Sjarkens venn Svart 8.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Hei Har vært på grill/fisketur med sjarken i helga. Været var ganske friskt, med kuling og vel så det i kastene. Har et par bilder fra en båt som passerte meg. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Flotte bilder. Venter på noen bilder av skjarken din etter at du tok vårpussen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 9.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Egentlig så er jeg ikke ferdig med vårpussen. Må enda male littegrann her og der. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 2.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 Hei alle sammen! Nå er jeg helt ferdig og klar til fiske med sjarken, bare å montere instrumenter på det nye instrumentpanelet gjenstår. p-kaill etterlyser et bilde av båten etter at den var ferdigmalt, og det legger jeg ved her. Må også sette på hydraulikkslanger til garnspillet, og sjekke for lekkasjer der. Apropos lekkasjer, så hadde jeg 3 oljelekkasjer i mskinen, men disse er nå fikset. Eneste lekkasjen som gjenstår er en diesellekkasje som jeg med skrekkblandet fryd fant her om dagen da jeg tanket diesel, og hører det renner under dekk. Det viste seg at slangeklemma på slangen fra tanklokket til tanken er rustet sund, og derfor renner det diesel ut av slangen. Skal laste opp noen filmer fra juksafisket på youtube så snart jeg gidder. Skal også ta bilder innvendig, og av det nye "dashbordet". Med hilsen Eirik Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 gleder meg til bilder innvending! Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Sjarkens venn Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Bilder innvendig kommer ikveld... Jeg lover! Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 HAllo Eirik, kjempefin båt.... Skal holde meg våken i kvled til bildene kommer !!! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Halloen Må dessverre meddele at det ikke kommer bilder ikveld, selv om jeg lovte. Det har skjedd en teknisk misforståelse mellom meg og mobilkameraet. Imorra skal jeg rydde opp ombord så skal jeg ta bilder. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 DA har vi noe å se fram til i morra.... I morgen skal jeg produsere langdrageren i 3" x 6" impregnert. Håper å klare å støype langdrageren og motorfundament dragerne ned i morra,skal ta bilder... Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 JAaahh bilder bilder!!! Gleder meg til å se noen flere bilder av prosjektet ditt p-kaill. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 4.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Hei Nå har jeg lastet opp en video av sjarken. Linker til den her. Film av Maloen Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 VAr inne å tok meg en matbit og så på linken på sjarken - kjempeflott. Nå maser eg fælt men du må gi oss noen nærbilder.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 4.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Hei alle sammen Jeg sa tidligere at jeg skulle legge ut film av juksafiske. Her får dere link: Juksafiske Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Hei Eirik, flott film... lite fisk....måtte du koke pølsa til middag? Sitér dette innlegget Link to post
hengefjes Svart 4.August.2008 Link til dette innlegget Svart 4.August.2008 Hmmm... kanskje æ åsså sku hadd mæ en sånn der juksamaskin, så kuinne æ førr æksæmpel filme litt i steden førr å stå å sveive. Ka du måtte gje førr deinn dær DNG'en, Sjarkens venn? og - kofførr bruke du ikkje mesan? P-kaill - kjæm du inn på markedet tell helga? Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
p-kaill Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Ja du ser at han Eirik e godt rigga med toppmoderne utstyr, han e ikkje gjømt bakom bordbakken deinn karen ,nei. Det e fullt mulig at eg og "kjølsvinet" (no va eg stygg) kjæm innover t helga. Send meg mobilnr. dett på mail så ringe eg deg, førsåvidt så lukte du meg sikkert - berrre gå etter polyester lukta,he,he. Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Hei Eirik Har du nylonsnøre på maskinen? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 5.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 (redigert) Hei hengefjes: for DNG'en måtte eg gje 10 000. Jeg bruker ikke mesan fordi den nye er under bygging, og den gamle e herpa. p-kaill: jau eg e godt rigga. fikk faktisk også 50 sei, torske og uersgarn gratis av en fisker. høvdingen: ja, eg har nylonsnøre på maskinen, men også pittelitt spesial DNG snøre heter det visst. Skal forresten laste opp interiørebilder som jeg tok i natt. Var ute å fisket, men måtte dessverre bite i det sure eple, da det ble heller dårlig med fisk. Men jeg hadde en plan-b: gikk te kai og kokte mæ Sodd på en gasskoker jeg fikk lånt. EDIT: Her kommer bildene og en film Den nye instrumentkassen. Instrumentene blir kanskje montert idag. Her ser dere hvordan vi har bygd opp kassa. Her er en video jeg tok da jeg gikk ut natt til idag. Fisketur Redigert 5.August.2008 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Flott vær men lite fisk? Har fått mere og mere sans for sjark-båter og har så smått begynt å se etter om det er noe der ute til overkommelig pris... Flotte båter... Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
Sjarkens venn Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Joda sjarker er greie båter det.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 9.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 (redigert) Ohoi Da har vi montert autopiloten og ekkoloddet. Skal ta bilder imorgen da jeg skal ut på fjorden for å se om ekkoloddet fungerer slik det skal. Nå er vi faktisk kommet til det siste gjenstående arbeidet; listverk, innvendig isolasjon og elektrisk montering. Når dette er gjennomført er sjarken i teorien klar til fiskeri. Redigert 9.August.2008 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 (redigert) Hei alle sammen. Nå er vi kommet til det stadiet at det blir mindre og mindre ombord som skal pusses/ fikses, vi er faktisk helt ferdig med pussing. Bare litt fiksing her og der gjenstår. Har fått opp mesanmast, og lettbåten henger på siden. Har tadd noen bilder av skuta, og den ferdige innredningen. Et bilde av skuta. Legg merke til den lurvete trossa i takmasta- det er mastgjøken! :cool: Det nye instrumentpanelet. Autopilot og lensepumpebryter... Fungerende kartplotter og et kompass Min lille Seiwa Barracuda. Klarer dere å se hvor båten befinner seg? Og til slutt et bilde av sjarken, sammen med de andre båtene. Hva synes dere? Redigert 29.September.2008 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Ble veldig bra instrument panel, og flott sjark Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Dette... og dette... ..er bare helt rå, 'Sjarkens venn'! Utrolig bra lagd og så flotte farger. Er det ordentlig teak-finér du har der og skikkelige teak-lister? Fortell litt om fremgangsmåten du har bruk, dimmensjoner, osv. Beis? Lakk? Olje? Vi andre må jo også lære oss dette. Du kan komme til meg og innrede "MALAIKA" for meg. Det trengs! Fortsett i samme spor du, så blir dette en flott båt! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.