Jump to content

Grinete hytteeiere


Ribtjenester

Recommended Posts

  • 6 år senere...

Det er vel ikke lov til å fiske fra andres båter, sånn uten videre. :cool:

Jeg lå i ei gjestehavn for noen år siden, med 3 båter utapå.Jeg hadde en jevn tråkk over dekk til alle døgnets tider og bryggeeieren hadde leid ut båten min med fortøyningsfester som adkomst til brygga si. En merkelig praksis.

 

Forøvrig kan man vel fortøye en kort stund i ei brygge som ikke har tilknytning til hytte eller bolig og ikke har forbudsskilt. Da er deg vel fritt fram.

Link to post
Share on other sites

Husker godt strevet med min første bøye! Lagt ut utenfor badehuset min far og bestefar hadde bygget, før min tid, på tre meter av den tinglyste seks meter, sammenhengende, strandlinje som tilhørte hyttetomten! Jeg var 17 år! Det var min første båt! Tur til landhandelen etter stor pappeske! Som ble plastbelagt innvendig! Lang tur langsmed landeveien med trillebår med sand og mørtel i sekker! Sykkeltur til 'byen' etter øyebolt, mutter og stor skive! Deretter fridykking for lete ut det best egnede området for moringen! Sand,mørtel og vann blandet! Blandingen i pappeske, øyebolt montert! Kjempestrev med buksering fra akterenden på Pioner 8'! Over førti år siden nå! Hytten solgt for lenge siden! Har stor båt! - men - peker alltid når vi kjører forbi 'gamle trakter' på: - Der ligger min gamle bøye (fornyet selvsagt), og vårt tidligere badehus!' BØYER ER IKKE NOE DU KØDDER MED!

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Akkurat som det er uhøflig å parkere på oppkjørselen til noen andre er det vel det samme med bøyer. Men man kan da tenke seg over litt før en begynner å kjefte. Låner noen en bøye uten at det er til sjenanse for deg og været er fint og du ser båten ikke er for stor til bøya er det vel ingen grunn for å kaste bort energi på å jage dem bort.

 

Det er vel uansett ikke nødvendig å dra ut og kjefte og hisse seg opp. Drar man ut og ber pent og forteller du ikke ønsker noen bruker bøyen, da blir nok både eieren av bøya og vedkommende som lånte bøya fornøyde og drar uten å være hissige og frustrerte begge to.

 

Gud så mye man kan få til ved å være litt høflig. Da slipper begge parter å tenke på det resten av og få ødelagt dagen sin.

 

Gammel tråd men...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...