Oceancraft 28 Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Takker for nydelige bilder. Utrolig vakkert Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Nei, vi drar nok til Molde imorgen. ville dratt direkte til Finnøya ;-) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Regina III Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 ville dratt direkte til Finnøya ;-) Ja, jeg tror vi tar deg på ordet der, Trophy. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2012 Ålesund Brosundet Sentralt plassert gjestehavn i Ålesund. Jugendarkitekturen imponerer alltid! Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Takker for flotte bilder fra Renita's hjemlige farvann, alltid flott å se bilder herifra men spesielt flott nå når jeg er på jobb i Kina. Ellers må jeg også få skryte av resten av denne tråden som jeg har studert flere ganger, så takk til deg Regina for at du deler dine opplevelser med oss. Fortsatt god sommer! Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 (redigert) Finnøy. All anbefaling til Finnøy gjestehavn. Forstår godt at den kom medaljeplass. (dog etter Farsund.) Med Hustadvika som nærmeste nabo. Redigert 24.Juni.2012 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady E Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 En flott tråd og med masse fine bilder, jeg elsker reiseskildringer. Men med all respekt, det siste bildet er ikke tatt mot Hustadvika. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Nei, jeg vet nok ikke akkurat hva som avgrenser Hustadvika, men Metereolgisk Institutt kaller ihvertfall området for "Hustadvika Sør". Sitér dette innlegget Link to post
Lady E Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Nå har ikke jeg hørt værmeldinger siden ca. 1973 så jeg skygger banen for en videre diskusjon der, og det er et virkelig fint bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Hustadvika Været på Hustadvika ble en kopi av Stadtværet. Stopleleia. Godt merket! "De blå vidder." Håholmen. Nye brygger og god plass. På "Silver Bell Kro" serverer de en himmelsk fiskesuppe. Besøkende får staselig transport med "Saga Siglar". Kveldstemning. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Rettelse: Vi ser i en turistbrosjyre at det er ikke "Saga Siglar", som jeg trodde, men vikingskipet "Kvitserk" som brukes til transport. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 26.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 Kristiansund. God plass i gjestehavna, og endelig en havn med trivelig havnekaptein. Ellers er det stort sett "honesty paybox." Hyggelig og populær restaurant "Smia" rett ved gjestehavna, anbefalt av båtvenner. Vi er i klippfiskland, og spiser Fløtegratinert klippfisk med finstrimlede grønnsaker, perfekt kokt. Fra før kjenner vi bare bacalao. Det var en matopplevelse å virkelig smake på klippfisken. Vi får stadig bedre forhold til denne fiskevarianten. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 (redigert) Eidestranda. Et nytt hyggelig sted med god plass. Her var det også fiskemottak med salg. Praktfull torsk til middag og klippfisk er innkjøpt. Redigert 27.Juni.2012 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Flott tråd , med mange fine bilder og info om plassene dere besøker . Ser dere er kommet til Børøysund Marina nå. Kystfareren Sitér dette innlegget Link to post
Haraune Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 hvor er alle de andre båtene? ser ganske tomt ut i havnene... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 (redigert) Det store ferierushet har vel ikke startet enda. Jeg har ligget på Kongensvoll siden søndag og gjort unna vårpussen. Der har det vært fem-seks båter i gjestehavna hver natt. Mange utenlandske seilbåter. Så noe aktivitet er det, selv om trykket helt sikkert blir større når fellesferien starter. Redigert 27.Juni.2012 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Thorlyn Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Flotte reiseskildringer Regina Båten deres.... Hvor lang "range" har dere i øko fart og hva er øko fart? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Regina III Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 (redigert) Nordhavn 46 er en "Passagemaker", istand til å seile lange distanser uten stopp eller bunkring. Av mindre motorbåter som har gjort jordomseiling er over halvparten Nordhavn 46. En av dem er godt inne 3 runde! Sjekk også http://www.nordhavn.com/egret/ Tankkapasitet er 1000 gal (3800l) Med et forbruk på 1ltr/NM blir det et stykke! Vi ligger vanligvis i 7 knop eller mindre og har målt gjennomsnittforbruk rett under literen. Egret har gjennomsnitt seilas på 6.7 knop. Testkurvene for skroget viser et lettdrevet deplasementskrog: knots HP ltr./hr ltr/NM range(NM) 6 18.00 4.09 0.68 6108 7 36.75 8.33 1.19 3500 8 67.55 15.33 1.92 2176 9 112.00 25.44 2.49 1476 Jeg benytter 3 av 4 tanker (en for trim) og topper opp en gang i året. Redigert 27.Juni.2012 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Tusen takk for et flott svar.. så da er nordhavn fullt istand til og krysse over til for eks uniten... Jeg får aldrig mor med i en seilbåt.. og med den utfartstrangen jeg har så må mulige Long range motorbåter sonderes.. mente jeg hadde lest noe om Nordhavn tidligere at disse er fullt kapabele til slike turer.. Ha en fortsatt flott tur Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Regina III Svart 28.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Børøysund Marina nordøst på Hitra. Vi blir ikke lei av "De blå vidder". Bær over med oss at det blir så mange slike bilder! De er så mange flotte fyr langs kysten. Kjeungskjæret fyr utenfor Ørlandet må vel være et av de fineste! Sitér dette innlegget Link to post
Oceancraft 28 Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Man blir aldri lei av sånne bilder, Regina. Takk for at du deler Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 (redigert) Da er du snart i Lysøysund... Ha fortsatt god tur alle tre. Ta med deg Knarrlagssund på returen kanskje? (Mellom Fjellværøy og Ulvøya. Knarren marina...). Redigert 28.Juni.2012 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Båttransport D5L Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Ser dere er i Lysøysundet nå , vil anbefale dere å ta lunsj på Strandbaren på Hosnastrand , Stokkøya i morgen . Det er en plass som har fått internasjonal pressedekning for sin mat og arkitektur . Kuringvågen Marina i Stokksund er også å anbefale , med uteservering på en ombygd laksemære og en beskyttet gjestehavn . Kystfareren Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Molaren og Regina III til kai i Lysøysund "Molaren" er mildt sagt en spesieell båt! Vidar har bygd den selv, dog med kyndig hjelp med skrog og overbygning. Hvor mange timer han har brukt på syrefast har han nok ikke full ovesikt over. Alle detaljer er lagt fra bunn av, og se på kvaliteten av sliping og polering! Noen sa til han at båten var jo solid nok til å være slepebåt, det var bare slepekrok som manglet. Så Vidar igang, over 300 timer tok det, og resultatet taler for seg selv! Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Da er det vel på sin plass å informere om at Pøbben ved Brakstad Hamn på Jøa er åpen hver kveld. Her serveres øl / vin og reker på kaia, men man nyter en av kystens vakreste solnedganger. Velkommen:-) Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.