Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Hei.

Mine erferinger med kontantkort

Chess fungerer ikke. De har nå gitt meg mange tips uten resultat.

 

Går nå over til frifamilie kontantkort da telenor sitt manuelle oppsett fungerer hver gang uten problem.

 

Har du prøvd dette?

 

Send: #145#netcom#

Respons: Load Netcom MMS config successfully

 

#125#0193.0209.0134.0133#9021#mms.netcom.no#chess#chess#

 

 

Det var #145#netcom# som løste mitt problem

#125#-koden skal da bare være en liten detalj for å fungere mot Chess

 

(Jeg bruker selv Netcom kontantkort, men Chess og Netcom bruker samme nett)

Link to post
Share on other sites

Hei.

For info. Prøvde å legge inn skjult nummer på min telefon. Resultatet av det var at kameraet ikke lystret meg når jeg prøvde å ringe. Det lystret imodlertid på tekstmelding.

 

Kanskje kjekt å vite.

 

Ellers så har jeg skiftet til telenor kontant og alt fungerer utmerket :cheers:

 

NB. Tusen takk til Ulven her inne for all info

Link to post
Share on other sites

Hei,

Har nå testet kameraet i 5 uker (fjellet og på sjøen) . En ting jeg mener/tror er meget viktig for at kameraet skal virke bra er :

Kameraet må ha gooood dekning for å kunne fungere opptimalt, ellers har det lett for å gå i heng (låse seg) med det

resultat at det må slåes av og eller reset`es. Dette var en utfordring når jeg testet/prøvde det på hytta ved sjøen. Når jeg

ringte opp for å høre lyd var det veldig ofte bare sus / uling, og ville jeg ha bilde fikk jeg bare ca. 30% respons.

Det jeg hadde gjort var og henge kameraet på veggen sammenklemt... (delevis sammenklemt).

Etter en del flytting og prøving med dårlig resultat, så tok jeg kameraet ned fra veggen - slo det ut i 90 grader og satte det

på ei hylle og vips.. Etter dette har jeg både lyd og bilder fra kameraet 100%.

Konklusjon: Det virker som om kameraet fikk bedre dekning/forhold bare ved og slå det ut i 90 grader.

Mitt kamera er V900 A1

Link to post
Share on other sites

Jeg mottar nå omlag 6 bilder i døgnet fra alarmen.

Jeg kan ikke få fullrost kameraet.

Hver gang jeg går inn i salongen går alarmen (bruker dette som en test).

Jeg kan bevege megt rundt hele salongen på utsiden av vinduene uten at alermen går. Jeg har brukt lommelykt og kraftig lyskaster dirkete mot alarmsensoren på utsiden av salongen uten at alarmen har gått.

Jeg har B1 versjonen. Det er utvilsomt B-versjonen som gjelder for oss som ønsker å ha alarmen innenbords.

Det blir spennende å se om alarmen virker ett år eller to.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg har dessverre ikke orket / giddet å lese gjennom alle innleggene, men jeg skjønner at du kan skaffe kameraer.

 

Jeg har selv 2 Nokia ObsertvationCamera, som har fungert upåklagelig i 6 år. Montert utendørs i "allslags vær"

 

Jeg har også et Nokia Remote Camera (pt6), som fungerer suverent når det virker, (bedre oppløsning / muligheter osv) når det virker.

Dette kameraet er dessverre mest på service enn i bruk.... Mulig derfor nokia sluttet å selge det....

 

Men jeg ser så mye nytten av disse kameraenne, så har du flere å selge eller skal bestille flere. så vil jeg gjerne ha 2!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har 3 stk V900A1 slik:

 

Det ene står hjemme (fordi båten står hjemme) med Telenor alarm abonnement, og meget god dekning.

 

Det andre står på hytta med Telenor nett og kontant, og brukbar dekning.

Ved siden av dette er det også en alarm fra Clas Ohlson med Telenor nett og kontant, og brukbar dekning.

 

Det tredje står i campingvogna med Telenor nett og kontant, og brukbar dekning.

 

Status pr. i dag etter 6 måneder:

Det er ikke mulig å få kontakt med noen av kameraene hverken med sms eller oppringing. Det som står hjemme ser helt normalt ut og blinker grønt. De andre har jeg ikke sjekket. Alarmen på hytta får jeg kontakt med uten problemer.

 

Jeg ringte Telenor i dag og sjekket om det var noen tekniske problemer med sendernettet i vedkommende områder, men det var det ikke og det hadde det heller ikke vært den siste tiden.

Telenor opplyste imidlertid om at kontantkort får tilsendt oppdateringer av og til. Telefonene (kameraene) må omstartes, hvis ikke vil de kunne låse seg etter en stund. Telenor alarmabonnementet har ikke disse begrensningene.

 

Konklusjon: Siden kameraene henger seg opp selv på alarm abonnementet og Clas Ohlson alarmen på hytta virker ved siden av kameraet som henger, så må det være noe galt med kameraene. Mitt inntrykk er at det må være noe feil i softwaren, og jeg håper det vil være mulig å legge inn nyere software etterhvert. Slik det er nå fungerer kameraene i perioder som "kjekt å ha", men ikke brukbart over lengre tid. Har ennå ikke funnet sensorer eller tilleggsutstyr som fungerer.

 

Beklager, men jeg har mistet optimismen og har begynt å se etter andre kameraer.

Link to post
Share on other sites

Jeg sitter igjen med mer eller mindre samme erfaring; kameraet mitt er "dødt" etter ca 3 måneder.

 

Har prøvd alle mulige "triks" for å restarte/resette dette, men kameraet virker helt "dødt". Eneste tilfellet som gir meg lys i statuslampen er når kameraet er avslått og får ladestrøm. (Skyveknapp i ned-posisjon.)

Noen som har et siste tips før dette går i retur til netthandelen? :headbang:

Link to post
Share on other sites

Jeg sitter igjen med mer eller mindre samme erfaring; kameraet mitt er "dødt" etter ca 3 måneder.

 

Hei,

Har du forsøkt å skru kameraet av på bryteren.. trykke og holde inne knappen på baksiden og skru på kameraet..

Hold knappen bak inne i 15 sekunder ca etter du har skrudd kameraet på igjen og slipp. Det skal da etter noen sekunder begynne å blinke litt i lampene osv. Dette er en factory reset.

Hjelper ikke dette så er nok kameraet dødt og bør returneres.

 

Til dere andre som opplever at telenor har oppdatert sim kort, mitt virker fortsatt fint.. jeg fikk akkurat hentet ett par bilder fra kameraet mitt, og jeg får ringt til det osv..

Jeg skal teste litt å se om det samme skjer meg.. har også kontantkort fra telenor.

En burde nesten kunne reservere seg mot slike oppdateringer, noen som har kontakter hos telenor og kan sjekke?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme erfaring som dere andre.

Har to stk kameraer på hytta, begge har sluttet å fungere.

De virker ok i noen dager så er det plutselig null mer kontakt.

Som overvåkings kamera er de da mer eller mindre ubrukelige.

Kan ikke reise mange mil for å resette hver uke.

 

Ulven:

Har du funnet ut noe om det kameraet som jeg kjøpte av deg som sendte tilbake bilder med "rare" farger?

Dette har forøvrig sluttet helt å funke nå.

Hva gjør jeg med dette ---- garanti????

Link to post
Share on other sites

Hei,

Jeg har ikke fått noe svar fra han enda, men det var vel i disse dager den kinesiske nyttårsferie er ferdig, så jeg purrer på han ila morgendagen.

Jeg skal høre litt med han også om dette med sim kort oppdatering og hvordan løse dette.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ca. en time etter mitt siste innlegg fikk jeg en sms fra kameraet på hytta: Sorry, the network is busy, fail to send one MMS. Vel da er det ihvertfall liv og jeg sendte melding om resetting til fabrikkinnstilling. Den gikk igjennom og jeg kan ringe til kameraet og lytte, sende sms og får svar på sms. Men det kommer aldri noe bilde - kun Sorry, the network etc...

 

Kameraet som står hjemme (Telenor alarm) var like dødt helt til jeg omsider tok en omstart med bryteren. Da kom det et bilde som jeg hadde bedt om i morges. Dette virker nå normalt inntil videre.

 

Kameraet i vogna er like livløst, det tar 10 timer å kjøre og resette det...

 

 

Og som nevnt tidligere, Clas Ohlson alarmen på hytta har virket hele tiden. Den sender riktig nok kun sms, ikke mms.

Link to post
Share on other sites

Mitt kamera har vært lydig i hele formiddag. Nå får jeg ikke kontakt. Mulig at det er et lokalt problem hos Telenor? Vil prøve igjen utover.

 

Var nede i båten og slo kamera av. Ventet 20 sek. og deretter resatte jeg kamera. Fungerte med en gang. Nå er alt ok.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

....Og som nevnt tidligere, Clas Ohlson alarmen på hytta har virket hele tiden.......
Jeg har ikke fått med meg hvilken CO alarm du har og hvilke(n) sensor(er) du benytter.

Jeg har skrevet endel om min alarm ombord i tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...64&hl=alarm.

Min har fungert perfekt uten feilmnelding de siste 8 -9 månedene.

V900 B1 kameraet sender bilder til meg hver dag - jeg har kanskje vært heldig og fått ett uten buggs.

Likevel har jeg inntrykk av at den doble sensoren i CO systemet er mer utviklet i forhold til sensoren i V900 B1 - men dette er bare synsing basert på bevegelser jeg har gjort ombord. CO-sensoren sender alarmen før V900 B1 og begge systemene benytter det samme nettverket (Telenor mobil).

Link to post
Share on other sites

Jeg har:

36-2868 Sentral Ca 8 timer batteribackup innebygget.

36-2872 Pir

36-2871 Dørkontakt

36-2870 Fjernkontroll

36-3275 Røykvarsler

Røykvarsleren ser ut som denne, men er kjøpt fra et firma i Sverige som leverer deler til sentralen. Det var før CO fikk inn denne. Husker ikke firmaet nå, men fant det på nettet. Har kjøpt flere pir som skal monteres til våren. Sentralen er enkel og grei å sette opp, men bruker 9 volt driftspenning av alle ting! Bruker en overgang fra 12 volt justerbar til 3 - 4,5 - 6 - 7,5 - 9 volt, CO eller Biltema.

 

Jeg har undersøkt litt med www.hanor.no og siterer fra deres svar på min e-post:

 

"Hei

Eneste vi kan si å ha god nok erfaring med er Mteye(siden may08) og det

virker meget solid.

Smartcam har vi sant å si ikke fått til å virke enda, men det kan ha med sim

kortene/abn å gjøre. Virker ikke med Telenor enda(kommer telenor er på vei)

virker bare med en type netcom sim.

Andrew hos oss holder på med et nytt nå som vi får enerett på i Norge, her

og er det innkjørings problemer."

 

Så det er tydelig at det ikke bare er oss som har problemer.

Redigert av Fjobåt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Til dere som har opplevd at kameraet henger seg opp etter at telenor har oppdatert SIM kortene, kan dere forsøke å sende koden: #AM#1#

Det skal være en restart av kameraet.

 

Kan noen teste og gi meg tilbakemelding?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...