M/S Bastard Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Alt i orden nå ja Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Da var skuta på vannet i hjemmehavn, endelig! Ca. 5500 kg er vekta Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Litt nyskjerrig på hvilken transportør du brukte som tok den vekta og størrelsen? Trodde du skulle ta sjøveien. Hvor bred er båten? Er det betongballast i den? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Hadde tenkt og ta sjøveien, men siden ikke styringa var i orden tok jeg den på bil. Husker ikke navnet på firmaet, jeg har bare skrevet Kjetil Kranbil på mobilen Betongballast ja. Har ikke målt eksakt bredde, skal gjøre det. Jeg tipper den er ca 320-340 bred Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Jeg fikk ikke målt på det bredeste, men rett bak hardtoppen målte jeg 310cm utvendig med fenderlist Gikk akkurat med litt klaring til stolpene, heldigvis Har forresten funnet ut at det sitter en Perkins 4.236 91 modell i denne, var tilfeldig at jeg så plata på motoren. Var sikker på det var en Bmc...men en 4.236 er jo ok. Merker 7 fot, og noen føtter bredere ja Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Perkins må jo være bra, og 91 mod er nesten ny. Kan jo knapt være innkjørt. Begynner å bli en bra flåte i rederiet ditt nå. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Ja, må begyne med utflagging i disse dager gitt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Trenger litt hjelp ang dieseltanker, litt om hvordan dette er lagt opp. Både retur og utløp er festet med banjokuplinger på topp av babord tank (fant ikke noe for utllufting ) Jeg har to tanker som det går slange imellom på bunn av tankene, etter det jeg har sett sålangt. Problemet først; jeg har en lekkasje i returrøret, dette skal da utbedres. Trodde det var stålrør, men etter nærmere ettersyn tror jeg det er kobber. Enten så er det rustet hull i ett rør, eller så er det sprekt. Samme det egentlig, skal byttes uansett. Det jeg stusser mest på, er at returen går på stigerøret Motoren starter og går, så det er jo ikke noe problem sånn sett. Den andre koblingen er det ikke stigerør på, men en påsveiset mutter som banjoskruen kobles på. Var noe mindre diameter litt ned i denne mutteren, kan det være ett stigerør til tro? jeg får ikke skrudd av "lokket" disse koblingene sitter i da det er fastsveiset. Pokker, bildene jeg tok ble ikke noe av, legger dog ved ett av dårlig kvalitet slik det ser ut på toppen av den tanken jeg kikker på om dagen Pluss en skisse, slik jeg mener dette var lagt opp. Stigerør til venstre, som retur er koblet til (skal fikse bedre bbilder i morgen) Samt skissen PS. Etter litt lesing på BP, så har jeg sendt avgårde en mail til plastinvent. Tror kanskje det er like greit og bytte ut tankene til fordel for noe nytt og holdbart. Og ikke minst mulighetene med mannlokk Redigert 6.Oktober.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Dieseltanker skal monteres om ikke så veldig lenge, men konsentrerer meg om det elekriske i første omgang. Har fått montert opp Pdar og ny dynamo, litt mere snacks skal snart tilkobles. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 gratulerer med ny båt! Fine kabelgater du har der. Visste ikke at sånt fantes, menmen. Jeg har fått ferdig med mitt elektrisk uten slikt foreløpig, kanskje senere. Har slike kabelgater et navn? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Takker, jeg kjøpte kanalene hos Elfa Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2008 Hylsa mi lekker litt. Hvordan løses dette mon tro? Regner med at der er talgpakning her, så jeg kan løsne på mutteren og dra til den andre bittelitt? Skal vannet presses ut av gummihylsa? Og etterfylles med fett? Gummihylsa er den som sitter bak røret for fettfylling. Obs. det fettet som er slengt rundt her er gammelt, har bare ikke gjort noe med det enda Sitér dette innlegget Link to post
Sea Ray Svart 15.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2008 Han som kjører kranbilen heter Kjetil Myhre og er fra svelvik. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2008 Har slike kabelgater et navn? Thorsmankanaler. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2008 De blir fort fulle de kanalene må ha flere Men tilbake til hylsa... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Har begynt og demontere innredning, så spørsmålet er nå hvordan jeg skal bygge dette opp igjen. Denne dieseltanken på babord skal vekk, her blir det batteri rom etc.. Vanntanken som ses til høyre i bildet, vet jeg ikke om skal fjernes enda. Det står dog en lik på styrbord side. Så vannkapasitet er veldig bra. Greia er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal innrede for at jeg skal enkelt komme til batterier. Også vil jeg gjerne ha en førerstol ved roret, men her er da da store motorluker som jeg ikke helt vet om jeg kan feste stolstativ på. Litt mere oversiktlig disse bildene, som viser at det er romslig men vanskelig nok og finne på noe fornuftig Jeg har tenkt litt på og kappe halvparten av den høyre motorluka, og feste den ene delen med eksenter klemmer. Har prøvd og vise dette på bilde under. Noen som har innspill på hvordan ting kan løses Trenger noen ideer Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 kan du ikkje flytte rattet lengre til styrbord? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Har egentlig ikke lyst til det, kjekt med roret på midten syns jeg. dessuten ser det vel rart ut med instrumenter på midten og roret på styrbord Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 På min båt er det skrudd fast lister på dørken (ett par cm brede/høye) som en ramme. kassen/pidestallen for førersetet er tilpasset til å gå utenpå denne rammen og settes "løs" nedpå. Står som spikret, men kan flyttes uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Det hørtes ut som en kjekk løsning, det er antaglig måten og gjøre det på Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Hva vil du da gjøre med plassen hvor førerstolen står idag? Eller skal du ha kanskje ha to stoler slik at fruen kan sitte vesiden av deg? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Mulig jeg lager skapseksjon som kan løftes vekk, eller så plater jeg bare. Og setter inn slike dører som på bildet. Fra skottet og inn til skutesiden er det 30-40 cm med uutnyttet plass, så det er godt med stueplass her. Dobbelsete, eller 2 seter ved siden av hverandre har jeg egentlig ikke sansen for. Syns det blir for trangt, jeg må ha armslag ellers tørner jeg Fruen kan bruke solsengen som blir akter. Pentry skal bygges om etterhvert det også, mulig jeg plasserer en stol der da Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Noen som har tips om en enkel og rimelig måte, for og lage targabøyle? Har vurdert og lage den av finér, og plaste etterpå, men blir det noe tess? I targabøylen skal det monteres radar, antenner, osv Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 hvor skal du ha den targabøylen? Over hardtoppen eller over dekket? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Monteres på hardtoppen ja, vil tippe at den vil ligge en 15-20 cm over, og følge buen på hardtoppen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.