Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Har du oppskriften? :smiley:

 

Fikk kameraet idag, og skal skaffe meg et Telenor alarmabonnement.

Skal bli moro å plundre litt med dette imorgen.

Takk for flott service Ulv! :flag:

 

Da har jeg begynnt å teste kameraet og det er helt overlegent. Har enda ikke fått bilder til

mail å fungere, men dette er bagatell.

 

Her ser vi "kjuvradden" på vei inn... :giggle:

 

part1_3.jpg

Link to post
Share on other sites

Testingen foregår her også :smiley:

 

Har allerede resatt kameraet etter en feil sms kode som gjorde kommunikasjon med kameraet umulig :lol:

 

det er satt opp at jeg skal få 5 bilder ved alarm - men det kommer bare ett. Noen tips?

 

Har et telenor kontantkort som er på vei til å bli koblet opp til fri familie (det tar litt tid å få det aktivert - så foreløpig går det av saldoen)

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg resatte kameraet og nå er vi i gang igjen.

 

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg vil ha på bevegelses sensoren. Er det slik at man kan ha på både PIR og motion detection?

 

Om jeg har trekt for gardinene på siden og foran på båten - da kommer det bare lys inn salongdøra (riktignok Syd vendt). Vil den da fange opp bevegelse på feks badeplatformen?

 

Bruksanvisning "advanced options" punkt 5. Hva er emergency number?

 

Når jeg ber kameraet sende flere bilder ved #03#02# så får jeg bare ett bilde. Noen som kan forklare? Jeg har ikke tuklet med innstilling av billedstørrelsen

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hjeeelp.... kameraet mitt har klikka!

Hadde satt det opp hjemme og skulle teste det i båten igår.

Da hadde det nullstillt seg og selv om jeg har satt det opp riktig igjen så fungerer

det ikke skikkelig. Har også forsøkt å resette det.

-Tar 30-60 sekunder før kameraet er "klart" etter at det er skrudd på. Tok kanskje 10 sekunder før.

-Når jeg ringer kameraet kommer det ofte støy

-Jeg får ikke MMS med bilder. Står og blunker raskt i 3-4 minutter og får deretter "Sorry, network busy..."

-Noe ganger når jeg ringer kameraet får jeg "Skrudd av eller utenfor dekning".

 

Kameraet fungerte fint før dette. Jeg har alarm-abonnement fra Telenor.

Link to post
Share on other sites

Dårlig dekning kanskje? se instruksjonsboka side 12 så ser du "blinkekodenes" betydning.

 

Nei det er ikke dekningen, bor mitt på Rykkin med full dekning.

Får jo SMS fra kameraet men ingen MMS.

Tok tiden istad, og da brukte kameraet 60 sekunder på "oppstart".

 

Mener å huske at jeg leste tidligere i denne tråden at det var noen kameraer

det var trøbbel med og at det var problemer med støy når man ringte opp kameraet.

Redigert av Comicguy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Comic: Prøv å gjør en full reset av kameraet ved hjelp av knappen bak, evt. så kan du også sende en sms for å resette tilbake til factory.

 

Det som ofte var feil når man ringte til kameraet, og kun fikk støy, det var at SIM kortet stod litt skeivt i sporet, altså bare halvparten av sim kortet som hadde kontakt. Dette skjedde med mitt første kamera, og jeg måtte sjekke at jeg fikk det i rett spo hele veien inn i kameraet.

Så prøv å ta ut sim kortet, og når du setter det inn, se til at det kommer skikkelig i sporet sitt.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Comic: Prøv å gjør en full reset av kameraet ved hjelp av knappen bak, evt. så kan du også sende en sms for å resette tilbake til factory.

 

Det som ofte var feil når man ringte til kameraet, og kun fikk støy, det var at SIM kortet stod litt skeivt i sporet, altså bare halvparten av sim kortet som hadde kontakt. Dette skjedde med mitt første kamera, og jeg måtte sjekke at jeg fikk det i rett spo hele veien inn i kameraet.

Så prøv å ta ut sim kortet, og når du setter det inn, se til at det kommer skikkelig i sporet sitt.

 

Takk for svar. Tror det kan være dette med sim-kortet.

Mener å huske at når jeg tuklet med dette igår så fikk jeg støy når jeg ringte kameraet

de gangene det ikke fungerte med MMS. Henger sikkert sammen.

 

Hvis du er i kontakt med dem så kan du jo kommentere at den sim-kort-patenten er litt "raklete". hehe

Link to post
Share on other sites

Luigi: Jeg har hatt mitt stående siden i høst under kalesjen og pressenningen, fungerer fint det.

Men det er ingen gummi pakning i mellom eller noe slikt, så det tåler nok ikke akkurat å stå i "regn" eller veldig fuktig område.

Men så lenge det står inn under kalesjen så funker det.

 

Comic: Jeg har kommentert det til dem før, og svaret jeg fikk var: Skal gi beskjeden videre til designer folkene".. gudene vet om de gjør noe med det. ;)

 

De tingene du sier, med støy og ikke mms, høres veldig likt ut med mitt problem når sim kortet ikke satt helt riktig.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Den sim kort holderen var ikke den beste jeg har sett. Jeg lurte litt på om om den skulle helt inn i sporet (holderen er T formet - og det er tverrstykket jeg tenker på ) - eller om den skal sitte litt skjevt og hvile mot den hvite ramma. Jeg ville ikke bruke for mye "sump vold" for å teste.

 

Så et annet spørsmål:

 

Koden for å få tilsendt bilde med visse mellomrom var litt infløkt. Den var noe sånn som #kode#dag#start tidspunkt#sluttidspunkt#intervall#

 

Om jeg vil ha sendt ett bilde hver dag kl 12 hva skal jeg da skrive inn?

 

Gjentar mine spørsmål fra i går :smiley:

1) Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg vil ha på bevegelses sensoren. Er det slik at man kan ha på både PIR og motion detection?

Om jeg har trekt for gardinene på siden og foran på båten - da kommer det bare lys inn salongdøra (riktignok Syd vendt). Vil den da fange opp bevegelse på feks badeplatformen?

 

2) Bruksanvisning "advanced options" punkt 5. Hva er emergency number?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg sitter her og funderer på hvilken bild-oppløsning som er best.

Det er jo opplagt at med 640x480 så kan det være lettere å

gjennkjenne ansikter, men samtidig synes jeg at jeg har lagt merke

til at 640x480 tar vesentlig lenger tid å sende enn feks 320x240.

Risikoen jeg ser for meg her er at slasken oppdager kameraet og kobler

det ut innen bilder er sendt.

 

Synspunkter?

Link to post
Share on other sites

Sim kortet skal ned i den ramma, ikke hvile mot det hvite i det hele tatt.

Det skal gli greit ned, men jeg husker at jeg måtte "føre" det slik at det kom riktig, om jeg bare dyttet rett inn sporet det av på en måte.

Prøv et par ganger, så ser du hvor det evt. sporer av.

 

Hvis du vil ha et bilde hver dag klokken 12, så gjør slik jeg har gjort det:

#116#0#1200#1205#5# Jeg mottar ett bilde hver dag klokken 12.. det har hendt at jeg har fått 2 bilder, dvs ett 12.05 også, men ikke så farlig.

 

1) Jeg har deaktivert motion detection helt, for om det blåser og noe "vifter" i vinden inne i båten vil det utløses, også om lys streifer forbi.

Derfor har jeg kun PIR aktivert. Men du kan jo prøve, og se om det fungerer med begge deler. Får du falske alarmer som begynner med "motion" i subjekt feltet, så er det bare å deaktivere motion saken. Begynner dem med "Infrared" så er det PIR sensoeren som har reagert.

 

2) Emergency number er vel hvem andre bildene skal sendes til, mener at det er slik at flere kan motta bilde om alarmen trigges.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Den ser ut til å stå litt skeivt, på venstresiden, (dvs øverst) skal den nok stå litt lengre frem.

Ta ut holderen der, sjekk at sim kortet ligger helt nede i sporet sitt, og prøv å før den ned i riktige sporet.

Den skal ligge paralelt med frem hvite ramma på fremste lokket.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Den ser ut til å stå litt skeivt, på venstresiden, (dvs øverst) skal den nok stå litt lengre frem.

Ta ut holderen der, sjekk at sim kortet ligger helt nede i sporet sitt, og prøv å før den ned i riktige sporet.

Den skal ligge paralelt med frem hvite ramma på fremste lokket.

Har tatt det ut flere ganger nå, men det ser ut som at alt sitter i sporene sine. Forsøkte også

å bende litt på denne, men det hjalp ingenting.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk nytt kamera i forrige uke og simkortet gled lett inn uten noe behov for fysisk makt. Og det beste: Alt med kameraet virket umiddelbart.

Jeg ser at den siste versjonen av brukermanualen er 1.4

Brukermanualen som er tilgjengelig via lenken i innlegg #49 i denne tråden er versjon 1.1.

 

Jeg har ikke i detalj studert forskjellene mellom versjonene, men har bl.a. merket meg at når man skal sende bilder til e-mail må man med nye kamera bruke koden:

#03#antall bilder#1# (se til sammenligning sidene 18 - 19 i norsk versjon).

 

På forhånd må man med koden #108# ha gitt melding om e-mailadressen.

I den norske manualen v 1.1 står det at kameravinkelen er 60.8 grader, i versjon 1.4 er vinkelen 68 grader.

Jeg har nå koblet 4 fjernkontroller til kamaraet og de virker alle godt.

Ifølge manualen skal det være mulig med 15 trådløse sensorer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...