Camping Classic Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Tror også de som gikk nord for Haiti kommer til å vinne. Tror det neste som kan hjelpe oss i sør er om vinskiftet som meldes ved midnatt i morgen kommer tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Ja, nord trekker det lengste stået, slik som sailplanner også sa de skulle . Men vinne er jo ikke det viktigste. kjekk måte å teste ut teorier på. lønner det seg med fart kontra kortest vei. osv. Jeg går sydover i ettermidag når vinden snur. å blir jeg å komme in under 100plass, da er det seier god nok for meg. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Camping Classic Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Jeg fortsetter sørover til i morgen ettermiddag. Kunne kanskje vært lurt å gå nordover en stund nå, men må satse på at det kommer noen gode vindskift for oss i sør. Tenker at det da er lurt å hodle så stor avstand til de i nord som mulig for å få mest mulig ut av et eventuelt vindskift. Håper på topp 50. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Velkommen til BP. Du ligger jo godt an - 78 nm forran meg . Får begynne jakten på deg også Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Dette går rett i bøtta her nede. Bortsett fra at jeg kom på pallen (top 10) i "Fastest since start". Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Camping Classic Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Ja vi i sør har tapt veldig mye det siste døgnet Håper mange av de som ligger lenger nord må ta et ekstra slag inn til mål, mens vi kan seile rett på mål. Jeg satser fortsatt på topp 50 i debuten min. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Tar tid å komme seg ut av bøtta. Vind 0.8 m/s og 3.1 knop. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Det er lærerikt. Det ene øyeblikket ser det som du har valgt rett, 12 timer senere, ja da er alt feil. men sånn er det jo. De som bruker Sailplanner, treff best. Men det hadde jo vært kjekt å slå dem. Vi få seile i Volvo Ocean cup start nå i oktober, og frem til de er ferdige. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 da var noen av oss i mål. å vi kan gjøre klart for neste race. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
moosewine Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Hvor finner man denne Sailplanneren da??? Sitér dette innlegget . Link to post
ohm Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Du kan laste ned 7-dagers demo fra http://sailonline.org/sailplanner/ Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Er forresten påmeldt min første regatta nå (Sophies Juniper Malt challenge). Hvordan er det egentlig ved start? Hvis jeg ikke gjør noe annet enn å seile på måfå, som jeg gjør nå, blir jeg flyttet/tauet automatisk til startlinjen i morgen kveld? Hvis jeg da ikke har lagt inn noen kurs, blir jeg stående stille, eller går jeg i fjæra? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Du blir "tauet" inn til start. Nullstilt ca. 1 time før start og du blir liggende stille til start. Er kurs fortsatt null etter start blir du liggende. Du må/kan legge inn din kurs ca. 1 time før start og denne vil gå av ved starttidspunktet. Eller du setter kurs aktiv med "Delay Command" dersom du ønsker å bruke denne. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
ohm Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Klar for start i Portsmouth om noen timer! Satser på å forbedre 219. plassen i forrige race! Noen andre med? Sitér dette innlegget . Link to post
Seacrest Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Jæ er med alias runek2. Lykke til Moosewine, skal vi prøve å holde oss vekk fra land denne gangen da Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 skal vi prøve å holde oss vekk fra land denne gangen da Kom akkurat tilbake til hotellet og stod bom fast igjen! Begynner å bli litt lei av å gå på grunn...begynner å bli en vane både i det virtuelle og det virkelige seilliv... Sitér dette innlegget . Link to post
Careka Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Ser du er litt bak meg Mooswine, det blir en fin tur rundt Irland. Vi vinner nok ikke. men vi kan kjøre mer autopilot, her ute i havet uten å gå på land. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
moosewine Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Vet ikke, de andre må jo krysse opp hele Irskesjøen...tror vi kan få gunstig og mer vind! Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Rundt Irland er dobbelt så langt og dere møter på lite vind om et par dager. Dere må nok også belage dere på kryss seilas. Samme vindretning som oss inne i denne sjøen. Lykke til. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Jepp. men vi kan kjøre mer autopilot, og da blir det mer søvn. Det viktigste er å delta. Så får man gjøre det så godt man kan. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
moosewine Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Vet ikke jeg Jawik...har bare 30 nautiske lenger til mål enn deg, kan nok bli close dette! Og som Careka sier er det jo stor sjans for grunnstøting inne i bukta der Uansett så blir det spennende å se når jeg våkner i morgen! Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 God morgen til dere alle. Nei du moose. Du må nok ha hadd en hard kveld igår . Målinger foretatt kl. 0640 UTC viser at jeg (rangert som # 132) har ca. 88 nm igjen og første båt på utsida - Careka - har ca. 150 nm igjen. Og da var jeg snill med målingene . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
moosewine Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Hadde en veldig rolig Brasisiliansk aften igår , men fikk en skikkelig nedtur nå når jeg våknet! Ser ut som dere inne i bukta har fosset frem inatt, så nå jobber jeg febrilsk for å ta igjen Careka! Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Man har da autopilot og jeg fikk meg 8 timer i bunken på det mest hektiske, men det har vist kostet noen plasseringer. Brasiliansk aften hørtes spennende ut. Litt Salsa dansing og steik med noe attåt gjør underverk med en foreldret skrott. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.