Jump to content

Seil regatta på nett.

Capella

Recommended Posts

Jeg la meg som #12 og stod opp som #312. Synes jeg kunne forventet mer av mannskapet selv om skipperen tar seg en blund. Kommer vel til å ta meg forbi de som står på grunn, men så mange plasser å hente er det vel ikke.

Edited by surprise
:headbang::headbang::headbang: Jobber natt.... prøvde å ta et slag på autopiloten med time delay for å snike meg gjennom Gibraltar før jeg sovnet i morges, men ser ut som om vinden økte på og jeg kom litt langt nord før slaget! Nå er jeg skikkelig deppa....

Ser du går bak meg for bb halser om en 15-20 minutter Enzo. Hvor mye høyde skal du hente da? (Jeg har litt snaut med høyde, men det kommer et ørlite løft i løpet av de neste 3 timene). Hvor langt inn i bukta (etter Gibraltar) lønner det seg å gå da? Vinden løyer, men det er et stående løft er inne de neste 6 t

Ser du går bak meg for bb halser om en 15-20 minutter Enzo. Hvor mye høyde skal du hente da? (Jeg har litt snaut med høyde, men det kommer et ørlite løft i løpet av de neste 3 timene). Hvor langt inn i bukta (etter Gibraltar) lønner det seg å gå da? Vinden løyer, men det er et stående løft er inne de neste 6 t

Har slått nå og går på 39grader med 7,7knop

Edited by Enzo
Aner ikke hvor lenge jeg har stått på grunn men da jeg sto opp så var jeg ihvertfall på stranden og hadde ramlet 130 plasser.

Du har nok ikke stått veldig lenge Enzo. Der du ligger nå er du 17,5 nm forran meg(jeg navigerte alt for langt til havs i natt, men har ikke stått på grunn). Jeg har litt gunstigere vinklel på vinden. Alikevel er det for langt frem til deg :-(

For å få på kartet igjen må du logge av og på igjen Enzo (jeg holder 10,2 knop bak deg)

Edited by VannTro

Du må resize vinduet ved å dra i hjørnet, ikke trykk Maximize.

Jawik har best høyde i hele feltet. Trekk en linje 90 grader på vindretningen, så ligger han helt oppe i teten. Han har det vel travelt nå - ikke tid til å poste :smiley:

Hvordan er vinden der nede nå da Jawik, her oppe har vi 8,7m/s

Hvis du drar markøren din i aktuelt område får du opp vindstyrken og retningen på den rett under der det står "Leaderboard" (står med blått)

(ta å slå et kvarter du Enzo så finner vi ut det.....kommer fossende bak deg 16,5 nm nå :eek: )

Edited by VannTro

NZL går for langt, vinden treffer deg før NZL og er sterkere i ditt område (bruk markøren og sjekk) ville ikke tatt ut serlig mer høyde nå......men det er du som er skipper på skuta di !

(vinden får en litt mer nordlig retning en stakket stund også, timing !)

Edited by VannTro