Jump to content

Prosjekt: Sagen 30


M/S Bastard

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Jeg fikk ikke målt på det bredeste, men rett bak hardtoppen målte jeg 310cm utvendig med fenderlist

Gikk akkurat med litt klaring til stolpene, heldigvis :smiley:

 

Har forresten funnet ut at det sitter en Perkins 4.236 91 modell i denne, var tilfeldig at jeg så plata på motoren.

Var sikker på det var en Bmc...men en 4.236 er jo ok.

 

Merker 7 fot, og noen føtter bredere ja

 

flaaten.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Trenger litt hjelp ang dieseltanker, litt om hvordan dette er lagt opp.

 

Både retur og utløp er festet med banjokuplinger på topp av babord tank (fant ikke noe for utllufting :confused: )

Jeg har to tanker som det går slange imellom på bunn av tankene, etter det jeg har sett sålangt.

 

Problemet først; jeg har en lekkasje i returrøret, dette skal da utbedres.

Trodde det var stålrør, men etter nærmere ettersyn tror jeg det er kobber.

Enten så er det rustet hull i ett rør, eller så er det sprekt. Samme det egentlig, skal byttes uansett.

 

Det jeg stusser mest på, er at returen går på stigerøret :confused: Motoren starter og går, så det er jo ikke noe problem sånn sett.

Den andre koblingen er det ikke stigerør på, men en påsveiset mutter som banjoskruen kobles på.

Var noe mindre diameter litt ned i denne mutteren, kan det være ett stigerør til tro?

jeg får ikke skrudd av "lokket" disse koblingene sitter i da det er fastsveiset.

Pokker, bildene jeg tok ble ikke noe av, legger dog ved ett av dårlig kvalitet slik det ser ut på toppen av den tanken jeg kikker på om dagen

Pluss en skisse, slik jeg mener dette var lagt opp.

 

Stigerør til venstre, som retur er koblet til (skal fikse bedre bbilder i morgen)

 

tankkobling.jpg

 

 

 

Samt skissen

 

skisse_tanker.jpg

 

 

 

PS.

Etter litt lesing på BP, så har jeg sendt avgårde en mail til plastinvent.

Tror kanskje det er like greit og bytte ut tankene til fordel for noe nytt og holdbart. Og ikke minst mulighetene med mannlokk

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hylsa mi lekker litt.

Hvordan løses dette mon tro?

 

Regner med at der er talgpakning her, så jeg kan løsne på mutteren og dra til den andre bittelitt?

Skal vannet presses ut av gummihylsa? Og etterfylles med fett?

 

Gummihylsa er den som sitter bak røret for fettfylling.

Obs. det fettet som er slengt rundt her er gammelt, har bare ikke gjort noe med det enda :blush:

 

hylsa.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har begynt og demontere innredning, så spørsmålet er nå hvordan jeg skal bygge dette opp igjen.

Denne dieseltanken på babord skal vekk, her blir det batteri rom etc..

 

gammel_benk1.jpg

 

Vanntanken som ses til høyre i bildet, vet jeg ikke om skal fjernes enda.

Det står dog en lik på styrbord side. Så vannkapasitet er veldig bra.

 

Greia er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal innrede for at jeg skal enkelt komme til batterier.

Også vil jeg gjerne ha en førerstol ved roret, men her er da da store motorluker som jeg ikke helt vet om jeg kan feste stolstativ på.

 

Litt mere oversiktlig disse bildene, som viser at det er romslig men vanskelig nok og finne på noe fornuftig :confused:

 

gammel_benk2.jpg

 

sagenkabinkabin3.jpg

 

05_1272389990.jpg

 

Jeg har tenkt litt på og kappe halvparten av den høyre motorluka, og feste den ene delen med eksenter klemmer.

Har prøvd og vise dette på bilde under.

 

motorluka1.jpg

 

Noen som har innspill på hvordan ting kan løses

Trenger noen ideer

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg lager skapseksjon som kan løftes vekk, eller så plater jeg bare.

Og setter inn slike dører som på bildet.

Fra skottet og inn til skutesiden er det 30-40 cm med uutnyttet plass, så det er godt med stueplass her.

 

20411_auto.jpg

 

Dobbelsete, eller 2 seter ved siden av hverandre har jeg egentlig ikke sansen for.

Syns det blir for trangt, jeg må ha armslag ellers tørner jeg :lol:

 

Fruen kan bruke solsengen som blir akter.

Pentry skal bygges om etterhvert det også, mulig jeg plasserer en stol der da

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...