Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Det er kanskje ikke så rart, for alle har jo samme målet.

Moose pleier å seile der andre ikke seiler   :yesnod:  :giggle:  :lol:

Vi pleier å kalle det  "å ta en Moose"  

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg må passe meg, ellers får vi plutselig uttrykket "ta en Zitt." :giggle:

Jeg synes mye av dette kan sammenlignes med sjakk-VM på Island i 1972, da Bobby Fischer slo Boris Spasskij. Et panel på 10 ekspert satt og analyserte alle trekkene, og kom med forslag om det mest sannsynlige neste trekk. Bobby Fischer gjorde ofte det stikk motsatte, som også viste seg å være genistrekene.

Kanskje vi skulle tatt en tur rundt Sydpolen, som Moose var inne på! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Ble ikke til at jeg startet denne leggen. Da starten gikk var jeg langt fra alt som hadde med Internet å gjøre.

Lykke til dere som deltar :thumbsup: 

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg gikk på grunn rett etter start i VOR utgaven,  og det kosta voldsomt,  nå er jeg ca 800nm bak SOL båten som jeg seiler isammen med art og Nacrr.

Jeg kommer ikke til og seile flere ganger på VOR sitt spill,  mye vanskeligere og styre imellom skjær og holmer.  

SOL er rett og slett mye bedre  :)

 

snart tid for å slå.  slo forseint i natt/morres. 

 

nå må eg i båten og trekke nye ledninger, til nye duppeditter.  4G router, er på plass, men er ikke helt sikker på om jeg bare skal la den gå på 230V  eller kobble in mot 12V,  den fikser begge deler, og har eget sim kort.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært i båten og jobba med kabler,  boret og trekkt,  så falt et stykke bakover nå. jeg husker ikke hva den heter Gunga,  skal se etter i morgen,

B&G plotteren,  er bra.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Tett seiling ser jeg :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Veldig. Topp 10 har i realiteten lagt innenfor et par nm den siste uka, selv om avstanden mellom oss har vært opp til 15 nm.

Det som gjorde utslaget for meg mot runding var at jeg la meg vestenfor de andre i vissheten om at vinden kommer vestfra. Det betydde at jeg hadde dårligere vinkel men mer vind inn mot rundingen, men det holdt på håret.

 

Ellers er det en utfordring at vi ser ut til å ha en konstant kompresjon, dvs at teten hele tiden den siste uka har seilt i dårligere vind enn de som kommer bakfra. Derfor svært tett felt etter så mange dager.

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ellers er det en utfordring at vi ser ut til å ha en konstant kompresjon, dvs at teten hele tiden den siste uka har seilt i dårligere vind enn de som kommer bakfra. Derfor svært tett felt etter så mange dager.

Det var spesielt merkbart i går. Jeg avanserte fra plass 234 til 142, og avstanden mellom oss to minket fra 115nm til 37nm.

En god søndag kan man si!

Link to post
Share on other sites

For 2 dager siden var jeg 3nm bak Viking,  så i løpet av natta  slo du mye før meg,  jeg slo ikke før jeg stod opp, :giggle:   så nå ligger jeg langt bak.  :)

sånn er det.  Bare "GI GASS"  så tar du denne hjem.

 

Gunga  4g router min : D-Link DWR-921/E Router

Den har plass til sim kort og kan gå på 220/12V og ha ekstern antenne,  derfor tok jeg den.  kjøpte hos MPX,  som ikke er mer,  Men Komplett.no er samme butikken.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ja,  her er søvn viktigs  :yesnod:  :saint:   så får det andre komme senere   :wink:

håper å klare topp 100 da er jeg mer en godt fornøyd.  i forhold til insattsen.  :pray:

 

Og så må jeg slå Jawik.  (han har vært stille i det siste  ? -  må sjekke om han er frisk og rask )

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Når vi først er på disse kanter, har vi bestemt oss for å ta turen innom Falklandsøyene.

Mottakelseskomiteen har lovet å stille i finstasen, og.......

bilde

 

....de kan berette om brukbart med vind.

bilde

 

Ryktene sier også at vi kan, for en billig penge, få med oss noen oppussingsprosjekter.

bilde

Link to post
Share on other sites

Og så må jeg slå Jawik. 

GOD PÅSKE folkens! :easter:

 

Ute av Falkland sunde og på vei nordover - noen tiår siden sist på dette strekket fra San Diego og mye har endret seg siden dentid. Men en ting kan sies - det er ikke mange som har seilt motsatt av det fornuftige og sørover rundt Sør Amerika :lol: Prisen en slapp unna med dengang (KISS var ganske rimelig på dollaren) betaler en nå i form av svekket helse :sad: Døgn på døgn med lite bevegelse i kroppen har sin pris - så langturer er ikke å anbefale for de som tenker seg ut på slike stunt.

 

Ja Careka, du får holde koken for mens jeg skriver dette har jeg halt innpå deg med 4 poeng :lol:

 

Ligger du i ro :confused: Der tok jeg et poeng til :lol:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Poeng  ?  tror du ser en annen plass   :giggle:  :lol:

Bare gi gass du Jawik, kan jo være jeg brekker masta, 

Eller blir forgifta og tar en "Moose", da tar du meg for igjen  :giggle:

Ellers får dere ha en Flott Påske  :easter:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...