Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Ellers er det en utfordring at vi ser ut til å ha en konstant kompresjon, dvs at teten hele tiden den siste uka har seilt i dårligere vind enn de som kommer bakfra. Derfor svært tett felt etter så mange dager.

Fra start glemte jeg at jorda var rund, og gikk "rett øst" fra Auckland. Hadde det ikke vært for en "bug" jeg kom over i kartet så hadde jeg vel fortsatt ligget rundt #350  :wink:

Link to post
Share on other sites

I likhet med Ferdinand Magellan har jeg begitt meg ut på en farefull ferd på de store hav, og med meget mangelfult utstyr. Her går alt på "fingeren i været-følelse", og jeg har hele tiden følelsen av skikkelig tynn is under føttene.

Det er mulig sekretariatet har slukket lyset og gått hjem når vi kommer til mål denne gangen også, men om bare EN isbod er åpen på stranden er det en seier! :giggle:

Link to post
Share on other sites

skal på hyttetur,  og ikke sikker på om jeg har nett, Men legger meg mer in mot land,  Viking du må passe de på din inside,  Og lykke til, Treffes i baren.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Vet det Careka.  Jeg styrer opp i vinden så mye jeg kan, så får vi se hvordan det går. Årsaken til at jeg i det hele tatt leder er at jeg tok en sjans på en lovende wx, men de to siste har gått i min disfavør. Det er små marginaler i vinkelen som gjør det. Burde nok kuttet tapet tidligere, men hvis du skal vinne må man ta sjanser mot disse karene.

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

"Just Do It before it's too late"

 

Venter man for lenge mens livet passerer med barn, hus, hund og katt, blir valget mye vanskeligere. Planlegger en for lenge kommer de fleste seg ikke av sted, men blir værende hjemme. Selv kan jeg tenke meg ut igjen, men valgets kvaler gir sterke hindringer. Nå digger jeg seiling da jeg har noen tusner nautiske bak meg - det sitter sansynligvis i kroppen et sted - og tenker som så at er det seilingen som trekker eller er det å oppleve andre kulturer. Det meste av kulturer har jeg fått med meg og idag er verden forandret. Skjelden en møter på kanibaler idag. For meg er det seilingen som trekker og det kan jeg få med meg i våre farvann. Noen turer med fly til ventende båt blir det også anledning til, for med varme strøk blir opplevelsen noe ganske annet - uten klær på kroppen :giggle:

Det hender jo av og til at vi får noen dager i vårt nærområde med strålende vær og da blir dragsuget mot syden sterkt, men en får legge bånd på seg så en ikke tar helt av :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ja, den som bare visste alt det jeg vet i dag, i yngre alder.   :rolleyes:

Så hadde nok livet sett anderledes ut,

Men nå har livet ikke vært så værst anyway.  nå er det 5 år igjen til jeg kan bli pensjonist.

Så da tar et annet liv til. :pray:  :yesnod:

Gi Gass.

Vi nærmer oss linja.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ikke vanskelig å skjønne i det hele tatt med de vindforholdene vi har hatt. Baktroppen har hele tiden hatt mer vind og bedre vinkel. Se på Winston_4. Han startet et døgn etter at starten gikk, og ligger nå 19 nm bak meg.

 

Jeg satte forøvrig på gassen akkurat nå, så får vi se hvor det ender.

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Godt kjempet Viking :thumbsup::cheers:
 var nære på seier men  2.plass er jo topp det og :clap:

Siste vindskifte i natt sendte meg ned noen plasser på lista
var på 23. en stund men lå for langt nede til å greie å holde den stillingen lenge .... prøver å komme inn på 2 sifret nå så får se :pray:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Gratla, Viking,   pause til neste løp. Gunga & Amatore, har fått landkjenning på samme øy,  er det Kebab sjappe der tro  ?  

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ohm og Svein klarte topp 100  Bravo,  vi andre må trene mer,  , eller bruke mer tid foran skjermen  :)

Jawik, må jo heise opp ankeret og stramme storseilet,  der går det for seint  :)

Moose, finner sikkert linja han også  :)

 

Da er det bare å sjekke utstyr og klargjøre for neste >LEG.

 

19 April starter neste.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...