Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Virker som jeg skal klare å få til en bestilling på 10 nye til uka nå, så dere som står på listen min allerede er prioriterte på disse, samt da har jeg 4 stk kameraer til overs som jeg kan selge også.. men nøyaktig pris (etter dollar-racet på valuta kurser) kommer jeg med i morgen tenker jeg..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei,

Ja, du står på lista Bitteliten.

 

Jeg tar bare B modeller inn nå.

 

btw: det er samme kameraet det HLE, hvis man bestiller over 300 stk, så kan man få sin egen logo på de :)

 

Driver å sjekker :)

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

B modellen har PIR sensor, altså bevegelses sensor - ala husalarmer. Den reagerer ikke på bevegelse som skjer utenfor vinduet.

Dette er i tillegg til motion bevegelsen som også A modellen har. Så du får mer funksjoner i B modellen, enn A modellen.

 

Husk bare at du må deaktivere motion, og aktivere PIR sensoren for at det skal virke.

 

Dere som får mye "network busy" meldinger, hos meg fikk jeg de meldingene når jeg satte kameraet nede i kjelleren i huset, der er det litt dårlig dekning.

Tok med meg kameraet opp og testet, da var det ikke noe problemer lengre.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

good one.. lov å prøve seg..

 

Egentlig tenkte jeg å ta 400 for det, men siden det er deg så legger jeg på for kjente.. altså 1400 for deg da.. Du som har så bitteliten båt har da råd til slikt :) Hehe..

 

Jeg har regnet litt på det, og det ser ut til at jeg havner på 1650,- med dagens kurser og skatter, toll mva og avgifter er betalt.

Tillegg kommer postens avgifter til frakten. (135 kroner for selvpakket norgespakke)

 

Så dere som har bestilt, fint om dere overfører penger. Jeg legger ut for hele beløpet i morgen.

Trenger du info, så ta kontakt :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Telenor ringte ikke som de sa de skulle gjøre, jeg fikk istedet en tekstmelding:

 

Hei! For å unngå SIM-kort oppdateringer må du bruke Alarm abonnement. Reservasjoner mot slikt finnes ikke for vanlige abonnement. Hilsen Telenor.

 

Jeg har bestemt meg for å prøve følgende:

 

1. Jeg beholder det ene kontantkortet for det ene kameraet.

2. Jeg har bestilt et alarmabonnement for det andre kameraet.

3. Jeg har bestilt et alarmabonnement for det tredje kameraet og det kommer jeg til å reservere mot alt mulig!

 

Så får jeg se etter noen måneder hva som er mest stabilt.

 

Når jeg får kontakt med kameraene så fungerer de aldeles utmerket, så jeg vil finne ut av dette!

Link to post
Share on other sites

Ja. Jeg har to GSM alarmsystemer ombord og begge går på Telenor og med familietilknytning.

Jeg mottar minimum 6 bilder i døgnet fra båten - kostnadsfritt.

Jeg kan knapt huske at jeg har hatt vansker med disse.

Jeg brukte riktignok litt tid ved oppsettet og har vært nøye med kabeltilførsel.

Link to post
Share on other sites

good one.. lov å prøve seg..

 

Egentlig tenkte jeg å ta 400 for det, men siden det er deg så legger jeg på for kjente.. altså 1400 for deg da.. Du som har så bitteliten båt har da råd til slikt :) Hehe..

 

Jeg har regnet litt på det, og det ser ut til at jeg havner på 1650,- med dagens kurser og skatter, toll mva og avgifter er betalt.

Tillegg kommer postens avgifter til frakten. (135 kroner for selvpakket norgespakke)

 

Så dere som har bestilt, fint om dere overfører penger. Jeg legger ut for hele beløpet i morgen.

Trenger du info, så ta kontakt :)

 

Heisann Ulven! Har du registert 3 stk. på meg?

Link to post
Share on other sites

Kameraet trekker i området 33 mA - det opplyses at det eksakte forbruket er avhengig av nettverkssystemet som benyttes.

Internt oppladbart batteri er på 800 mA og dette skal holde til opp i mot 24 timer drift.

Med fri familie kan jeg ringe til kameraet og få så mange beskjeder tilbake som jeg ønkser uten at dette belaster kontoen.

Jeg ber noen ganger om at bilde skal sendes til e-post adresse, og da belastes kontantkortet. Enkelt å fylle på noen kroner via nettverksbetaling.

Om kameraet skal benytes sted uten ladestrøm vil nok et enkelt solcellepanel og 12 volts batteri være tilstrekkelig for kontinuerlig drift.

Link to post
Share on other sites

Av erfaring så holder backupbatteriet opptil 16 timer dersom alarmfunksjonen ikke er innkoplet. Dersom bevegelsesdetektoren er aktivert så lyser de infrarøde diodene hele tiden og batteriet er tomt etter 2 timer.

 

Ser at Netthandelen har begynt å selge kameraet igjen i dag.

Link to post
Share on other sites

Helge: Ja, jeg har registrert 3 stk til deg ja :-)

 

comicguy: De selger bare A modellen ser jeg.

B-Modellen er jo desidert å anbefale, da har man PIR sensor på det i tillegg til bevegelses sensor.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

20090317_190106_part2a.jpg

Kl 06.30 i morges gikk GSM alarmen ombord. Kort tid etter fikk jeg alarmmelding via V900 GSM om bevegelsesdetektoralarm. Deretter kom 5 alarmbilder rennende inn.

Jeg har en svært høy sirene ombord og jeg antar dette stresset innbryteren.

Jeg har i dag vært ombord for å se hva han har fått med meg.

Karen har som dere ser karakteristiske støvler.

Kanskje han følger med her og ser seg selv.

Husker noen hva som er det "normale" intervallet mellom bildene. Jeg ser når han går ned i forkabinen og ut av båten.

Link to post
Share on other sites

Dette var leit, Roald. Du som er så flink med overvåkning og nå blir du utsatt for dette. Håper ikke noe er ødelagt ombord. Gjenstander kan som kjent erstattes.

 

Et tips for å høyne bildekvaliteten er å sette kamera i en posisjon slik at den ikke tar bilder mot store vindusflater. Sørg for å ha kamera med lyset inn bakfra. I tillegg kan man justere kvalitet og kontrast via sms. Dette er omtalt i et tidligere innlegg i denne tråden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

For kameraer som er B modellen, så kan man deaktivere bevegelses sensoren, og aktivere PIR sensoren. Da kan du sette det opp til å ta 2 stk bilder av større og bedre kvalitet enn orginalt.

Men, dette gjelder vist KUN når det er PIR sensoren som trigger alarmen.

Jeg skal prøve å skrive en liten oppskrift på dette.

 

Uansett, nå fikk du i hvertfall se at det var noen i båten og kunne ta aksjon deretter..

Hadde du ikke hatt alarmen, eller kameraet ombord så kunne det tatt lengre tid før det hadde blitt oppdaget.

 

Kommer tilbake med en oppskrift på dette. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...