hekta på båt Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Syntes denne fortjener å løftes er det noen som har noen erfaring hvordan NB behandler sine kunder i dag. dette hadde jeg ikke trodd var mulig Jeg går ut ifra at NB ikke ble årets service bedrift det året Sitér dette innlegget Link to post
terjem Svart 3.Mai.2006 Del på Facebook Svart 3.Mai.2006 Hei igjen, ja no er det gått rundt 2 år siden NB-saken og den er nok lagt helt død. Men jeg er litt spent på om noen av dere til slutt hørte noe fra NB Marine, eller om de til slutt red stormen av uten varige mèn. I morgen skal jeg hente meg en helt ny Forbina 35. Drømmen hadde nok vært en NB 1160 Fly, men jeg tror neppe jeg er velkommen som kunde hos dem etter denne historien Tror uansett Forbinaen gjør jobben. Ha en fin sommer Ship ohoi fra terje Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.Mai.2006 Del på Facebook Svart 3.Mai.2006 Grattis med ny båt, Forbina har gode sjøegenskaper, så dette blir kjempefint. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ingar Svart 3.Mai.2006 Del på Facebook Svart 3.Mai.2006 Jeg tipset dem om tråden like etter at den ble startet, men vi hørte ikke noe fra dem. Sitér dette innlegget Link to post
Mackser Svart 3.Mai.2006 Del på Facebook Svart 3.Mai.2006 Har akkurat lest igjennom hele tråden, og finner oppførselen til NB Marine forkastelig! Meg får de aldri som kunde! Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 5.Desember.2006 Del på Facebook Svart 5.Desember.2006 Den kan jo taes frem ved passende anledninger Passer det nå? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Slagskibet Svart 5.Desember.2006 Del på Facebook Svart 5.Desember.2006 Du Alfa Eagle,du burde fortelle bilforhandleren det. Er spekulant på en bil som forhandles av ei sjappe som er øverst på hatlista mi. Og det har jeg sagt rett til de og det sier jeg når jeg ser på bil utenbys. Det som gjør hele greia litt delikat er at salgssjefen i den lokale sjappa er en kamerat av meg. Han må hoste opp så mye rabatter at det ikke er sant før jeg kjøper bil der,og det vet han om. De liker ikke misfornøyde kunder men blir ikke noe bedre hvis du ikke sier ifra. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 5.Desember.2006 Del på Facebook Svart 5.Desember.2006 godt for nb at denne saken er lagt død. burde vel kunnet svart for seg når det var " fart " i den.. synd det ikke ble noen straff. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
PIPaulsen Svart 18.Desember.2006 Del på Facebook Svart 18.Desember.2006 Min far har alltid sagt : Har du en fornøyd kunde, forteller han det kanskje bare til 5 andre. Men har du en misfornøyd kunde, han du ta deg gitt på at han forteller det til minst 15. Alrdi før har dette vært mer sant. Leste hele tråden her nå med skrekk og gru, og vet hvor jeg ALDRI skal kjøpe båt. 38 foteren kunne faktisk vært en aktuell båt, ettersom den var meget fin, men den tanken er hvertfall lagt på is for godt. Tragisk forhandler strategi som i tillegg er moralsk forkastelig. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
roaldbj Svart 18.Desember.2006 Del på Facebook Svart 18.Desember.2006 Det er viktig at denne tråden holdes oppe. Jeg snakker litt med selgere på båtmesser i Norge fra tid til annen. Det kan virke som om det såkalte ettersalgsmarkedet, det vil si oppfølging av kunder som har kjøpt nye båter og av kunder som har kjøpt nyere bruktbåter, er et område som opptar enkelte av norske forhandlere. Dersom dette er tilfellet vil kanskje ettersalgsmarkedet føre til bedre oppfølging av båter. Vi "kundene" representerer over tid en ganske betydelig faktor i båtmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 19.Desember.2006 Del på Facebook Svart 19.Desember.2006 Det kan virke som om det såkalte ettersalgsmarkedet, det vil si oppfølging av kunder som har kjøpt nye båter og av kunder som har kjøpt nyere bruktbåter, er et område som opptar enkelte av norske forhandlere. Og det er ikke bare FØR kjøp at man kan oppdage at båtbransjen ikke er profesjonell nok til å følge opp sine kunder. Det skjer også enda mer i ettertid når småfeilene dukker opp. Det er bare dersom vi som forbrukere presser på, at bransjen blir mer profesjonell. Og om virkemidlene er VG, BT, TV2 Hjelper Deg, FBI eller rettsvesenet får nå stå ubesvart. Men det var en selger som en gang sa på TV: "De misfornøyde kundene våre er til tider en viktigere ressurs for oss enn de trofaste. Det er tross alt her vi kan lytte og gjøre forbedringer som gir oss konkurransefortrinn!" Eller noe i den dur... Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 (redigert) Fasinerende sak dette. Googlet litt og fant dette (vel ett par år før denne saken startet):: Intervju med Erik Allers Ryddige og seriøse? Redigert 24.Januar.2007 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Jeg oppfatter NB som seriøse. Sitér dette innlegget Link to post
scania Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Draco2000 Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Er det fortsatt liv i butikken NB ? Sitér dette innlegget Link to post
ET Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Hadde vært interessant å vite hvor mange det er av Baatplassens lesere som har kjøpt båt fra NB siden denne lenken startet Mars 2004? ET Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Er det fortsatt liv i butikken NB ? http://www.nbmarine.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Gløttet inn på de siste sidene her, men nå må jeg tilbake å lese alt... Kan ikke bare få med med siste meningsutveksling og ikke vite hva det starta med,he,he. Her får jeg bare være tolmodig å ta det fra begynnelsen.. Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
ET Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 God fornøyelse ET Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Jaha.. Ikke rart denne tråden løftes med jevne mellomrom, for slik arroganse skal man lete lenge etter. Nå må jeg innrømme at jeg liker båtene NB 870 og 840, men der er jo ikke båtene det er noe galt med. Det er jo mange måter å skyte seg selv i foten på, men her har de brukt kanon... Siden jeg bor et godt stykke fra Bergen er det lite trolig jeg kommer i forbindelse med de gutta. Det finnes jo andre leverandører og ikke minst andre båter. (som passer lommeboka mi bedre ) Men for all det. Båtene er fine de Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
lasmarquezas Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Da den håpefulle båtkjøperen fra Askøy viste seg å bo på feil sted, og hele denne ufattelige (og helt unødvendige) arrogansen fra NB-Marine startet, levde båtbransjen i sine glansdager. Man hadde nærmest råd til å takke nei til kunder. Slik er det ikke lenger. Og da er det bra om de ansvarlige i NB igjen blir påminnet den gjennomarrogante oppførselen de tidligere viste. For nye kunder i et kjøpers marked er dette viktig å vite. Det ser ut til at NB Marine har ”sluppet unna”, noe som i seg selv er ille. Baatplassen kan være en viktig stemme for båtfolket, og når et nærmest kollektivt vrede rettes mot det som de fleste av oss oppfatter som en uakseptabel og nedrig oppførsel mot oss som kunder – da er det riktig å ikke la dem glemme. På bakgrunn av deres manglende reaksjon og talende taushet, er det meg en sann glede å igjen få løfte tråden og minne båtkjøpere om hva de har i vente av arroganse. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 hva er tanken bak å dra frem en sak fra 2004?? Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Da hele dette begynte vokste det fram en enorm reaksjon fra båteiere, men etter hvert som tiden gikk var det fler og fler som mente NB kom til å forholde seg tause for å "ri av stormen". Dette var nøyaktig det de gjorde, og fasiten er vel da at det ikke nytter med reaksjoner på Baatplassen? Målet må jo ha vært å få de til å reagere på ett eller annet vis. Men hvis det er greit å forbigå ubehageligheter og 31000 lesere i øredøvende stillhet - ja da har det vel ingen hensikt å brumme her på forumet. Da kan vi vel like gjerne la være å hisse oss opp? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 ENIG. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
TB2855 Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 (redigert) Det er no greit att andre/nye medlemmer får innblikk i denne fabrikanten sine holdniger da. Fordi dette var nytt for meg. Redigert 16.September.2008 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.