Jump to content

Regina III på tur


Regina III

Recommended Posts

Takker for flotte bilder fra Renita's hjemlige farvann, alltid flott å se bilder herifra men spesielt flott nå når jeg er på jobb i Kina.

 

Ellers må jeg også få skryte av resten av denne tråden som jeg har studert flere ganger, så takk til deg Regina for at du deler dine opplevelser med oss.

 

Fortsatt god sommer!

Mvh

Renita.

Link to post
Share on other sites

Hustadvika

img_6909.jpg

Været på Hustadvika ble en kopi av Stadtværet.

 

img_6980.jpg

Stopleleia. Godt merket!

 

img_7003.jpg

"De blå vidder."

 

Håholmen.

img_7034.jpg

Nye brygger og god plass.

 

img_7057.jpg

På "Silver Bell Kro" serverer de en himmelsk fiskesuppe.

 

img_7044.jpg

Besøkende får staselig transport med "Saga Siglar".

 

img_7110.jpg

Kveldstemning.

Link to post
Share on other sites

Kristiansund.

img_7156.jpg

God plass i gjestehavna, og endelig en havn med trivelig havnekaptein. Ellers er det stort sett "honesty paybox."

 

img_7162.jpg

Hyggelig og populær restaurant "Smia" rett ved gjestehavna, anbefalt av båtvenner.

Vi er i klippfiskland, og spiser Fløtegratinert klippfisk med finstrimlede grønnsaker, perfekt kokt. Fra før kjenner vi bare bacalao. Det var en matopplevelse å virkelig smake på klippfisken. Vi får stadig bedre forhold til denne fiskevarianten.

Link to post
Share on other sites

Det store ferierushet har vel ikke startet enda. Jeg har ligget på Kongensvoll siden søndag og gjort unna vårpussen. Der har det vært fem-seks båter i gjestehavna hver natt. Mange utenlandske seilbåter. Så noe aktivitet er det, selv om trykket helt sikkert blir større når fellesferien starter.

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Nordhavn 46 er en "Passagemaker", istand til å seile lange distanser uten stopp eller bunkring. Av mindre motorbåter som har gjort jordomseiling er over halvparten Nordhavn 46. En av dem er godt inne 3 runde! Sjekk også http://www.nordhavn.com/egret/

 

Tankkapasitet er 1000 gal (3800l) Med et forbruk på 1ltr/NM blir det et stykke! Vi ligger vanligvis i 7 knop eller mindre og har målt gjennomsnittforbruk rett under literen. Egret har gjennomsnitt seilas på 6.7 knop.

 

Testkurvene for skroget viser et lettdrevet deplasementskrog:

 

 

knots HP ltr./hr ltr/NM range(NM)

6 18.00 4.09 0.68 6108

7 36.75 8.33 1.19 3500

8 67.55 15.33 1.92 2176

9 112.00 25.44 2.49 1476

 

 

Jeg benytter 3 av 4 tanker (en for trim) og topper opp en gang i året.

Redigert av Regina III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tusen takk for et flott svar.. så da er nordhavn fullt istand til og krysse over til for eks uniten... :yesnod: Jeg får aldrig mor med i en seilbåt.. og med den utfartstrangen jeg har så må mulige Long range motorbåter sonderes.. mente jeg hadde lest noe om Nordhavn tidligere at disse er fullt kapabele til slike turer..

Ha en fortsatt flott tur :thumbsup:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Ser dere er i Lysøysundet nå , vil anbefale dere å ta lunsj på Strandbaren på Hosnastrand , Stokkøya i morgen . Det er en plass som har fått internasjonal pressedekning for sin mat og arkitektur . Kuringvågen Marina i Stokksund er også å anbefale , med uteservering på en ombygd laksemære og en beskyttet gjestehavn .

 

 

Kystfareren

Link to post
Share on other sites

dscf5245.jpg

Molaren og Regina III til kai i Lysøysund

 

dscf5228.jpg

"Molaren" er mildt sagt en spesieell båt!

Vidar har bygd den selv, dog med kyndig hjelp med skrog og overbygning.

 

dscf5233.jpg

Hvor mange timer han har brukt på syrefast har han nok ikke full ovesikt over.

Alle detaljer er lagt fra bunn av, og se på kvaliteten av sliping og polering!

 

dscf5239.jpg

Noen sa til han at båten var jo solid nok til å være slepebåt, det var bare slepekrok som manglet.

Så Vidar igang, over 300 timer tok det,

 

dscf5235.jpg

og resultatet taler for seg selv!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...