KOB Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Båtmagasinet omtaler saken på nettsidene: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bmweb.n.../pages/nbnekt_5 Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Ingar Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Har tipset Konkurransetilsynet. Tilbakemelding: "Takk for din henvendelse. Konkurransetilsynet vil besvare henvendelsen så fort som mulig." Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Godt jobba Ingar Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Det var jo en del som sendte mail til NB. Noen som har fått svar? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Det var jo en del som sendte mail til NB. Noen som har fått svar? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Det var jo en del som sendte mail til NB. Noen som har fått svar? merkelig mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
880 Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Har en mistanke om at Slugger har ment dette noe ironisk. Som så mange sier på fleip, jobben er grei den hadde det ikke vært for alle kundene som plager en til alle tider :lol: :lol: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Poseidon Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Da kan han vel glede seg til noen behagelig år fremover, etter å ha gjort slik en formidabel innsats for å bli kvitt disse plagsomme individene :lol: :lol: mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jamo Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Det er tydeligvis noen i Bergen som tror at gulltidene i båtbransjen varer evig, er det ikke et ordtak som heter slik en sår skal en høste, eller noe i den duren. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 og - som man reder ligger man Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Arnstein Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Det er noe merkelig her. Jeg kjenner meg ikke igjen etter den gode servicen jeg har fått både av NB og agenten Båtsmann AS i Stavanger. Uansett hva grunnen er, vil også jeg tro at NB vil tjene på å komme på banen med en avklaring snarest. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
MS Victoria Svart 29.Mars.2004 Del på Facebook Svart 29.Mars.2004 Denne fant jeg i dag i sakens andleding: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bmweb.nsf/pages/nbnekt_5 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Vi har en bergenser på jobben som er ihuga Brann tilhenger. Han sier at det deles ut utrolig mye gull i Bergen i mars/april (dvs. før sesongen starter). Så lever hele Bergen på det helt til det går til h.....midt i sesongen. Det er vel omtrent det NB gjør også. Man høster som man sår - vi får se hvordan dette går. Det blir interessant å se hvordan Konkurransetilsynet reagerer på Ingar's henvendelse. At dette er konkurransebegrensende tiltak fra NB's side er etter min mening ganske så klart. Jeg hadde ikke turt å ha en slik salgspolicy. Sitér dette innlegget Link to post
kenn Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Må si jeg synes denne saken har tatt litt av etter hvert Jeg er meget forundret over NB´s opptreden, og deretter manglende evne til å kommentere eller vise vel vilje til å rette opp på saken. Og jeg antar at de vil få passett sitt påskrevet i redaksjonelle artikkler i båtbladene. Det kan jo kanskje også være rett å koble inn konkurransetilsynet dersom det er lover som er brutt, men noe sånn kollektivt ”baatplassen mot NB opprør” (som noe av denne tråden kan oppfattes som) virker kanskje litt drøyt. Det er jo tydeligvis fornøyde NB kunder her også. Ellers så finnes det vel ikke så mange løsninger på saken, etter som den potensielle kunden ikke lenger var interessert i å kjøpe båten. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Som det ble skrevet før: jeg tror NBs opptreden er rett og slett ulovlig. Men når ingen klager så blir det vel ingen dom heller. Bortsett da hos de potensielle kundene. En kjensgjerning er (hvis jeg husker rett): - Det er billig å beholde en eksisterende kunde - det er dyrere å få en ny kunde - det er svært dyrt å få en tidligere kunde tilbake (og av de to siste kategoriene finnes det sikkert flere....) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Venter fortsatt på svar fra tilsynet. Her er en relatert artikkel: Det vil svi skikkelig Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Ble svært så stille i fra Slugger i hvert fall. Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Til alle dere som har NB båt og som påpeker god service. Det er jo ikke det saken handler om. Dette handler om en båtprodusent som vil bestemme langt ut over hans myndighet. Som produsent burde han være opptatt av å lage båter å selge flest mulig. Det vanlige andre steder er jo at produsenten får tak i båter hos sine forhandlere for å kunne tilfredstille sine kunder som spør etter båt. Dette er ikke varer med rasjonering, eller hva ? Dersom båten er så lette å selge at produsenten vil "godkjenne" kunden, er man på ville veier og foreslår at produsenten flytter til Nord Korea eller Cuba. Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Kan jo være så enkelt at NB ved å selge båt til denne kunden i sitt eget marked tjener mer penger? Jeg vet ikke hvor mye en forhandler har for å selge en båt, men disse pengene vil jo gå rett i NB's egen kasse? Alt dreier seg om penger i vårt samfunn i dag Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Og jeg som har så lyst på en 1160......... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 30.Mars.2004 Del på Facebook Svart 30.Mars.2004 Og jeg som har så lyst på en 1160......... Men det går selvfølgelig ikke :wink: det hjelper heller ikke om du har pengene klar.... Du må ihvertfall først søke om borgerbrev og flytte til Bergen, så må du søke NB om kjøpetillatelse. Deretter kan du håpe å bli innvilget en plass på deres eksklusive venteliste, men sannsynligvis bare på venteliste B - for medlemmene på venteliste A, de heter noe med 'von' og har allerede dokumentert sitt borgerskap tilbake til Hansatiden..... Beklager, men jeg kom bare til å tenke på Hoenneckers herlige DDR og ventelistene for å få kjøpe seg en Trabant om ørten år. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
terjem Svart 31.Mars.2004 Del på Facebook Svart 31.Mars.2004 Hei Jeg er den "uheldige" båtkjøper som ikke fikk kjøpe denne NB'en. Leser gjennom diskusjonene her og er glad for at dere har samme syn på saken som meg. Det får da være grenser på hva vi som kunder må finne oss i. Båtforhandlere og andre som driver med kapitalvare opplever veldig gode tider nå - rentene er lave og vi nordmenn handler vel "som aldri før"? Men jeg mener likevel vi har krav på en skikkelig behandling og service. Hørte en fin historie fra en som ville kjøpe en askeladden. Han kontaktet forhandler i Bergen. De hadde ikke båt inne, men tok seg bryet med å kontakte alle forhandlerne sine i Norge. Til slutt fant de en båt på østlandet og de fikk sendt denne over til kjøper i Bergen - for forhandlers regning. Det er slik behandling jeg som forbruker ønsker. Ikke arrogante forhandlere som ikke bryr seg døyten om kunden - for uansett blir de kvitt varene sine... for tilfeldigvis er etterspørselen større enn tilbudet.... Men - om noen år snur trenden - hva gjør firma som NB marine da? Da er plutselig tilbudet større enn etterspørselen - og forhandlerne må sloss om kundene.... da vil nok holdning og service fra deres side være en helt annen. Men - da er det kanskje allerede for sent? Ser at NB ikke har kommentert eller svart på noen av spørsmålene her. Antar at de ikke bryr seg - for båtene blir jo solgt uansett.... og diskusjonen rundt dette vil jo etterhvert stilne uansett.... jaja - hver sin politikk sier no jeg. Terje Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.Mars.2004 Del på Facebook Svart 31.Mars.2004 Hei terjem Velkommen til baatplassen. Fint at du kommenterer saken. Er saken riktig framstilt slik den står i artikkelen eller er det ting der som ikke kom fram på riktig måte ? Sitér dette innlegget Link to post
spike Svart 31.Mars.2004 Del på Facebook Svart 31.Mars.2004 Etter å ha lest denne tråden så må jeg si at jeg er ganske glad for at jeg ikke endte opp som eier av en NB båt i høst, for etter å ha rette flere hendvendelser til de vedrørende mulig kjøp av ny båt uten å få svar, så endte jeg opp med å kjøpe en Viknes båt i steden og er meget godt fornøyd med det valget Sitér dette innlegget Link to post
terjem Svart 31.Mars.2004 Del på Facebook Svart 31.Mars.2004 Hei Joda - saken er nok desverre riktig fremstilt i media. Jeg fikk tilbud fra NB på Askøy, men de kunne ikke levere før etter sommeren. Fant en ny båt på internett hos Båtsenteret i Haugesund. De kunne levere i juni. Jeg ringte dem og ba om tilbud. Etter noen dager ringte selgeren tilbake og beklaget at han ikke fikk lov å levere en slik båt til meg. Han reagerte selv på direktivet han hadde fått fra NB marine, men kunne ikke gjøre noe med det. Jeg kontaktet NB. Spurte om hvorfor og fikk til svar at det var deres politikk. Men for å forsøke å blidgjøre meg og å få meg til å vente med båt til etter sommeren, slo de like godt av 40.000 kroner til på prisen jeg opprinnelig hadde fått. Jeg takket nei til båt fra dem og stilte endel spørsmål vedr. behandlingen i mail, men fikk bare til svar at "de ikke ønsker å diskuttere sin politikk". Og - alle linker og oppfordringer Erik Allers hos NB marine har fått fra dere i dette forummet, som NB ikke svarer på, vitner vel om at "de har dritte på draget"? Hadde jeg vært dem ville jeg lagt meg flat og bedt om unnskylndning og gjort noe med holdningene til kundene og de potensielle kundene. Men taushet er tydeligvis deres stragtegi.... En annen sak - vil presisere at Båtsenteret kun har gjort det de er blitt pålagt av fra NB marine. Jeg bærer ingen som helst nag til dem - de er forhandlere av et båtmerke som de sikkert selger ganske bra av. Og gir fabrikken dem pålegg om noe, så må de følge det, ellers kan de kanskje miste forhandlerstatus. Så dette er kun en sak med NB-marine. mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.