Jump to content

Prosjekt: Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke


Walter_S

Recommended Posts

...Eg undrast likevel på om både du og andre som har tilsvarande båtar (t.d. Carat, HB, Enes, Tromøy, Innvær...) om dekksplassen vert for liten? Eg meine jo ofte at båten min vert i minste laget når eg fiskar mykje sjølv om eg ikkje har anna enn motorkassa til innreiing, og styehussnekkene har jo toppen halve den den dekksplassen eg har. Kva tenkjer du om det?

 

Hei Vestlandsfanden! :o)

 

Velkommen til baatplassen.no og denne tråden her. :yesnod:

 

Joda, forsåvidt så har jeg vel tenkt gjennom størrelsen på åpen dekksplass (selvlensende). Og det, vel og lenge.

 

Jeg har vært ivrig hobby-fisker opp gjennom årene og dratt en god del torsk i mine dager (det er faktisk noen som kaller meg for torske-morder her på BP...!). Men, for det første - jeg er som sagt, kun en HOBBY-fisker (i motsetning til deg). Og for det andre, jeg driver kun alene, mest med pilking og litt makrell-dorging om sommeren - og for dette, så har jeg mer enn nok plass. jeg trenger jo ikke noe plass til teiner og ruser og all slags bunnredskap. Ei håndsnøre og ei pilkestang eller ei dorge-line, det er alt! :o)

 

Dessuten - og det er jo det som er så paradoksalt - er forekomsten av kysttorsken minkende!! :sad: Det finnes nesten ikke fisk igjen i våre farvann! En god del sild om vinteren og den årvisse makrellen om sommeren, men skikkelig fisk - Nei, det finnes ikke lenger... :cryin:

 

Så, jeg klarter meg med den dekksplassen jeg har.

 

Skitt fiske, Vestlandsfannden!

:seeya:

 

P.S.: Jeg skulle gjerne sett noen bilder av din Forlandsbåt og (antageligvis) din Sabb!

;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg var ikke klar over denne tråden før du fikk denne premien, og Ingar la ut en link til tråden. Har nå brukt 2 kvelder på å lese igjennom alle innlegg og kommentarer. Jeg har storkost meg. Har vært som å lese en interessant bok. Gratulerer! Vi gleder oss til fortsettelsen!

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

 

Sertifikat: D4 - ROC

Link to post
Share on other sites

Det er rett-og-slett for jævlig!!! :smash:

 

Nå har jeg fått slikt et flott kamera av Ingar / baatplassen.no i gave og så er det ikke noe fremdrift i båten til å ta bilder av!

 

Jeg gremmes og nesten skjemmes, båtvenner! Dette er jo nesten som om han Walter nå er gått i hi, eller ennå værre - det kan jo virke som han bare slapper av og forsømmer sin leserskare, som utålmodig venter på neste kapittel i "soga om den maltrakerte halvdekkeren som hadde så innmari lyst til å bli halvveis-sjark"! :wink:

 

Ja, det er ikke noe mer å si enn at han Walter ikke går ut i sjarken i opptil 10º såkalte blå'e og snekrer, bare for å få stoff til føljetongen.

 

Nei, skal det gjøres noe ombord så må det komme fra hjertet og det må bli bra, man tåler ikke slendrian! Og, det er nå bare slik at når et ombyggings-prosjekt ligger ute i hagen, selv under presenning, så blir det nesten uråd å gjøre noe sålenge været er som det er for tiden. Kalt og vått om hverandre med skiftende temperaturer og tilhørende kondensdrypp fra presenningtaket. Ikke kan en lakke eller olje heller, dertil er det for rått. Jeg prøvde meg litt med Benarolje, før Jul og det tok nesten en hel uke før det var støvtørt. Da ødelegger jeg mer enn jeg skaper.

 

Jeg vil så gjerne bli ferdig, men årstiden er mot meg, folkens.

 

Derfor har jeg bestemt meg for å fortsette tråden og heller komme med små betraktninger om ditt og datt, og ikke minst, legge ut masse bilder som jeg har tatt med dette flotte nye digitale kamera. Bildene vil jo nødvendigvis måtte bli med noe maritimt innslag (i hvertfall noe med vann...) for i det hele tatt kunne godtas i et båtforum og legges ut her på denne måten, men det kan jo hende at jeg av-og-til kan bli litt vel ivrig og kommer til å dele noen andre blinkskudd med dere, som det ikke akkurat lukter tjære av...

 

Håper at ikke denne tråden dermed mister helt karaktær, men jeg er faktisk mere redd for alternativet, nemlig at tråden "blir kald" - for jeg ser ikke noe nytt på ombyggings-horisonten, før ut i februar / mars en gang...

 

 

:seeya:

 

P.S.: Ennå en gang vil jeg takke alle for vennlige og oppmuntrende ord i forbindelse med ombyggingen - jeg gleder meg for hvert innlegg!

:o)

 

Kha du sei?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Flott Walter! Bildene dine setter meg stort sett alltid i godt humør enten de er fra prosjektet eller ei. Du er en flink fotograf! Vi forøvrig sjarknissen overleve helt til neste år? Stakkaren så vel egentlig ut til å lagt framtida bak seg :)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Det første innlegg i "ny stil" er noe jeg har stjålet tilbake :blush: fra en annen tråd jeg la det ut i - nemlig Båthavna i dag - jeg håper at roaldbj tilgir meg. Mente faktisk å legge dette ut i min egen tråd men ombestemte meg i site liten. Jeg syntes ikke at det passet her, men nå tar jeg sjansen likevel...

 

Så her kommer det:

 

Båthavna mi ser, etter en kald natt med temperaturer ned mot minus 14º, nå slik ut. Kjøkøysundet er frosset igjen med et tommetykt lag av stålis! :rolleyes:

 

1231166371_resized.jpg

Det er tidlig om morningen - ja-ja da - det er på formiddagen ihvertfall og sola har nettopp kikket over Kjøkøyåsen. Frontrutene på M/B "Lene" er tildekket av is på innsiden og rim på utsiden. Dens eier var ombord der på lørdag og kjørte varm motoren og lagde ei lita "glugge" i den ene frontruten for å kikke ut. Den røde mahogny'en gløder i den lave morgensol, i grell kontrast til den hvite rim-isen som ligger på dekk.

 

 

1231166381_resized.jpg

Sjarken til han Thore ligger innefrosset. Han var det for en time siden og prøvde å bakke ut, men måtte gi tapt for isen. Utenfor der igjen ligger "Lisa II" til John B. som til tross for dårlig helse, pusler og steller med henne når han kan komme seg utover. Og utenfor "Lisa II" ligger en Sandvik 9-et-eller-annet som tihører et annet BP-medlem her.

 

 

1231166347_resized.jpg

På andre siden av brygga, retning sørover, ligger Sandviken til han "Hasse" og lengter etter å komme seg nedover sundet, retning sydvest, forbi Arisholmen og ut mot Fredagshølet. De gode minner derfra er alt som er igjen. Nå skal den selges...

 

Inn på land, til høyre, bakenfor krana, står den røde "forenings-bua" hvog kællene sitter og varmer seg, drikker kaffe, noen ruller seg en "Petterøes-blå" - prekær og juger så det renner av dem. Latteren etter den intense, gjensidige mobbingen som foregår i all vennlighet, runger utover stålisen og blir borte på andre siden av sundet...

 

Inni der sitter også Walter_S, når han stikker innom, etter morgeturen med sin "Samson" - hunden (en svart puddel i lommeformet) som nå har fått status som Æresmedlem i "Brygge- og Stolpekjørereforeningen" - en egen forening i båtforeningen. ;o)

 

1231166342_resized.jpg

Seileren ligger forlatt av eieren, på andre året, og lengter etter Middelhavstemperaturer.

 

1231166333_resized.jpg

Det er ikke mange år siden denne båten måtte ha "Bimini-Top" for å beskytte seg mot den ubarmhjertige Middelhavs-sol. Og nå herjer frost og is på teakdekket...

 

 

1231166359_resized.jpg

Og slik ligger de i morgensolen. Innerst er M/B "Lene" til han Arne - bygget i tre av en Østfold-båtbygger med sans for proporsjoner og linjer. Seileren som lengter tilbake til Middelhavet, Sandviken til han "Hasse" og en ukjent, anonym og tildekket "Ett-eller-annet" i 3 etasjer og med blendingsgardiner over de store vinduene. Den er litt vanskelig å komme innpå, denne store cabincruiseren, tildekket som den er, og uten lokal historikk å pynte seg med, føler hun seg nok litt utenfor - tror jeg...

 

:o)

 

...og slik var det i Båthavna mi idag!

:seeya:

 

 

Det er nå slik jeg hadde tenkt vi skulle kommunisere - for det er jo det som skjer her - frem til at det skjer noe mer på byggefronten.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder og kommentarer - som vanlig. Fortsett gjerne slik....

Men jeg lurer på en ting - hva slags kamera var det du vant? Og når får vi en detaljert test spekket med bilder brukererfaringer?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

- nyskjerrig på hvilket kamera du så velfortjent nå bruker ?
...Men jeg lurer på en ting - hva slags kamera var det du vant?

 

La oss nå ikke lage om denne tråden til en ren fototråd, er redd for at det blir litt vel mye hummer-og-kanari. Jeg kommer nok til det, etterhvert. Men, du kan jo i mellomtid sjekke EXIF-data'en på bildene...


 

Torsdag, 08.01.2009

 

Dagen idag starta med at jeg måtte ut og måke snø...! Det ble mindre :sleep: og mere :sweat: på meg, tidlig denne januarmorgen. Jeg var nødt for å sette søppeldunken utenfor porten fordi på torsdager kommer renovasjonsgutta med sin store røde og grådige bil. En bil som ser ut til aldri å bli mett! Den gaper med sitt store, illeluktende - og nå om vinteren, dampende - gap. Den vil ha påfyll og eter mer og mer, og smasker og kværner i seg. Og renovasjonsgutta løper til med dunker og henter mat til'n på den ene siden av veien og så på den andre...

 

Når det gjelder snø, så har jeg et litt ambivalent (man har da fremmedordbok og dessuten har jeg vært nærmeste nabo til latinerskolen...) forhold til snø. Jeg synes egentlig snø - når'n er ny, ren og hvit - er ganske så pent å se på. Men når jeg for håndkraft må begynne å flytte på'n, da er jeg ikke så begeistret for dette hvite klisset som kommer ovenifra. Skjønt ovenifra, idag tidlig syes jeg at den kom vannrett gjennom lufta. Det var en del vestavind sånn ved 6-tia idag tidlig. Og denne vestavinden hadde snø med seg. Den la seg pent nedpå innkjørselen min her ute på Tangen, på presenningen som er spent over >MALAIKA< og forsåvidt over hele tomta mi.

 

Ved 9:30-tiden begynnte han "Samson" - en svart dvergpuddel i lommeformat - å bli urolig. Den daglige morgenturen må ikke glemmes. Jeg "prøver å glemme" :rolleyes: denne turen av og til når jeg synes at været er for ille eller at jeg heller har lyst til å surfe litt på baatplassen.no på formiddagen - men han Samson glemmer ikke!

 

Vi kom oss da til småbåthavna i Trolldalen og der traff vi han "Walther i Bakken". Han var ombord i tresnekka si og måkte snøen overbord. Walther (en navnebror av meg, men med "H") liker å slå av en prat når man møter'n. Han skulle så gjerne vært ute på Lera - sa han - og sett etter krepsetenene sine, men kom seg ikke ut p.g.a. at isene rundt båten fremdeles var for tykt. Vinden har gått over fra SSV til mere Vest og kom derfor ikke riktig inni sundet for å bryte opp restene av isen.

 

Stålisen som lå tvers over Kjøkøysundet forleden har blitt "most" opp av "BALDER", en diger, rød slepebåt som gikk gjennom sundet i går ettermiddag, men inne i småbåthavna lå isen tykkt ennå.

 

1231422520_resized.jpg

Isen i sundet har gått opp, delvis p.g.a. båttrafikken og delvis fordi SSV'en blåser innover og rensker opp. Her er de sørligste båtplassene og de er rene for is.

 

 

1231422550_resized.jpg

Området her, sør for krana, er nesten ugjenkjennelig med ren og hvit nysnø på. En flott natur her. Inne på land (her til høyre i billedkanten - også på bildet over) står det en såkalt "1901" - en gammel smidd forhaligs-pullert som i gamle dager ble brukt av seilskutene til å dra seg (varpe?) bortover når enten vinden eller strømmen, eller begge deler (!!) var "kontrari", for på den måten å komme seg videre. 1901 heter de her ute, fordi det er malt årstallet 1901 og en stor svart ring rundt de, slik at de skulle kunne ses på lang avstand.

 

 

1231422557_resized.jpg

Når vi nå snur oss nord-over så ser det slik ut. Man ser krantårnet og såvidt tuppen av taket på forenings-bua - hvor nå kaffevannet venter...

 

1231422565_resized.jpg

Etter å ha drukket kaffe, sammens med kællene i "Brygge- og Stolpekjører-Foreningen" , og spist på de tørre smultringer fra gammel Julebakst, gikk turen hjemover igjen. Og vi (Samson og jeg) avslutter med å rusle ut til Baardsenbrygga og Baardsen-landet for å se på en flott rødaktig himmel i sør. På andre siden av sundet, men utenfor billedkanten til venstre, ligger Puttesund-brua som mange nok har seilt under, på vei til / fra Sverige. På åskanten bak, i solrenninga, kan vi såvidt skimte lysmastene og veien ut til bomstasjonen til Hvaler. Hvis vi nå fortsetter langsmed landet, her på denne siden, og runder den lille odden med brygge på, så kommer vi til den gamle fergebryggen og den gule kafeen, Tangen Kro, som sikkert noen her kjenner til.

 

 

Takk for turen og vel møtt en annen dag det er noe å ta bilder av...

 

:seeya:


Venter bilder fra kråkerøy brua walter,syns jeg så deg der meget opptatt med å ta bilder!!

 

Og vis du nå er litt tålmodig med meg, riosport, så skal du nok bli hørt, men det blir en annen dag. Nå må jeg gå og fyre...

 

;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

La oss nå ikke lage om denne tråden til en ren fototråd, er redd for at det blir litt vel mye hummer-og-kanari. Jeg kommer nok til det, etterhvert. Men, du kan jo i mellomtid sjekke EXIF-data'en på bildene...

 

Nei nei, ta det gjerne i Digitalkamera tråden.

EXIF-data? Sorry, nå snakker du langt forbi meg...... :nonod:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Siden vi først er utpå viddene her, her er EXIF dataene lest med en pluginn i Firefox:

 

* Camera Make = Panasonic

* Camera Model = DMC-FZ28

* Picture Orientation = normal (1)

* X-Resolution = 1800000/10000 = 180

* Y-Resolution = 1800000/10000 = 180

* X/Y-Resolution Unit = inch (2)

* Software/Firmware Version = Adobe Photoshop Elements 6.0 Windows

* Last Modified Date/Time = 2009:01:08 14:06:19

* Artist = Walter_S

* Y/Cb/Cr Positioning (Subsampling) = co-sited / datum point (2)

* Copyright Owner = Walter XXXXXXXXXXX

 

Exif Sub IFD

 

* Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 10/2500 second = 1/250 second = 0.004 second

* Lens F-Number/F-Stop = 56/10 = F5.6

* Exposure Program = normal program (2)

* ISO Speed Ratings = 100

* Exif Version = 0221

* Original Date/Time = 2009:01:08 11:14:09

* Digitization Date/Time = 2009:01:08 11:14:09

* Components Configuration = 0x01,0x02,0x03,0x00 / YCbCr

* Compressed Bits per Pixel = 4/1 = 4

* Exposure Bias (EV) = -133/100 = -1.33

* Max Aperture Value (APEX) = 30/10 = 3

Max Aperture = F2.83

* Metering Mode = center weighted average (2)

* Light Source / White Balance = unknown (0)

* Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode

* Focal Length = 65/10 mm = 6.5 mm

* FlashPix Version = 0100

* Colour Space = sRGB (1)

* Image Width = 1024 pixels

* Image Height = 658 pixels

* Image Sensing Method = one-chip color area sensor (2)

* Image Source = digital still camera (DSC)

* Scene Type = directly photographed image

* Custom Rendered = custom process (1)

* Exposure Mode = auto bracket (2)

* White Balance = auto (0)

* Digital Zoom Ratio = 0/10 = 0

* Focal Length in 35mm Film = 37

* Scene Capture Type = standard (0)

* Gain Control = n/a (0)

* Contrast = soft (1)

* Saturation = high (2)

* Sharpness = hard (2)

 

 

 

Tok meg den frihet å redigere bort litt, bla. Walters fulle navn.

Link to post
Share on other sites

Jeg prøvde meg litt med Benarolje, før Jul og det tok nesten en hel uke før det var støvtørt. Da ødelegger jeg mer enn jeg skaper.

 

Jeg vil så gjerne bli ferdig, men årstiden er mot meg, folkens.

 

Hei Walter!

Har tenkt å kommentere dette med bruk av benarolje, men først: Har lest litt i tråden din hver dag siden sist i mellomjula helt til jeg i dag kom, forhåpentligvis midlertidig, "til bunns". Trivelig og lærerik lesning. Etter hva jeg erindrer har du i tråden sagt at du har utenlandsk bakgrunn, men dette er for meg svært vanskelig å forstå da du har en fortellerstil som har en vanvittig fin og god flyt. Så enkelt og vakkert kan tekniske ting forklares og illustreres.

Så til benarolje: Jeg har brukt benarolje ved en del anledninger. Den gir et vakkert, varmt skinn å se på, men min erfaring er at oljen holder seg myk alt for lenge og derfor kan bli en støvsamler før den herder - samtidig som den blir svært sårbar for oppriping. Herdingen er dessuten svak. Men det er vel kanskje pga at det netopp er en olje.. :crazy:

Jeg har derfor etter hvert sverget mer til innblanding av lakk - feks ravilakk - for å få bedre herding. Oljen mistet litt av det "varme vokspreget" slik jeg har gjort det, men får en raskere/hardere herding. Har du gode erfaringer ved bruk av benar ved høyere temperaturer? Evt tips til teknikker/metoder her?

Link to post
Share on other sites

Hei Walter hær kommer en kort melding fra Klintan.

Fant denne fantastiske tråden din i dag - har vært borte fra sajten mange monader grunnet prosjekter og ikke minst dårlig rygg.

Har selv en snekke 30 fot, plastet tre, som jeg må begynne med fremover hvis rygg og annet tillater.

Kommer helt sikkert at ha mer en god hjelp av tråden din - otrolig godt gjort - men den skremmer litt også. Slike prosjekter er ju altid mer arbeidskrevende en det man skjønner i begynnelsen...

 

Har under det siste året "mordet" to båter, den sidste var en vacker eiksnekke på 26 fot. Jag passer på hvis jeg finner billige eller gratis båter og tar tilvare masse brukbare ting, ikke minst tre av forskjellige slag.

 

Grattis till ett fantastiskt arbeid, utmerkelse og en veldig fin shark!

 

Sabbvennen (som nå blir drenkt i 2G-motorer, men dessverre ikke med hurtigomstyring) :flag_sw::flag::cheers:

Link to post
Share on other sites

...er du siker på at det er latinerskole du har hatt til nabo

 

Nei, det er omvendt! Latinerskolen har hatt meg som nabo! :wink:Er selvsagt tøys, alt sammen, for den såkalte "Latinerskolen" er vel såpass gammel og utdatert at det var mere sansynlig at tip-oldefaren min som har gått der, eller var det faren hans, mon tro...?

 

- er forresten litt usikker på hvor du egentlig vil hen med dette, jan martin, men: Vel er jeg gammel og antageligvis i 1. stadiet av Alzheimer's (det er ihvertfall kona mi som påstår, fordi jeg er så glemsk...), men jeg kan min latin! :smash:

 

Les selv da, på Wikipedia om ambivalens(t)

 

"...Utrykket er fra latin, der ambi er «begge sider», og valens er «verdi»"

 

Ædda-bædda... :tongue:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

...Så til benarolje: Den gir et vakkert, varmt skinn å se på, men min erfaring er at oljen holder seg myk alt for lenge og derfor kan bli en støvsamler før den herder.....Jeg har derfor etter hvert sverget mer til innblanding av lakk - feks ravilakk - for å få bedre herding. Oljen mistet litt av det "varme vokspreget" slik jeg har gjort det, men får en raskere/hardere herding. Har du gode erfaringer ved bruk av benar ved høyere temperaturer? Evt tips til teknikker/metoder her?

Vet ikke riktig hva jeg skal si til det, Vannskrekk

 

Har brukt både Benar og Ravilakk i mange år. Stort sett, etter regelen: Er det vannrett (hyller, skaptopper, bordplater, treverk man går på, osv....) så har jeg brukt Ravilakk p.g.a. dens hardhet og slitestyrke. Er det loddrette flater - bruk Benar, der er ikke slitasjen så stor!

 

Når det gjelder det og blande Benar og Ravilakk, så har jeg hørt en del historier, men aldri blandet dette selv.

 

Snakket med en trebåtbygger på Gressvik en gang. Han var kjent for sitt flotte finnish på innvendig treverk, spsiellt, og for å blande Benar med Ravilakk. Men han ville ikke ut med blendingsforhold. Bare prøv deg frem, sa han. Når du har lakket en 40-50 båter, så kan du det etterhvert....

:rolleyes:

 

Beklager å ikke kunne hjelpe deg med noe mere konkret, men jeg er egentlig ikke så flink med å behandle treverk heller.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Siden er hobbyfotograf selv - nyskjerrig på hvilket kamera du så velfortjent nå bruker?
Men jeg lurer på en ting - hva slags kamera var det du vant? Og når får vi en detaljert test spekket med bilder brukererfaringer?

 

Vel, nå har jeg lagt ut en del detaljer om mitt nye kamera i OT-Forum og tråden: Digitalkamera

 

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Brukte størstedelen av gårsdagen med å lese prosjekt-tråden din. Det er lærerikt, imponerende og inspirerende! :smiley:

 

Men en ting slår meg; har du tenkt tanker rundt stabilitet? Vektøkning over vannlinjen har jo økt formidabelt, flere hundrede prosent i forhold til kalesje/vindskjerm!!

 

Ikke for å komme med negative vibber, men dette ser litt risky ut...

 

A.J.

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...