Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Jeg har A-modellen, men er selv på jobb i Asia og har ikke mulighet for å se nærmere kamera nå før lille-julaften :smiley:

 

Men, plutselig her nå nettopp, kom det en SMS fra kameraet - og bilde på mail. Så det er mulig at dekningen er i grenseområdet; jeg vet at båthavna ligger i en "radioskygge" - så på dårlige dager kan kanskje dette være årsaken? Har også en Redknows alarm som det aldri har vært noe problem med i denne forbindelse, men den har en større/bedre antenne.

 

En fremtidig løsning kan kanskje være å koble on/off knappen på kameraet til reléutgangen på Redknowsalarmen :lol:

Link to post
Share on other sites

Det er denne typen kabel jeg skal bruke: Cat 5 U/UTP 24 (0,50mm) Uskjermet Cat 5

 

Jeg pratet litt med en annen som legger opp mye datanettverk, og vi kan ikke se noen grunn til hvorfor disse skal "brekke"..

Ledningene stripses fast og blir ikke liggende i noen 90 graders "knekk", alle lederne er tvunnet og ligger godt beskyttet i strømpa si.

Han jeg pratet med hadde lagt opp slike kabler til calling annlegg på et par ferger for mange år siden (15-20 år siden), og disse fungerte fortsatt.

Siden han heller ikke hadde noen betenkeligheter med å bruke slik kabel, så gjør jeg det og legger det opp. Så kan jeg heller få bli en erfaring rikere om noe skulle skje.

 

Det er jo ingen kritisk kabel, så om noe skulle skje, så blir det ingen større skade enn at alarmen ikke virker, men det gjelder jo bare å teste den av og til. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har en A-modell som fungerer prikkfritt så langt. Jeg har stillt den inn med bedre kontrast enn fabrikkinnstillingen. Hadde vært kjekt med en røykvrsling over samme kamera.

 

part1.jpg

 

Jeg har dekket til vinduene med persienner, noe som vanligvis står slik når båten ikke er i bruk. Ingen falske alarmer pga solys ol hittil.

(Hansken i forgrunnen er tredd inn på en av knaggene på roret slik at det skal tørke til neste gangs bruk. )

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Kjøpte ett chess kontant kort.

 

Får sms, men istedenfor mms så får jeg en sms med "Sorry, network busy. Fail to send one mms"

 

Jeg har satt opp mms til min telefon, men ikke for kameraet. Er det noe somjeg må gjøre? Jeg har ingen prblemer vist jeg bytter slik at sim kort abbonementet jeg hadde fra før i telefonen settes i kamera. Da er alt ok.

 

Setter pris på alle forslag.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for infosiden.

 

Prøvde dette ikveld. Får bare beskjed om at ip addresse ikke er gyldig.

 

Like langt.

 

Noe jeg har gjort galt?

Sendte denne:

#124#http://mms.netcom.no#

deretter

#125#193.209.134.133#80#chess mms#chess#chess#

 

Resultat: This ip address is forbiden.

 

Har kontakt med kameraet og det prøver og sende mms. men får tilbakemelding om opptatt nettverk.

Link to post
Share on other sites

I dag kom den andre ladningen med kameraer inn døra, så til dere som har betalt, så sendes disse ut fortløpende. (ila noen dager)

 

Dere som ikke har betalt enda, kan nå betale inn så sendes kameraet.

 

:-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Si ifra dersom du har et ekstra B-kamera. Jeg er overhodet ikke interessert i A-kamera. Mitt B-kamera sender 6 bilder i døgnet uavhengig av alarm. Men jeg har blitt svært glad i kameraet. "Kina" mener at det er bugg" på kameraet. Jeg har hatt mange mailer frem og tilbake. Det blir like kostbart for meg å sende det i retur som å kjøpe ett nytt fra deg. ...Bare du sjekker på forhånd at det virker greit. For meg er B-kameraet "tingen".

Link to post
Share on other sites

B modellen er nok litt bedre der ja, men hele bunten av forsendelse er solgt for denne gang.

Neste bestilling blir nok etter jul tenker jeg, med mindre 7 stk kommer å sier at de vil ha.

Jeg skal ha deg i bakhode.

 

Du har jo mulighet til å få tak i en trådløs PIR sensor, så deaktivere motion detection i selve kamereaet, og la PIR'en trigge alarmen.

Den må gå på 315mhz mener jeg det var. Det er jo en mulighet..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Selv i stummende mørke kan man tydelig se ansiktstrekkene på de som fanges opp av kamera. Skulle jeg ønsket meg noe i tillegg så er det å kunne avlese temperaturen ombord via min mob.tlf. hjemme.

 

Et lite tips: Husk å tørk godt rent utenpå objektivet med en brillefille el.lign. Et fettmerke fra en finger foringer bildet med en gang.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I dag skjedde det noe nytt:

 

Kamera står tilsluttet 220 v.

Ingen lys i kamera.

Jeg ringer opp kamera og får bilde tilsendt pr. MMS.

Jeg har kamera foran meg her hjemme og leser at kamera ikke er tilsluttet nettverk. Men det er det jo! jeg får jo bilder!

Når jeg slår det på lyser det konstant rødt, så sakte blinkende rødt og deretter et pip. Deretter ingen lys.

Har forsøkt å sette det tilbake til fabrikkinnstilling uten at dette hjalp.

 

Hva er feil?

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Bringer denne opp igjen.

 

Hvis det ikke finnes noen forklaring på at kameraet har gått i "sort" og ikke står i alarmberedskap, er det vel bare å sende det hele i retur. 14 dager glede. vel. vel.

 

Kameraet sender meg bilder på oppfording, mens fjernkontrollen virker ikke mot kamera. Det har i alle fall kontakt med sim-kort.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Høres ut som noe feil med det kameraet der ja, ta kontakt med der du har kjøpt det og få byttet det i et nytt.

 

vedr. fjernkontrollen, du har programmert disse mot kameraet?

De må nemmlig programmeres først før de kan brukes.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Til dere som har B modellen, for å aktivere den PIR sensoren i stedenfor motion detection (som reagerer på lys), så må dere først deaktivere Motion ved å sende #22#0#

Deretter sender du: #118#1#

Da er det PIR sensoren som reagerer i stedenfor det innebygde motion detection (den som bla.a reagerer på lysbevegelser osv).

 

Og til dere som har betalt for kameraene, de gikk på posten i dag :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

vedr. fjernkontrollen, du har programmert disse mot kameraet?

De må nemmlig programmeres først før de kan brukes.

 

Fjernkontrollene ble aktivert av meg første dagen. Nå er alarmsensoren "død", men jeg kan ringe til kamera å få bilder. Er det flere som har hatt problemer med V900?

Jeg har et A-kamera og når dette virket gjorde det en mer en god jobb til mitt behov.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...