verst, med unntak av regnet som fulgte meg nesten hele veien tilbake...

 

Men takk for et hyggelig treff alle som var med. I og med at planleggingen av neste års treff allerede startet på lørdagskvelden må man vel si at det var en suksess.

Link to post
Share on other sites

Litt video er vel på sin plass:

Litt trasig kvalitet på den siste men YouTube setter litt (for) store begrensinger filstørrelser...

 

Siste værmelding jeg fikk med meg sa vel rundt 5 m/s SV men midtveis til Kårstø vise vindmåleren over 11 m/s så det ble litt rufsete for mannskapet men gikk nå greit nok da...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Bedre nå? Hadde satt de til "Private" da jeg tenkte de ikke trengte publiseres for hele verden.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Videoene fungerer ihvertfall her hos meg..

 

Jeg vurderte faktiskt og snu når jeg kom ut på Hidlefjorden. Ble endel sjø og jeg føler meg ikke helt trygg i råtebalja mi.. :lol: Men jeg kom meg nå over i sakte fart. Selvfølgelig røyk både styring og GPS så jeg måtte være ute og styre men pytt pytt. Her passerte også Sjøkrabbe 32 meg.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Torsdag kveld møttes jeg og Sleipner i Rossøysund for å gå sammen til Helgøysund der treffet skulle være på fredagen.

 

Midt i middagen kom en Nauticat tøffende inn i havnen. Oppi masten så jeg en vimpel som lignet på vimpelen i min mast. Jammen meg så var det Janb fra BP som var på tur med familien i Ryfylke. Vi tre sjustartet treffet torsdag kveld, og det må ha gitt Jan og familien mersmak. For de hang seg på treffet! (Janb må forresten passe seg, for det er ikke lenge før sønnen parkerer faren i pasasjerstolen og overtar rollen som kaptein ombord. Blir skikkelig sjømann av den gutten!)

 

Her noen bilder fra turen inn;

 

Her er slepet mitt. Drasset på en optimistjolle og en gummibåt som skulle brukes som følgebåt.

bp_treff_004.jpg

 

Fint vær, og fin seilevind inn til treffet på fredagen

bp_treff_005.jpg

 

Her kommer Janb og kjører forbi meg

janb.jpg

 

Bilder fra treffet:

Noen av båtene.

bp_treff_015.jpg

bp_treff_017.jpg

bp_treff_018.jpg

bp_treff_020.jpg

 

Nefertiti seiler optimist for første gang på mange år

bp_treff_024.jpg

 

Lørdags formiddag hadde vi sporløype/natursti. Dette er spørsmål om naturen ol hentet fra en speidergruppe.

Trodde spørsmålene var ganske greie, men det var visst en utfordring for enkelte :lol:

 

Her er laget som kom på 3 plass. Laget består av Bjorngb og jentene til SveinHa

De vant en pose spagettisaus! :cheers:

bp_treff_029.jpg

 

Her er laget som kom på 2. plass. Laget besto av Janb, sønnen og Bützfleth. SveinHa snek seg inn på bildet :lol:

De vant en pose med puffet ris! :cheers:

bp_treff_050.jpg

 

Laget som vant besto av Nefertiti, "fru Bützfleth" og fru Bjornbg

De vant en pose Laban seigmenn!

bp_treff_049.jpg

 

Grilling på lørdagskvelden

bp_treff_025.jpg

bp_treff_027.jpg

 

Etter middagen var det på tide med rokonkurranse. Den som ror har bind for øynene, mens den andre ombord fører.

 

Vi skulle ro til en båt, og ta på jollen hans. Eieren av den båten visse ikke om konkurransen selv, og ble litt forskrekket når vi rodde i bilde mot båten hans og dyttet til jollen :lol:

Denne leken fikk hele havnen til å stå å le... :flag:

bp_treff_036.jpg

bp_treff_037.jpg

bp_treff_040.jpg

bp_treff_041.jpg

bp_treff_043.jpg

bp_treff_044.jpg

bp_treff_046.jpg

 

Tusen takk for trefffet folkens. Dette var kjempeløye, og blir forhåpentlig vis en tradisjon :flag: :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hadde litt kontroll på Seilaren på tilbaketuren. Men jeg klarte faktisk aldri å seile forbi slepet...

Det var deg ja. Jeg lurte på om det kunne stemme, men trodde du seilte på nordsiden av Finnøy.

 

Jeg måtte gi opp å seile. Krysse med min båt med revede seil, og 2 båter på slep. Det gikk nesten ikke fremover :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg hadde tenkt og ta en tur innom der i helgen faktisk.

 

Mulig jeg legger meg der fredag til lørdag. Inni tarmen på Fogn altså..

 

Muligens det blir litt konvoi på meg også i helgen :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Kan vi ikke bare holde litt liv i denne tråden - så kan vi se om det er en helg (eller flere) som passer for mer enn 1... Denne helgen er vi ikke på fjorden, neste går turen til Espevær eller Bergen - så er vi en helg i Rogaland før turen går til Shetland og nordover når vi kommer hjem, men i august og september regner jeg med at vi er en del i Rogaland. Vi kunne jo ha prøvt ut noen av forslagene (plasser) for neste års treff....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...