Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Jeg har bestilt opp 10 stk av B modellen, dvs den med sensor som reagerer på kroppsvarme/bevegelse.. og reagerer ikke igjennom vindu.

Det er den modellen som er ypperlig til å bruke i f.eks båt med kalesje osv.

Jeg tar 1600,- +frakt for dem, og har 4 stk ekstra på den bestillingen som er lagt inn, og som kommer til norge om 10 dager ca.

 

Hørtes veldig spennende ut - hvor er det du bestiller dette fra? Selges det fra deg fra firma eller privat evt?

Link to post
Share on other sites

Da får jeg status på kamera, og ser ingen "feil" i oppsettet.

 

sms jeg sender er #03#

 

Forsøkte å sende #03#1# og da fikk jeg bilde tilbake. Mulig det er den koden jeg må sende da?

Ja, du må vel spesifisere hvor mange bilder du vil ha. Men har du forsøkt å ringe til kameraet å la det ringe 2 ganger og legge på?

Da skal det sende deg et bilde. Skjer det eller får du feilmelding da?

 

 

Har noen prøvd å koble til brannalarm (trådløs), som f.eks. en fra Clas Ohlson?

I så fall, får en spesifisert SMS varsel som forteller at det er brannalarm?

Nei, har ikke testet dette, men det er en av tingene jeg også vil teste ut, men tror du vil få en melding ala: "Sensor detection, sending images" elns..

Du kan sette navn på sensorene manuelt når du legger dem til, da vil jeg tro at dette navnet blir spesifisert.

 

Hørtes veldig spennende ut - hvor er det du bestiller dette fra? Selges det fra deg fra firma eller privat evt?

Jeg bestiller det fra kina, har kontakt med en hos produsenten der, og jeg tar det inn via firmanavnet mitt (kunne ikke ta det privat).

Men det er meg privat det går på.. men om du vil ha via firmaet for å ha ei kvittering til regnskapet, så kan det også ordnes selvsagt. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

.....kjøpe en slik 12v->5v overgang......

 

spenningsomformer125volt.jpg

 

Jeg har sett litt på forskjellige spenningsomformere for kameraet som omformer spenningen fra båtens 12 volt til kameraets 5 volt. CO har en, artikkelnummer 32-7733 til kr 198 som kan være aktuell. Den omformer riktignok til 4.5 volt og 6 volt, så jeg vet ikke hva jeg bør velge til kameraet. Er det noen som har bedre forslag?

Link to post
Share on other sites

Ja, det stemmer..

 

Også legger du opp ledninger fra batteriet (med sikring helt inntil +'en) og frem til der hvor denne kabelen er, så kobler du på en slik i enden av ledningene:

250394_95_340393_250396_x_20060630_085100_504.jpg

Også plugger du den saken inn i kontakten der, og da har du en strømledning du kan ta bort når du ikke skal ha det der og likevel har du en kontakt til også andre ting, f.eks krabbelykt, lade 12v støvsuger osv.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ja, du må vel spesifisere hvor mange bilder du vil ha. Men har du forsøkt å ringe til kameraet å la det ringe 2 ganger og legge på?

Da skal det sende deg et bilde. Skjer det eller får du feilmelding da?

 

 

 

Hei igjen.

Ja ringte opp kamra fikk samme meld: Get photo fail

 

Virket kun ok med med #03#1#

Har tidligere sendt #03# og ring opp kamera, har da fått bilde tilbake.

Denne feil meld har kommet etter at jeg har lagt inn fler famile medlemmer i oppsettet.

Mulig at det har en påvirkende årsak.

 

Veldig greit å ha muligheten å spørre her da ikke er noe annet forum som har diskutert dette kamarea tidligere.

Forøverig er dette forumet meget "mat" nyttig.

 

/Morten

Link to post
Share on other sites

Er du sikker på at enheten du viser til omformer spenningen fra 12 til 5 volt?

Jeg har masse 12 volts uttak ombord, men ingen 5 volts uttak.

 

Mini-USB's standard er 5V, og siden det står spesifisert at det er Mini-USB så skal denne følge standarden. :-)

 

Denne feil meld har kommet etter at jeg har lagt inn fler famile medlemmer i oppsettet.

Mulig at det har en påvirkende årsak.

 

Veldig greit å ha muligheten å spørre her da ikke er noe annet forum som har diskutert dette kamarea tidligere.

Forøverig er dette forumet meget "mat" nyttig.

 

/Morten

 

Jeg ville ha resatt kameraet til fabrikk standarden og sett om det hjalp, og lagt inn instillingene fra scratch.

 

Bra forum ja.. jeg er helt BP'oman jeg.. :cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg bruker dette utstyret:

 

Omformer - http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55484393

 

Kabel - http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20824862

 

Omformeren gir 5v 1000mA og kabelen (3 lengder) gir overgang fra USB-A til USB mini som går inn i kameraet.

Dette koster tilsammen under 200 kroner og fungerer utmerket.

Link to post
Share on other sites

Lurer på noe her jeg. For å stille intervalltiden på bildene. Sitat:

 

"Intervalltiden kan være mellom 3 og 100, enhetene er 100 ms, som betyr millisekunder. Standardinnstilling er 5."

 

Om jeg stille f.eks 80 så tar det bilder med lengre mellomrom eller?

 

Også en ting til. Følsomhet, sitat:

 

"Bevegelsessensorens følsomhet: #36#grad# eller #ZCLMD#grad#

Gradene kan være 1, 2, 3, 4, 5. Standardinnstillingen er 3. Ved denne graden kan kameraet oppdage mennesker som beveger seg."

 

For å få den mindre følsom. Er det da 1 eller 5? Kameraet reagerer nemlig på billys. Og det er litt irriterende i en felles-garasje.

Link to post
Share on other sites

Siterer fra meg selv litt høyerre oppe i denne tråden: På side 31 i den engelske manualen v1.2 vil du se at verdiene for tidsintervallene må være fra 3 til 10, hvor enheten er 0.1 sek. Dette innebærer at laveste verdi er 0.3 sekunder mellom hvert bilde og høyeste verdi 1 sekund. Jeg har sendt #103#10# og har fått returnert: Capture image interval time has been set successfully 10.

Link to post
Share on other sites

....Bevegelsessensorens følsomhet: #36#grad# ...kan være 1, 2, 3, 4, 5. Standardinnstillingen er 3. Ved denne graden kan kameraet oppdage mennesker som beveger seg.......For å få den mindre følsom. Er det da 1 eller 5? Kameraet reagerer nemlig på billys. Og det er litt irriterende i en felles-garasje......
Antar at du har V900 A1? I så fall ser du på side 41 i den engelske manualen for bevegelsessensoren #36# at høyere tall gir høyere sensitivitet, dette antar jeg betyr at verdien 1 gir svak reaksjon, mens 5 innebører sterk følsomhet. Jeg har forsøkt disse instillingene, men er litt usikker på de store forskjellene - noe som sikkert beror på at sensoren hos meg står inne hvor signalene alltid er sterke?

.....Beklager, ser at du fant det ut selv. Jeg var i "forhåndsvisningsmodus" under ribbemiddagen.

Link to post
Share on other sites

Beklager enter4u, jeg har ikke fulgt godt nok med i denne tråden. Har du type A1?

Du kan eventuelt sende en mail til: jiangminghua@youthnet.com.cn.

Det er Ulven som har funnet denne adressen.

Jeg fikk svært hurtig svar på adressen. Jeg trot at det er bra at flere fra Norge "peser" litt på denne adressen - da kan vi kanskje oppnå hensyn til brukererfaring?

Link to post
Share on other sites

Den skal jo reagere på bevegelser, ikke på lys. Eller?

 

Jo, det har jeg beskrevet tidligere at A modellen gjør, at den reagerer på når f.eks et lys beveger seg, f.eks en bil som svinger.

En måte å løse det på er om du evt. får tak i en trådløs PIR sensor og kobler sammen med kameraet, og lar PIR sensoren være den som trigger.

Alternativet er om du kan dekke til slik at lyset ikke kommer inn. Er det lukket garasje med netting mellom, eller er det mye vinduer rundt?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ikke fotocelle, men en sensor som reagerer på kroppsvarme i stedenfor, da deaktiverer du den interne bevegelses sensoren, og lar den eksterne sensoren passe på.. når den trigges, tar kameraet bilder og sender. Slik som B modellene gjør.

 

Fikk forresten vite i dag av teknikeren at A modellene har det slik at når bevegelses sensoren trigges, så sendes det 5 mindre bilder.

Mens B modellen kan man få f.eks 2 store bilder fra da der er bevegelses sensoren deaktivert, og de trigges kun av PIR sensoren.

 

Her finnes det PIR sensorer: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4...153&count=1

f.eks varenummer: 101439

Ser det er endel forskjellige sensorer der på 433mhz båndet..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Fikk forresten vite i dag av teknikeren at A modellene har det slik at når bevegelses sensoren trigges, så sendes det 5 mindre bilder.

Mens B modellen kan man få f.eks 2 store bilder fra da der er bevegelses sensoren deaktivert, og de trigges kun av PIR sensoren.

 

Du mener da at det ikke går å endre A-modellen til å sende 1 stort bilde ved sensortrigging, men at det alltid vil være minste oppløsning på bildene som sendes?..

Det står jo i bruksanvisningen at "midterste" oppløsning er standard, mens det er 160x128(laveste) man får.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...