Careka Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Trening, må man komme til linja sjøl. og så bruker du Brain sin side for å sette starten. DC er den du setter til start tia. med kurs du ønsker. så starter den riktig. Du logger deg in med båtnavn og samme passord som på SOL. http://sol.brainaid.de/sailonline/toolbox/ Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Herman Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Ja, jeg har fått med meg the basics. Det jeg lurte på var hvor nærme startpunktet man må være for at starten skal være godkjent. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Careka Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 (redigert) ikke over linja, men rett bak da er det OK. bare se hvordan de andre legger seg, så har du opplegget. Redigert 2.Mars.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
VannTro Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Nå er det like før slaget er tapt Moose. Detta er pinelig Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Herman Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 Careka: hvilken fart har du nå? Jeg tulla litt i rundingen av M2, men jeg kan kanskje redde meg inn med noe høyere båtfart. 20:37 har jeg 3.82 knop Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
LALUNA II Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 (redigert) Blir nattevakt i dag 49 nm igjen Redigert 2.Mars.2015 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Nattevakten ferdig Takk for turen .... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Herman, vi holder kontakten inne på sol sin chatteavd. mens vi seiler, jeg er kun der når vi seiler Pre race. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Herman Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Ja, jeg vet det, men jeg tenkte at du kanskje ikke ville poste den type informasjon der... Men jeg så jo at jeg ikke fikk noen respons. Uansett var det ingen stor sak. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Herman Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Har Færdern noen gang vært simulert på SOL? Den behøver jo ikke å gå akkurat samtidig som den egentlige regattaen. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
moosewine Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Ja VT, det ble dårlig dette. men kommer sterkere tilbake i neste ;-) Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 tror alle blir flyttet siste timen innen start, til VOR til SOL - Sol seiler sin egen regatta. Trå varsomt med dette ellers risikerer SOL en rettsak slik VOR truet med for noen år siden Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Gunga Din Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 även Solen har sine flekker nå ligger også Gunga trygt fortøyd i Auckland og arbeidet med o skifte rigg har startet..........har hatt problem med de jævla Furlexene.... nå blir det riktige grejjer Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 (redigert) nå ligger også Gunga trygt fortøyd i Auckland og arbeidet med o skifte rigg har startet. Motorbåt med mast? Ikke akkurat de peneste linjene jeg har sett: M5 (Ex Mirabella V) Redigert 3.Mars.2015 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 nei..... men heftige ruller... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 8. mars??? Programmet til VOR sier 15. mars kl. 01 UTC... Ja, jeg roter fælt, VOR starter sitt løp den dagen. Leg start: March 15, 2015, 01:00 UTC / 14:00 local Og vi starter vårt løp sikkert i nærheten av dette. Vårt løp heter SWR2014-2015 Jeg seiler i begge. (2 båter i VOR ) en felles SOL båt med art Painter, og nacrr. vi tar 3 døgn hver. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
VannTro Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Puh....endelig i mål etter en pinlig affære... Hvilken båt er det du deler med nacrr/art painter på SOL Careka ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
moosewine Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Kom meg endelig til mål jeg også. Det blei enda mere pinlig for meg VT, skulle passet bedre på å ha Jawik i le...Neste gang Sitér dette innlegget . Link to post
Herman Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 (redigert) I Racet San Sebastian - La Rochelle er det fremdeles 5 norske skippere som sitter på puben og drikker etter at starten har gått. Slitne etter 3 ukers seiling seiltur langs ekvator? Redigert 6.Mars.2015 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Herman Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Det var da en voldsom vindreining! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Zitt Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 (redigert) Imponerende oppvisning du viser på trening fra Stockholm til St. Petersburg, Gunga Din, nå må du hvile godt ut til i morgen! Redigert 9.Mars.2015 av Zitt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Jeg er ennå ikke i mål. VT Båten heter.... SOL RaidTeam........ Vi var på kebab sjappe i 2.5 timer på denne leggen. gikk fornærme land. Min egen båt ...Careka... har hatt kjølkjenning mange ganger. jeg får ikke styrt men jeg er på arb, de har blokkert VOR :) Det er mye mer styr og seile VOR båt, vanskeligere og justere i trange farvann. SOL er mye bedre. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Start i morgen kl 0900 norsk tid..... http://www.sailonline.org/windy/run/807/ Det er bare og legge in DC husk at innen 1 time før start så er du klar. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Zitt Svart 10.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 Jeg vil bare minne om at vi snart skal ut på tur igjen, denne gangen fra Stockholm til St. Peterburg. Starten går fra Revengegrundet Fyr, som har fått sitt navn etterat det britiske skipet Revenge gikk på grunn her i 1862. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 Nå må du våkne Gunga! På tide å dra inn ankeret og heise seil. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.