Jump to content

Prosjekt: Sagen 30


M/S Bastard

Recommended Posts

Har ikke fått noe tilbud på targa enda, men har nok og henge fingrene i alikvel.

Skal snart kle om skottene her, med merantifiner jeg har fått tak i. (jeg vet, men teakfiner er for dyrt) :wink:

 

Kler i første omgang fra vanntanken og bort til kabindøra.

Ut mot skutesiden, får jeg plass til 3 dører, 30 x 50 cm.

Blir antaglig passasjer sete på søyle, montert på dørkplata over batterirommet.

 

skott3.jpg

 

skott1.jpg

 

Samtlige dørkplater er stygge, men tar meg ikke tid eller råd til og begynne med og legge teak på disse på denne siden av sommeren.

Forslag på hva som kan gjøres?

Bare la de være til høsten kanskje?

 

Ble litt stolpekjøring i dag også

 

Link to post
Share on other sites

Da har jeg revet vekk de flotte interiørplatene, og er klar for oppbygging igjen :smiley:

Regner med at mye er på plass neste Fredag.

 

skott4.jpg

 

Skulle til og bytte ut motorkontorlleren i dag, men festene stemte ikke overens.

Jeg bytter fra en 2 spak til en Morse enspaks, men disse var for små.

 

1258300.jpg

 

Finnes det noen overganger, eller må jeg rett og slett bytte kablene?

Link to post
Share on other sites

Nå begynner det og hjelpe på innredning, ett lag til med plate så blir det bra.

Setter inn 2 ferdige teakdører hvor det er skjært ut huller.

 

skott6.jpg

 

Skal selvfølgelig endre litt på reisverket bak plata der :wink:

 

Også blir det ett sabla rot når man driver og pusser opp :blush:

Isen begynner det og minke på, særlig etter litt stolpekjøring

 

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut, da kommer nok platene på plass i morgen :smiley:

Må bare gå hardt ut nå, og øke på, påsken kommer fort :seeya:

 

Tanken så foresten gullegod ut, men skal du ha et ekstra uttak til dieselvarmer?

 

Jeg må ha ny måler i min dieseltank tror jeg, også blir det vel til å sette inn en måler i vanntanken også, blir å teste Biltemas flotte føler tror jeg.

På vanntanken er det et stort skrulokk for rengjøring, har vurdert å montere føleren i dette lokket, er det lurt? Tenkte at om den monteres i lokket er den ikke i veien ved rengjøring av tanken (plastank).

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Ja, satser på at tanken er på plass i løpet av en ukes tid.

Tar ikke sjansen på og reise utpå før den er montert, da jeg tror den gamle ståltanken er full av uhumskheter.

 

Jeg har egen tank for dieselvarmern, så da trenger jeg ikke tenke på det.

Skal montere giver jeg også, kommer til og sett den i det ene hjørnet.

 

Vet ikke hvordan skrulokket ditt ser ut, men hvis det er plass for giveren der er det ikke noe og lure på.

 

Med ny giver funker forresten oljetrykk instrument med både lysvarsling og buzzeren :cool:

Giveren stod det ingenting på, men er helt identsik med Vdo sin. Kostet ikke mere enn 158,- på Bilextra

Da er det bare vanntempen igjen, som jeg må ha riktig giver til :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Tar ikke sjansen på og reise utpå før den er montert, da jeg tror den gamle ståltanken er full av uhumskheter.

Skal montere giver jeg også, kommer til og sett den i det ene hjørnet.

Vet ikke hvordan skrulokket ditt ser ut, men hvis det er plass for giveren der er det ikke noe og lure på.

Med ny giver funker forresten oljetrykk instrument med både lysvarsling og buzzeren :cool:

Giveren stod det ingenting på, men er helt identsik med Vdo sin. Kostet ikke mere enn 158,- på Bilextra

Da er det bare vanntempen igjen, som jeg må ha riktig giver til :yesnod:

Ja, nedi sånne gamle tanker kan det være mye rart, og det blir ikke som en gammel god vin liksom :lol:

 

Hvor mye tar den nye tanken din?

Tja, vet ikke om det er noen bakdel med å ha føleren i hjørnet, måtte være at den blir mer utsatt for en støyt når man tar ut tanken for rengjøring. Jeg har faktisk aldri sett en giver som har stått i hjørnet, så jeg ble litt betenkt nå.

 

Skrulokket er stort og stygt, og rødt, og jeg tror jaggu det er bort 20cm bredt, så der kunne det ha stått en stor stygg giver. Denne giveren fra Biltema er liten og slank, og har en slik flottør tredd utenpå en stang, ikke slik stang med flottørtype. Ingen bevegelige deler med andre ord, bortsett fra denne saken som flyter opp og ned, det kan jo være bra? Kanskje noen her inne har erfaring med Biltemas tankmålere?

 

Supert at det endelig fungerer, men om det viser helt riktig trykk på manometeret med uorginal giver er jeg usikker på, men det gir jo en indikasjon på at alt er ok. Når du nå også får temperaturmåler, blir dette helt topp! Jeg har kun lamper og buzzer nå, og savner et instrument å lese av tempen på, så det må jeg ha.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Instrumentet viser det samme som det gjorde før, så det skal nok være riktig.

 

Tanken er på 150L.

Jeg monterer ikke giveren helt i hjørnet, men en 15 cm fra kantene tenker jeg..

Tanken blir plassert under pentry, og ved og ta vekk bunnplaten i skapet der så har jeg tilgang på mannlokk og giveren.

Under bunnplaten på det andre skapet kommer jeg til slangetilkoblinger

 

Så jeg slipper og ta ut tanken, men skal rive noe reisverk under dørken slik at tanken kan dras bakover og opp luka bak motor.

Jeg skal også ha en slik stavgiver, kjøper en wema da jeg har tankinstrumentet fra før.

 

 

Ja, er greit med instrument og ikke bare lampe.

Men nå er det kvelden snart, må opp tidlig om jeg skal få gjort noe

Link to post
Share on other sites

Nå begynner det og ta form.

 

Måtte først endre noe på bindingverket, og legge inn plata i bunn av skapene.

Malte den plata på undersdien før jeg la den inn

 

skott7.jpg

 

Malte skottet på baksiden også, greit og slippe muggsopp, i tilfelle det skulle bli fuktighet.

 

skott8.jpg

 

Skrudd opp og klart for liming av de siste platene

 

skott9.jpg

 

Meranti blir ikke så værst om man er heldig med fargen.

 

skott10.jpg

 

Og her, med ett strøk 3 stjernes lakk. 2 strøk til holder muligens.

 

skott11.jpg

 

Slik var det før

 

skott1.jpg

Link to post
Share on other sites

Det var jo en kraftig oppgradering bare der, dette blir bra!

Det blir igrunnen penere med litt lysere plater der, jeg satt først å tenkte på beis før lakk, men nei.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Ja, vurderte om jeg skulle hatt ett strøk med beis først, men tror jeg gjorde rett når jeg droppet dette.

Skal ned og legge ett strøk til etterpå i dag, regner med at jeg kan ta det siste strket i morgen ettermiddag.

Satser på at dørene kommer til uka, slik at det blir helt ferdig.

 

Belistning burde vært gjort på nytt, men forsøker meg på og pusse ned og lakke opp de gamle i første omgang.

 

Da bgynner jeg nok og skru ned pentry på Tirsdag antaglig, så jeg får byttet tanken som står litt i veien nå.

Blir tur på fjorden for og prøve fisken neste uke igjen håper jeg :fishing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...