Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Ja, nord trekker det lengste stået, slik som sailplanner også sa de skulle .

Men vinne er jo ikke det viktigste.

kjekk måte å teste ut teorier på. lønner det seg med fart kontra kortest vei. osv.

Jeg går sydover i ettermidag når vinden snur. å blir jeg å komme in under 100plass, da er det seier god nok for meg.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg fortsetter sørover til i morgen ettermiddag.

Kunne kanskje vært lurt å gå nordover en stund nå, men må satse på at det kommer noen gode vindskift for oss i sør. Tenker at det da er lurt å hodle så stor avstand til de i nord som mulig for å få mest mulig ut av et eventuelt vindskift.

Håper på topp 50.

Link to post
Share on other sites

Det er lærerikt.

Det ene øyeblikket ser det som du har valgt rett, 12 timer senere, ja da er alt feil.

men sånn er det jo.

De som bruker Sailplanner, treff best.

Men det hadde jo vært kjekt å slå dem.

 

Vi få seile i Volvo Ocean cup start nå i oktober, og frem til de er ferdige.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Er forresten påmeldt min første regatta nå (Sophies Juniper Malt challenge).

 

Hvordan er det egentlig ved start? Hvis jeg ikke gjør noe annet enn å seile på måfå, som jeg gjør nå, blir jeg flyttet/tauet automatisk til startlinjen i morgen kveld?

 

Hvis jeg da ikke har lagt inn noen kurs, blir jeg stående stille, eller går jeg i fjæra?

Link to post
Share on other sites

Du blir "tauet" inn til start. Nullstilt ca. 1 time før start og du blir liggende stille til start. Er kurs fortsatt null etter start blir du liggende. Du må/kan legge inn din kurs ca. 1 time før start og denne vil gå av ved starttidspunktet. Eller du setter kurs aktiv med "Delay Command" dersom du ønsker å bruke denne.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ser du er litt bak meg Mooswine,

det blir en fin tur rundt Irland.

Vi vinner nok ikke. men vi kan kjøre mer autopilot, her ute i havet uten å gå på land.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

God morgen til dere alle. Nei du moose. Du må nok ha hadd en hard kveld igår :lol:.

 

Målinger foretatt kl. 0640 UTC viser at jeg (rangert som # 132) har ca. 88 nm igjen og første båt på utsida - Careka - har ca. 150 nm igjen. Og da var jeg snill med målingene :wink:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Man har da autopilot og jeg fikk meg 8 timer i bunken på det mest hektiske, men det har vist kostet noen plasseringer.

 

Brasiliansk aften hørtes spennende ut. Litt Salsa dansing og steik med noe attåt gjør underverk med en foreldret skrott.

 

:cheers_wine:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...