Jump to content

Grinete hytteeiere


Ribtjenester

Recommended Posts

...... hunder som driter og skrikende og skrålende unger..........

 

Forutsatt at eier holder denne i bånd og/eller under kontroll avhengig av hvilke regler som gjelder på det aktuelle tidspunkt og at eier plukker opp etterlatenskapende etter sin hund! At det er en selvfølgelig rett at man lar sine unger skrike og skråle er jeg ikke udelt enig i, avhenger selvfølgelig av omstendighetene, etter mitt syn!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Seilbåtene venter trolig på vind og er grinete , som vanlig.

Motorbåten beveger seg men det ryker felt av den så eieren av denne blir trolig og snart grinete .

De grinete hytteeiene er ikke kommet ennå , de ble vell grinete av hverandre når de ble flere en en, ja pluselig ble det vell som å ha hytta i byen.

hytteeierne kan vell egenlig bare ti still da bildet hviser att båtene kom før dem og mange steder har det ikke hvert hytter uten båt hjelp .

Link to post
Share on other sites

Jøss, hva er det du griner på nesa av... :confused:

 

i 1924 var plassen det ble satt opp hytte på totalt uinterresant for grunneier, da det var så karrig at det ikke egnet seg som sauebeite engang. Det er tinglyst at vi må sette opp gjerde slik at sauene ikke forviller seg inn på eiendommen....

Dengang var det bare fiskebåteiere som hadde motor og kom seg utover dit, og de hadde ikke interesse av hva som befant seg på land. Ikke snakk om å karre til seg noe som helst, men å se mulighet for å dra på ferie ett sted ingen andre var interresert i. 75 år senere har "alle" motorbåt, frihelger, 4 ukers ferie og har dermed nok tid til å irritere seg grønn over sine medmennesker.

Det tar ikke jeg på meg skylda for.. :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg har lest reglene i forumets kvalitets sikkring og forstått det slik , at bruk av feil ikon kan hvære støtende og provoserende og kan medføre exsklusjon fra forumet.

 

Når det gjelder forfremmelser/striper så er det ett ordtak som heter : tomme tønner ramler mest , men det er vell for de fleste bedre å få striper selv om det blir noen riper.

 

Og for Pigvin som føler att fiskebåt er veeldig ironisk så er jeg enig i Pigvins evaluering her , det skyldes nok at jeg født og en oppvokst i ett slikt øde område som Honduras forfedre invaderte og tok i sin besittelse for evig tid. :lol:

 

I disse tider hvor rehabilitering ( som betyr tilbakeføring) er veldig moderne og mye brukt så har jeg nå ett stort håp om at noen av mine hyttenaboer snart blir rehabilitert. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Her har vi nok et eksempel på hvordan hytteeiere har tenkt til å ta seg til rette og bygge ned strandsonen! Regner med at en del ekte "båtfolk" raskt kommer på banen og gir sin tilslutning til å starte en protestaksjon! :lol:

 

http://www.austagderblad.no/lokale_nyheter...icle3864194.ece

 

:rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
. Det var skiltet i området. Bileier er meget iritert og synes både boten og beløpet er helt på trynet. En lang og forvirret ringerunde ender hos Samferdselsdept., med et tålelig klart svar;

Ja, grunneier har rett til å kreve kontrollavgift av feilparkerte turgåere. Dette er ingen formell bot, men en form for sanksjon grunneieren kan iverksette når noen bryter parkeringsforbud på hans private eiendom, sier seniorrådgiver Espen Rindedal. Vilkårene og konsekvensene er listet opp på forbudsskiltet.

Dette står ikke skrevet i noen lov, men domstolene har gjennom sin rettspraksis vist at de aksepterer at privatpersoner skriver ut slike sanksjoner.

I prinsippet er det faktisk ingen grense for hvor mange tusenlapper du kan kreve av naboen når han parkerer på plenen din, for dette er heller ikke regulert av dagens lover og regler.

 

Så herved er dere advart; til sommeren vil jeg sette opp skilt og nåde den som benytter min private bøye eller legger til på min private brygge eller fortøyer på min innmark da skal jeg love dere at tusenlappen vil flagre, og det fort!

 

Hilsen en sur grunneier!

 

:boxing:

 

Det kan vel ikke være ulovlig å legge til/parkere om natten når brygga/veien ikke er i bruk .

Link to post
Share on other sites

Hva Contraband måtte like og ikke like er her uvesentlig, nær sakt selvfølgelig. Oppholder, eller ferdes man på områder med fri ferdsel, kan det vel ikke komme som noen bombe, selv for Contraband, om man skulle treffe på folk, hunder som driter og skrikende og skrålende unger.

Det en derimot ikke har rett til er å hangle rundt splitter naken i halvfylla og åpenlyst innta alkohol. Dette støter den alminnerlige bluferdighet, og dette har vi lovverk mot.

 

Skjønner at du ikke har hytte :wink: . Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så vanskelig å holde seg vekk fra den private sfære. Årsaken til at en har hytte er for å være litt i fred. Ønsker en hunder som driter og skrikende unger så kan en like gjerne være hjemme i egen hage. Om jeg ønsker å være splitter naken og kose meg med en cognac på tereassen på egen hytta så får f.... i meg ingen politker stoppet meg der. :nono:

 

Rem ikke ta den våte drømmen fra ham...

 

Enig, slem er han :yesnod::yesnod::yesnod::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Dessuten liker jeg å tasse ut og ned på stranden naken iført en Cognac og sigarr og gjerne tilsvarende blondine som anstand. Da passer det seg ikke og bli forstyrret av ubudne gjester. :wink:

 

Følger du med i timen CB, så burde du lagt merke til at jeg faktisk har hytte, sogar med innpå 200 meter strandlinje. Som jeg har beskrevet tidligere er hytta egentlig en gammel gård fra 1700 tallet og ligger en 15 meters avstand fra strandkanten. Det første vi gjorde etter at familien overtok hytta ved arv var å fjerne sauegjerdet som gikk rundt eiendommen, og som forhindret fri ferdsel langs stranda. I dag kan alle som ønsker det fritt benytte strandparsellen til turgåing, fiske eller annet som de måtte ønske. Nok om det.

 

At du så tydelig gir tilkjenne at du har en tilbøyelighet til å ville sprade rundt i full offentlighet med cognacglasset i den ene handa, koseblondine i den andre, og med de contrabandske familiejuveler dinglende i all sin prakt sånn omtrent midt imellom, får være din sak. Er det barn tilstede, slik tilfelle ofte er langs strendene eller foregår utøvelsen av denne selsomme seansen der barn normalt ferdes, straffes imidlertid slik utuktig adferd med fengsel etter Straffelovens § 212. 1 ledd.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Tja Rem, fordelen med å sprade rundt med kronjuvelene er jo også med på holde folk borte :wink: Sånn sett trenger en jo ikke skigaard :lol:

 

Jeg har overhodet ikke noe imot at folk benytter seg av friferdsel men det er ikke alle steder det passer inn, spesielt ikke der terassen ligger tilnærmet i vannkanten. Du er nok en av de få i dette landet som ønsker å benytte egen strandsone til kolektiv benyttelse for almuen men ære være deg for det. For egen del foretrekker jeg ikke en haug med folk rundt mine edle deler for offentlig beskuelse i så fall hadde jeg feriert på Karl Johan,. :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Dessuten liker jeg å tasse ut og ned på stranden.....

 

Snakker vi om hytte med privat strand ?....det må da være perfekt for et av disse baatplassen treffene ?? ....Contraband skrev vel også noe om cognac servering lenger opp i tråden her.....

 

 

 

Selv har jeg ikke egen lagune på hytteiendommen min så jeg har ingen båtfolk å kjefte på !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...