Jump to content

Kryper ikke på kne for å kjøpe en båt til 1,1 mill


hasog

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Hei igjen,

 

ja no er det gått rundt 2 år siden NB-saken og den er nok lagt helt død. Men jeg er litt spent på om noen av dere til slutt hørte noe fra NB Marine, eller om de til slutt red stormen av uten varige mèn.

 

I morgen skal jeg hente meg en helt ny Forbina 35. Drømmen hadde nok vært en NB 1160 Fly, men jeg tror neppe jeg er velkommen som kunde hos dem etter denne historien :yesnod: Tror uansett Forbinaen gjør jobben.

 

Ha en fin sommer

 

Ship ohoi fra terje

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Du Alfa Eagle,du burde fortelle bilforhandleren det. Er spekulant på en bil som forhandles av ei sjappe som er øverst på hatlista mi. Og det har jeg sagt rett til de og det sier jeg når jeg ser på bil utenbys. Det som gjør hele greia litt delikat er at salgssjefen i den lokale sjappa er en kamerat av meg. :lol: Han må hoste opp så mye rabatter at det ikke er sant før jeg kjøper bil der,og det vet han om. De liker ikke misfornøyde kunder men blir ikke noe bedre hvis du ikke sier ifra.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Min far har alltid sagt :

 

Har du en fornøyd kunde, forteller han det kanskje bare til 5 andre.

Men har du en misfornøyd kunde, han du ta deg gitt på at han forteller det til minst 15.

 

Alrdi før har dette vært mer sant. Leste hele tråden her nå med skrekk og gru, og vet hvor jeg ALDRI skal kjøpe båt. 38 foteren kunne faktisk vært en aktuell båt, ettersom den var meget fin, men den tanken er hvertfall lagt på is for godt.

 

Tragisk forhandler strategi som i tillegg er moralsk forkastelig.

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Det er viktig at denne tråden holdes oppe.

 

Jeg snakker litt med selgere på båtmesser i Norge fra tid til annen.

 

Det kan virke som om det såkalte ettersalgsmarkedet, det vil si oppfølging av kunder som har kjøpt nye båter og av kunder som har kjøpt nyere bruktbåter,

er et område som opptar enkelte av norske forhandlere.

 

Dersom dette er tilfellet vil kanskje ettersalgsmarkedet føre til bedre oppfølging av båter.

 

Vi "kundene" representerer over tid en ganske betydelig faktor i båtmarkedet.

Link to post
Share on other sites

Det kan virke som om det såkalte ettersalgsmarkedet, det vil si oppfølging av kunder som har kjøpt nye båter og av kunder som har kjøpt nyere bruktbåter, er et område som opptar enkelte av norske forhandlere.

Og det er ikke bare FØR kjøp at man kan oppdage at båtbransjen ikke er profesjonell nok til å følge opp sine kunder. Det skjer også enda mer i ettertid når småfeilene dukker opp.

 

Det er bare dersom vi som forbrukere presser på, at bransjen blir mer profesjonell. Og om virkemidlene er VG, BT, TV2 Hjelper Deg, FBI eller rettsvesenet får nå stå ubesvart. Men det var en selger som en gang sa på TV: "De misfornøyde kundene våre er til tider en viktigere ressurs for oss enn de trofaste. Det er tross alt her vi kan lytte og gjøre forbedringer som gir oss konkurransefortrinn!" Eller noe i den dur...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Gløttet inn på de siste sidene her, men nå må jeg tilbake å lese alt... :headbang:

 

Kan ikke bare få med med siste meningsutveksling og ikke vite hva det starta med,he,he.

 

Her får jeg bare være tolmodig å ta det fra begynnelsen.. :fishing:

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Link to post
Share on other sites

Jaha.. :discuss:

Ikke rart denne tråden løftes med jevne mellomrom, for slik arroganse skal man lete lenge etter. :puke:

Nå må jeg innrømme at jeg liker båtene NB 870 og 840, men der er jo ikke båtene det er noe galt med.

Det er jo mange måter å skyte seg selv i foten på, men her har de brukt kanon... :eek:

 

Siden jeg bor et godt stykke fra Bergen er det lite trolig jeg kommer i forbindelse med de gutta.

 

Det finnes jo andre leverandører og ikke minst andre båter. (som passer lommeboka mi bedre :cheers: )

 

Men for all det. Båtene er fine de :flag:

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Da den håpefulle båtkjøperen fra Askøy viste seg å bo på feil sted, og hele denne ufattelige (og helt unødvendige) arrogansen fra NB-Marine startet, levde båtbransjen i sine glansdager. Man hadde nærmest råd til å takke nei til kunder. Slik er det ikke lenger. Og da er det bra om de ansvarlige i NB igjen blir påminnet den gjennomarrogante oppførselen de tidligere viste. For nye kunder i et kjøpers marked er dette viktig å vite.

 

Det ser ut til at NB Marine har ”sluppet unna”, noe som i seg selv er ille. Baatplassen kan være en viktig stemme for båtfolket, og når et nærmest kollektivt vrede rettes mot det som de fleste av oss oppfatter som en uakseptabel og nedrig oppførsel mot oss som kunder – da er det riktig å ikke la dem glemme.

 

På bakgrunn av deres manglende reaksjon og talende taushet, er det meg en sann glede å igjen få løfte tråden og minne båtkjøpere om hva de har i vente av arroganse.

Link to post
Share on other sites

Da hele dette begynte vokste det fram en enorm reaksjon fra båteiere, men etter hvert som tiden gikk var det fler og fler som mente NB kom til å forholde seg tause for å "ri av stormen". Dette var nøyaktig det de gjorde, og fasiten er vel da at det ikke nytter med reaksjoner på Baatplassen? Målet må jo ha vært å få de til å reagere på ett eller annet vis. Men hvis det er greit å forbigå ubehageligheter og 31000 lesere i øredøvende stillhet - ja da har det vel ingen hensikt å brumme her på forumet. Da kan vi vel like gjerne la være å hisse oss opp?

Link to post
Share on other sites

Det er no greit att andre/nye medlemmer får innblikk i denne fabrikanten sine holdniger da. Fordi dette var nytt for meg.

Redigert av TB2855 (see edit history)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...