Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Hei.

 

I natt skjedde det noe, både kameraet i campingvogna og jeg våknet kl. 03:49. Da kom en sms - Your request received. V900 is busy sending the MMS image. Samme melding kom kl. 03:53. Kl. 03:57 kom meldingen: Sorry, the network is busy, fail to send one MMS. Kl. 04:03 kom det en MMS med bilde fra vogna. Etter dette virker alt normalt bortsett fra at det går ikke å ringe for å lytte, ringetonen brytes etter 5-6 ring. Det går heller ikke å ringe for å be om et bilde, kun ved hjelp av sms. Fikk resatt kameraet og lagt inn nytt passord uten problemer ved hjelp av sms, men dette hjalp ikke. Prøvde også å sende koden som Ulv1 oppga, dette hjalp heller ikke.

 

Jeg kjører alle kameraene med standardoppsettet rett ut av boksen, gjør dere andre som har problemer også det? Dere som ikke har problemer, har dere lagt inn Telenor/Netcom oppsettet manuelt?

Link to post
Share on other sites

Det er vel endel vansker som nå er rapportert med v900 modellen. Jeg vet ikke riktig hvordan vi skal gripe tak i dette?

Har Ulven noen synspunkter?

 

Hos meg er det nå slik at med en gang jeg går inn i salongen - så går alarmen.

Først sendes alarmmeldingen og deretter selve bildet.

Hjemmefra får jeg fem ganger i døgnet bilde fra båten som viser status til luftavfukteren.

 

swan6februar2009.jpg

 

Dette bildet kom for noen få minutter siden. Dere får unnskylde rotet ombord. Jeg har endel prosjekter på gang. Det viktige for meg er at jeg ser at det er lys på luftavfukteren. Jeg har B1 kameraet.

For meg har dette systemet fungert fra kameraet ble installert.

Jeg må imildertid si at jeg stoler mer på den tidligere omtalte CO alarmen - vet ikke riktig hvorfor - tror det har noe å gjøre med den doble sensoren på CO alarmen. Denne har aldri gitt feilmelding.

Link to post
Share on other sites

Tror Telenor har oppdatert endel sim-kort som har laget krøll for oss som benytter Telenor. Nå er alt i sin gamle lei og alt virker bra. Jeg testet alarmen i dag ved å gå ombord uten å deaktivisere. Så lenge jeg får respons fra kamera ved å ringe det opp, er jeg trygg. Flere jeg har demonsret kamra til er imponert over hva denne vesle dingsen kan utrette.

Som jeg har nevnt tidligere så kommer noen ganger bildet mye senere enn normalt. Dette skyldes senderen på Storsand fikk jeg vite på Telenor kundeservice.

 

21.01.jpg

Jeg har valgt som flere andre å sette et termometer foran slik at jeg kan følge med på ute/inne-tempen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei, hvis vi blir mange nok, så skal jeg nok klare det til rundt 1500 ca.. kanskje en 50 lapp til eller fra.. kommer ann på valuta og tollen, men det blir nok rundt der.

 

Jeg skriver deg på listen, har nå 5 stk på listen.. kan du sende meg en IM med navn, adresse osv? :)

Takk for fin informasjon! Jeg er også interessert i en for båt, altså B1. Har dere handlet? Hva er erfaringene?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

NETCOM? :wflag:

Kan noen hjelpe med Netcom oppsett på A1 kamera? Jeg har byttet abonnement fra telenor til netcom på min mobil (jobbsammenheng) og da svarer det seg å ha netcom i kamera også. Funket med Telenor, men har problemer nå. Er takknemlig for svar.

Det er innstillingene 124 og 125 jeg trenger - sms går bra, men ikke MMS.

 

Jan

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Takk for masse bidrag om V900, Ulv. Har du 1-2 eksemplarer av V900 B1 eller B2 på "lager" eller i bestilling?

 

Har du/noen prøvd den nye V900 B2-modellen? Ser ikke at den er forbedret på noen måte i forhold til B1, bare nytt design? Hva er deres eventuelle erfaring med B2?

 

Skulle gjerne fått V900 til å utløse en lydalarm, i tillegg til å sende bilder. Noen tips om hvordan det går greit å fikse + eventuelt forslag til gode lydalarmer/produkter?

Link to post
Share on other sites

NETCOM? :wflag:

Kan noen hjelpe med Netcom oppsett på A1 kamera? Jeg har byttet abonnement fra telenor til netcom på min mobil (jobbsammenheng) og da svarer det seg å ha netcom i kamera også. Funket med Telenor, men har problemer nå. Er takknemlig for svar.

Det er innstillingene 124 og 125 jeg trenger - sms går bra, men ikke MMS.

 

Jan

 

Sannsynligvis holder det med

Send: #145#netcom#

Respons: Load Netcom MMS config successfully

 

Dersom fremdeles problemer:

 

Virker som IP-adresse må legges inn med første siffer lik "0"

Jeg har brukt:

 

#124#"http://mms/#

#125#0193.0209.0134.0133#9021#mms.netcom.no#mms#netcom#

 

 

En liten erfaring (ønsker at flere overprøver dette):

SMS er kan lage støy i software..... ????

Hadde et lite problem: Prøvde å ringe (for å lytte) men hadde dårlig dekning et øyeblikk...

Fikk ikke kont. og plutselig "hang" alt.....

Da jeg tok ut SIM-kort fra kamera og satte i en mobiltelefon fikk jeg SMS'en

... Du har en ubesvart samtale fra xxxxxxxx ....

Etter reset fungerte derimot alt OK.

 

Flere TelenorMobil-kunder fikk jo nylig heng i sitt kamera etter at en SMS ble sendt om oppgradering..

Kan vi ha en liten programmeringsfeil her?

Er det mulig å sperre for SMS fra alle anrop unntatt master og familie?

Kan vi i Netcoms nett stoppe SMS'er om ubesvarte anrop?

Link to post
Share on other sites

Når havnesjefen måker brygga etter snøfall kobler han ut strømmen en kort periode ved å ta ut strømkablen på brygga. Dette for å få brygga fri for kabler for snøfresen.

Hver gang får jeg en sms at strømmen er koblet fra/koblet til. Jeg vet alltid når brygga er ferdigmåkt. Kjekt?

 

Ellers er jeg svært fornøyd med å ha temperaturmåleren i en del av bildet. Inne/ute-tempen i båten på direkten?

 

a.jpg


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Veldig kjekt med slikt varsel i grunn. Hvis du har lagt opp for frostvakter i motor rommet og vet du har vann i ferskvannsystemet, og du ser at strømmen blir koblet fra.. og forblir frakoblet.. så kan du reise ned å gjøre noe med det..

Om du ikke hadde fått varsel kunne du ha risikert frost og sprengninger mens du trodde det var frostvakt på..

Genialt spør du meg :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte ta med V900-kamera hjem i går. Det hadde sluttet å virke. Lyser rødt når knappen på siden står i nederste stilling (av) Setter jeg knappen i stilling OPP, skjer det ingenting. Jeg får ikke kontakt med sim-kortet via anrop. Har forsøkt et annet sim-kort også med negativt resultat. Har også holdt reset-knappen inne bak på kamera uteen at det har hjulpet.

 

Noe jeg har glemt?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dette er de samme symptomene mitt V900 hadde før det avgitt med døden, og en sikker retur til netthandelen.no

- som forøvrig var så greie å tilbakebetale kjøpesummen for både kameraet + en værstasjon jeg kjøpte. :yesnod:

 

V900 er et spennende produkt, men til dags dato ser det kanskje ut til at ideén mangler litt på utførelsen.

Noen som vet om alternative "MMS kamera", f.eks. Nokia?

Link to post
Share on other sites

Dette er de samme symptomene mitt V900 hadde før det avgitt med døden, og en sikker retur til netthandelen.no

- som forøvrig var så greie å tilbakebetale kjøpesummen for både kameraet + en værstasjon jeg kjøpte. :yesnod:

 

 

Benyttet du skjema for reklamasjoner eller sendte du det hele i retur?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Bitteliten: Ja, det er det samme kameraet. Jeg kjøpte mine 3 kamera på netthandelen.no, men de selger de ikke for øyeblikket.

 

Til alle sammen:

Mine 3 kamera har hengt seg opp nok en gang, og Telenor har nok en gang bekreftet at de oppdaterer simkortene nå igjen. Jeg har forklart at det er mange som har problemer på grunn av oppdateringene og de har lovet at en tekniker skal ringe meg for nærmere detaljer. Jeg har spurt om det er mulig å reservere seg mot oppdatering av simkortene. Jeg fikk til svar at det kunne la seg gjøre for Telenor alarm abonnementet, men ikke for kontantkortene. Når Telenor ringer så skal jeg legge fram problemet så godt jeg kan, men jeg har ikke andre tekniske detaljer enn det som står i bruksanvisningen. Hvis det trengs noe mer, er det noen jeg kan henvise til (f.eks. Ulv 1)? Trenger da et telefonnummer.

Redigert av Fjobåt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bare en status fra meg

Jeg har også Telenor vanlig kontat kort,og mitt camera har jeg ikke noe ploblemer med slik som Fjobåt, så dette er litt merkelig att alle 3 kameraene hans ikke virker,

mitt har stått i båten siden jul, og jeg er stadig oppe i båten og da stenger jeg cameraet med fjernkontrollen, og får tekst meldinger,og alt virker normalt,

Kan jo nevne uten att jeg tror det har noe å si , da jeg bestilte abbonomanget fikk jeg spørmål om jeg vill resservere meg mot katalog oppføring ,noe jeg gjorde.

 

aanton

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...