Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Jeg har forsøkt å få simkortholderen på plass med litt verktøy - ingen mulighet for å "fån lenger inn"

 

noen som har testet kameraet i andre land? Jeg tenker da på at numrene man ringer må ha rett prefiks. jeg har lagt inn +47 som prefiks vha kommandoen #132#

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har også luktet litt på denne løsning. angående vi som eventuelt har telenor fri data bedrift mulig også privat abo, det vet jeg ikke.

Tvilling sim på fri data bedrift koster ihvertfall 20 kr mnd og funker med sms/mms/epost men funker ikke på ring.

Så dette er kanskje et alternativ.

Link to post
Share on other sites

jeg var i båten og monterte kameraet. Har aktivert både motion detection og PIR sensor. Fant ut at motrion detection registrerer bevegelse på akterdekket - men ikke på badeplatformen. Får se hvordan det funker etterhvert

 

Men nå får jeg ikke kontakt med kameraet. Kommer bare til mobilsvar når jeg ringer - og får ikke respons på sms'ene. Lurer på om noe er feil -eller om Telenor har endret på sim kortet når jeg inkluderte abonementet i Fri familie?

 

Kameraet fungerte beviselig for 45 minutter siden da vi dro fra båten

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var i båten og resatte kameraet - så nå fungerer det.

 

Det rare var at da jeg kom inn i båten så jeg at kameraet reagerte på meg og den grønne lampe blinket raskt - så det forsøkte nok å sende melding - men det kom ikke noe frem.

 

Når alarmen aktiveres med fjernkontroll - skal man da få sms som varsler at defense mode er på?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, jeg mener å huske at det kommer PIIIIP fra kameraet når du aktiveres og deaktiveres med fjernkontrollen.

 

Var nok en endring som hadde skjedd i SIM kortet, og da klarte det ikke å sende mms'en. Derfor det blinket slik.

 

Jeg har skrudd av det lyset, slik at ingen ser at det er noe aksjon i kameraet. Kjekt :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

I går kveld fungerte kameraet - selvom det tok lang tid før det sendte meldinger.

 

I morges var det samme symptom igjen - dvs at når jeg ringte kameraet kom jeg rett til mobilsvar. Ingen reaksjon på sms #03# og #07# heller.

 

Ny tur til båten. Så at kameraet reagerte på mine bevegelser - men det kom ingen sms til min mobil. Jeg slo av kameraet og slo det på igjen - da kom hele sulamitten - dvs svar på oppringing fra i morges, svar på smsene fra i morges og alarmen da jeg gikk ombord i båten.

 

Nå har jeg tatt med meg kameraet på jobben og skal teste det gjennom hele dagen her.

 

 

Har tre mulige forklaringer:

1. Jeg koblet kameraet til en 12V lader (5V 1,2 Ah) mens den som følger kameraet er 5V 2000mA. Da jeg koblet ut 220V ledningen nå kom det melding om "low battery" Den har jeg ikke fått før. Hvor lenge skal kameraet lade for å ha back up batteriet?

2. Sim kort holderen som jeg ikke får inn skikkelig. Har prøvd mange ganger nå - også med verktøy

3. Det er noe feil med kameraet - og det må byttes.

 

Trenger hjelp før motivasjonen går i bunnen og pakken sendes i ekspressfart tilbake :smiley:

 

Ulv1 hvordan slår du av lysdioden?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Prøv å kjør det på 220v adapteret en dag eller to å se hvordan det oppfører seg da.

Kameraet lader det interne ila en natt eller et døgn mener jeg å huske å ha lest.

 

For å skru av lyset, så sendte jeg en melding, men husker ikke heeeelt koden, men skal sjekke det opp..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Har mulighet til å kjøre 220V ombord også - men det støpslet jeg skulle bruke satt slik til at det ikke var plass til laderen til kameraet :smiley: Skjøteledning står på innkjøpslista i dag - da får jeg bedre plass.

 

Det rare er at kameraet fungerte i mer enn 1 time etter at jeg hadde restartet det. Hadde batteriet vært for lavt burde jeg fått melding om det samt at kameraet ikke skulle fungert så lenge etter restart.

 

Men nå står det ved siden av meg og blomstrer. Har aktivert defense mode med bevegelses sensor på - og da fikk jeg 4 varsler i løpet av 1 minutt :smiley:

 

Er det krav til nettverket for å få bilder til mail?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så skjedde akkurat det samme igjen. Kl 1237 sendte jeg #03# til kameraet - ingen respons. Sendte så #01# til kameraet - ingen respons. Kameraet har da vært på siden ca 0730 da jeg sist restartet det i båten

 

Da jeg så slo av kameraet og startet det igjen kl 14.00 så svarte kameraet på alle sms'ene. Kameraet har stått med 220V i hele tiden.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg sliter fortsatt med kameraet mitt. Det fungerer bra noen timer - så svarer det ikke lenger på mine sms'er/anrop.

 

Det har stått over 1 døgn på 220V nå - i går kveld ble det resatt - i går kveld fungerte det OK -i morges svarte det ikke.

 

Noen som har erfart tilsvarende og har tips om hvordan det kan løses?

 

SIM kortet har jeg forsøkt å få helt på plass slik Ulv1 har beskrevet. Jeg klarer ikke få det til. Men det er rart om det feilen jeg opplever skal skyldes SIM kort holderen.

Link to post
Share on other sites

...noen som har testet kameraet i andre land?...
...Dette går "dårlig" med norske kontantkort...desverre.

Vel, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Riktignok var det sånn en gang, men den siste tiden (2-3 år?) har i alle fall NetCom og Telenor sine kontankort støtte for utenlandsbruk. Muligens knyttes visse tilleggskrav, f.eks. hadde (men ikke nå lenger) Netcom en periode krav om minimumssaldo, dog uten at Telenor hadde det samme. Vil også tippe at bruk utenlands forutsetter at kortet ikke er registrert anonymt, men er hektet opp mot personnummer el.l. som ansvarshavende.

 

Hvordan andre operatører enn de to nevnte stiller seg, vet jeg ikke noe om.

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott.

Kontantkortene mine fra Telenor virket verken i Sverige eller Danmark sommeren 2008.

Dersom de virker i år er det kjempebra. Dette blir testet ut fra omlag 23. juni i to alarmsystemer jeg har ombord.

Jeg er klar over at prefikset +47 må sendes til V900 B1 GSM kameraet - det er alt gjort. For den andre alarmen legger jeg inn prefikset i programmeringen.

 

Når det gjelder spørsmål om melding ved aktivering/deaktivering av kameraet får jeg tekstmelding om at defense mode er aktivert eller deaktivert.

Link to post
Share on other sites

Telenor har et eget alarm-abonnement som sikkert har en bedre funksjon enn ett oppladbart kontantkort!? Jeg bruker alarm-abonnementet men har ikke testet dette utenriks. Det har fungert uten problemer så langt.

 

Jeg vil tro at Telenor har laget dette Alarm-abonnementet med sikte på nettopp slik apparater som våre alarmkameraer. :yesnod:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg tester for tiden ut alarmfunksjonen og oversendelse av bilde til e-post adressen.

Jeg har satt bildestørrelsen til 640 x 480 (bildestørrelse 33 K).

Antall alarmbilder ved alarm er satt til 5.

Jeg mottar bare 2 alarmbilder til e-post adressen.

På m obilen mottar jeg 5 bilder med 500 msek intervall.

Dette er forsåvidt i samsvar med manualen, side 30 (versjon 1.4 for B1).

På side 29 i manualen under punkt 16:Alarm setting fremgår det at det i alt skal sendes fire bilder, 2 med fast oppløsning og 2 med evt 640 x 480 oppløsning.

Har noen andre teswtet ut dette ved alarm?

Link to post
Share on other sites

Litt avhengig av sendemodus:

På side 30 (v. 1.4) står det under "20. Parameter setting" at maks antall biler er 2 ved 640 x 480 pixler.

På side 29 (v. 1.4) står det under "16. Alarm setting" at maks bilder er 2 med 640 x 480 pixler pluss 2 tillegende ("additional images") bilder, se fotnote 3.

Jeg ser ikke bort fra at jeg har lest manualen feil.....

Link to post
Share on other sites

miniusb.jpg

 

Tar på ny opp spørsmålet om strømforsyning til kameraet.

Orginaltilkoblingen til kameraet er med miniUSB plugg. Her er vel standarden så vidt jeg har fått med meg 5 volt.

I den tekniske beskrivelsen av kameraet står det at det drives med 5.5 volt. Forbruket er vel omlag 30 - 40 mA.

Jeg har i dag kjøpt en 12 volt til miniUSB ladekabel som vist på bildet hos Clas Ohlson. Tror at spesifikasjonen er 2 A.

Jeg antar at denne har en innebygd omformer fra 12 til 5 volt?

I så fall får jeg en hyggelig liten jobb i morgen med å koble strømforsyning direkte fra forbruksbatteriene med sikring til 12 volts uttak for ladekabelen.

Link to post
Share on other sites

Hei! noen som har vært borti dette: Sorry the network is busy,fail to send one MMS. ERR_IND 4_O

jeg får sms om at bildet skal komme. det er penger igjen på telenor kontant og god dekning . strøm er tilkoblet nett. Har reset både manuelt og via sms

virket bra i 1 uke . Har også tatt ut/satt inn kortet,men samme feilmelding tilbake. det går greit og avlytte

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...