Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Quie:

P.T har jeg ikke fått det til å virke med Tele2, men selv har jeg ikke tele2 abb, men har fått instillingene fra Tele2 slik de skal være.

 

Han jeg kjenner der skrev:

For MMS har vi følgende parametere:

- apn: internet.tele2.no

- brukernavn og passord kan bare være blankt

- proxy: 193.12.40.14:8080

- startpage: http://mmsc.tele2.no

 

Og som Oabraha skrev som fungerte for han hos Telenor, men her gjort om til Tele2 vil jeg tro at dette skal virke:

Følgende meldinger må da sendes til kameraet:

#124#http://mmsc.tele2.no/#

#125#193.012.040.014#8080#internet.tele2.no###

 

Har ikke fått testet dette, men det burde fungere.

 

Aanton:

Veldig bra, her også. Jeg har 2 stk stående og begge fungerer ypperlig.

Det ene står i garasjen, mens det andre står i båten. :-)

 

Jeg hadde ikke fått en eneste melding fra det i båten, så jeg tenkte at jeg skulle få teste det ut, og i det jeg stakk hode inn i båten reagerte det og pling, der satt jeg i sikringsboksen. :D hehe..

 

 

Og til alle sammen, også dere som har kjøpt kamera via meg:

EN RIKTIG GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR!!!

Redigert av Ulven (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Er det noe som vet om det finnes oppsett for TELE2 til denne saken?

Jeg har gitt opp Tele2 og venter på alarm-kort fra Telenor.

Parameterene står på Tele2 websider. Kamerat godtar inleggeing, men påstår alikevel at "Network busy"- Noe sperrer på Tele2's side.

Det virker som det er et generellt problem med Tele2 simkort og tilsvarende null problem med Telenor.

Så, følgelig .........

Link to post
Share on other sites

Takk for all hjelp så langt og en riktig god jul til dere som fremdeles bryr dere om å hjelpe oss som spør.

 

Det er jo det samme vi ser på sjøen. Vi som har vært der ute en mannsalder synes det er naturlig å hjelpe andre om vi kan. Uansett om det er dag eller natt.

Både med fortøyning og andre påkommende ting. Mens andre sitter og koser seg med høy stett og venter på "smellet"

 

GOD JUL :santa:

Link to post
Share on other sites

Ulven, takk for at jeg fikk kjøpt kamera via deg. Mitt fungerer ypperlig. Har kun testet det hjemme forløpig, og det fungerer MEGET bra. Planen er å sette det i båte i romjulen, så jeg håper det tåler å stå kaldt. Utrolig bra at du bistår de som har problemer med instillingene, du gjør en meget bra jobb. Har vært en fornøyelse å handle via deg :) Billigere ble det også :) ØNSKER DEG OG DINE EN RIKTIG GOD JUL

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei.

Plutselig så fikk jeg en melding fra kameraet. network Parameter is wrong, please try again.

 

Jeg har chess kontantkort. dvs. t parameter setting er feil.

 

Skal prøve igjen på chess sine sider å legge inn parameterne slik dere gjør med feks. telenor. Jeg har byttet simkort noen ganger uten å resette først. Muligens at hele greia rett og slett er brukerfeil :crazy:

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått testet kamera mitt noen dager i garasjen i 12 minus. Ville teste det i i kulda noen dager før jeg setter det i båten. Legger med bilde. Bilde er tatt i svarte natta.

 

garasjen.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ulven fortjener en spesiell julehilsen i denne tråden.

Takk takk, er bare artig å få hjelpe til litt der jeg kan :)

 

Ulven, takk for at jeg fikk kjøpt kamera via deg. Mitt fungerer ypperlig. Har kun testet det hjemme forløpig, og det fungerer MEGET bra. Planen er å sette det i båte i romjulen, så jeg håper det tåler å stå kaldt. Utrolig bra at du bistår de som har problemer med instillingene, du gjør en meget bra jobb. Har vært en fornøyelse å handle via deg :) Billigere ble det også :) ØNSKER DEG OG DINE EN RIKTIG GOD JUL

Takk :) i lige måde.. håper julen har vært fin hos dere også. :)

 

Og til alle andre som har kjøpt kamera fra meg, fortsatt god romjul, og ha en strålende godt nytt år :)

 

Hei

Har du flere kamerar på lager nå

 

Hei,

 

Jeg har ett B kamera til overs. Var en som ikke ville ha likevel, så da ble det ett til overs. :-)

Pris: 1600,- +135,- i postens frakt (sender som pakke, da er den forsikret og man kan spore pakken).

 

Hvis du er interessert, så send meg en IM eller epost med navn, adresse, postnummer og sted, samt telefon nummer.

Konto nummer får du på mailen i retur :)

 

mvh Freddy.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte B1 modellen av Ulven, fungerer meget bra.

Nå har jeg blitt bitt av basillen, så nå lurer jeg på om noen har B2 modellen som er en forbedret utgave av B1 modellen.

Evt, er B2 modellen noe Ulven har på sitt lager tro???

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har p.t. ingen modeller på lager. Har 2 stk på liste over interesserte, men jeg får nok ikke bestilt opp noen nye før tidligst ute i februar en gang, kanskje mars. Jeg skal gå ut med info her neste gang jeg skal bestille :-)

 

Jeg har sett litt på den B2 modellen, og den er litt finere, men den hvite blir mer "usynlig" i den hvite båten enn ett sort kamera ville gjort.

Det sorte er nok greit til å ha hjemme eller i garasjen osv.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

ok,ulven. Men skal du bestille B2 modellen neste gang, eller blir det den hvite B1?

Jeg kunne tenkt meg B2 modellen hjemme om du får tak i den billig.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...