Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Her er GSM Alarm fra Telenor både for bedrifter og private:

 

http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mo...larm/priser.jsp

 

Prisen for sms er 59 øre, for mms 1,59kr.

 

Kanskje det er verdt 16 kroner pr. måned for å slippe å huske på etterfylling av kontantkortet, selv om det er enkelt å gjøre det fra mobiltelefon. Det går som nevnt i mitt forrige innlegg helt utmerket å bruke dette til å ringe til kameraet for å lytte i rommet eller båten. Går ut i fra at det også kan brukes innen fri-familie, men har ikke spurt om dette da jeg ikke har ledig plass i mitt fri-familie. Får se om det har noe å bety med tanke på dekning/stabilitet med dette abonnementet kontra kontantkort når jeg har brukt det en stund.

Link to post
Share on other sites

Jeg har forsøkt å øke intervalltiden mellom hvert bilde som blir tatt ved alarm/bevegelse, ved å bruke #103#tid# (jeg har brukt 50ms) - men får tekstmelding tilbake om at kommandoen er ugyldig.
Dette er et eksempel på at den norske oversettelsen ikke er helt bra. Jeg har funnet flere eksempler på dette, så jeg anbefaler å sjekke med den engelseke "User manual" v.1.2. På side 31 vil du se at verdiene for tidsintervallene må være fra 3 til 10, hvor enheten er 0.1 sek. Dette innebærer at laveste verdi er 0.3 sekunder mellom hvert bilde og høyeste verdi 1 sekund. Jeg har sendt #103#10# og har fått returnert: Capture image interval time has been set successfully 10.
Link to post
Share on other sites

Så bra Enter4u, :-) som du ser.. plug'n play :flag:

 

Dere som har skrevet dere opp på andre bestillingen min nå, jeg sender dere en IM med detaljer :-)

 

ps.. det er 3 stk B modeller igjen på denne orderen.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ang tvillingkort:Tele2 sine tvillingkort kan brukes da de har egne nummer og kan ringes til uten å påvirke "hovednummeret " har selv dette i bilen og det virker helt fint alene :seeya:

lagt til :

det er bare å gå inn og fjerne alle viderkoblinger på det og hovedkortet som viderekobler til tvilling

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hmm. Har to alternativer her. Sette kameraet i bilen in, med utsikt mod sambo sin. Da får jeg strøm via sig. uttaket. Alt. to er oppunder taket. Men er ikke plass til noe stort 12v. Men den gang jeg drev med modell-fly hadde jeg et 12v-batteri som var veldig lite. Tror det var på 7a. Noen som vet hvor lenge jeg kan bruke det med ir påslått?

Link to post
Share on other sites

Kameraet trekker rundt 800ma på 24 timer (innebygde).. og om du har 6 amp holder det nok noen døgn, så er det bare å sette det til lading litt, så sette ut igjen.

Du kan jo sette batteriet på bakken et sted og trekke et par ledninger opp til kameraet oppunder taket, bare å lage til en ledning det :-)

Synderen skal vel tas tenker jeg.. hehe.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har tenkt litt som dette for de som har hytte/annet uten 220 v tilknytning:

Dersom man har et 12 volt blybatteri på 80 A kan man trolig ta ut 40 A vinterstid (trolig noe mindre).

V900 trekker omlag 33 mA - avhengig av nettverkstilkobling. Grovt sett kan blybatteriet holde kameraet i drift litt i underkant av 50 døgn, noe som i praksis innebærer at blybatteriet må lades hver 40. dag. Det er nødvendig å ha 12 v til 5 volt adaptor til kameraet. Dersom man ønsker mange bilder fra kameraet skulle nok ladning hver 30. dag holde brukbart.

Link to post
Share on other sites

Ifølge brukermanualen må trådløse sensorer sende med 433 MHz eller 315 MHz. Jeg har funnet en røykvarsler som heter Deltronic PHR-1211 M, iformasjon er her: http://www.sikkerheten-selv.no/article/mis...ic_/informasjon.

 

deltronicphr1211a.jpg

 

Ifølge de tekniske spesifikasjonene skal denne sende på 434.33 MHz, som forhåpentligvis fungerer i forhold til V900.

 

deltronic_phr1211.jpg

 

Bildet viser sensoren. Ifølge beskrivelsene kan flere kobles til V900 - dette låter interessant.

Kameraet kan motta inntil 15 trådløse sensorer.

 

Her er litt mer informasjon fra norsk forhandler av kameraet, merk prisen: http://www.sikkerheten-selv.no/product/255/hle-gsm-kamera. Ifølge denne informasjonen er strømforbruket i standby 20 mA - betydelig mindre enn det jeg har angitt tidligere i denne tråden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...