Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Kameraet oppfører seg litt merkelig i båten. Lurer på om det er nettet som har litt hikke pga tornevær. Jeg får av og til mms bilde når jeg ber om det. Men ikke mms status (#07#)

 

Får ta en tur ut etter middag og sjekke. Skal se om jeg kan resette kameraet herfra også

 

red: Kameraet resatt - men mottar fortsatt ikke bilde fra det. Rare greier. Status MMS'en mottas heller ikke.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har modifisert alle mine 3 A1 kameraer og viser her noen bilder som kan være utfyllende til Bittelitens bildeserie.

 

Fronten er tatt av og her ses de 3 skruene som skal ut:

0906190140.jpg

 

Smådeler som er lett å miste:

0906190144.jpg

 

Hullet er 6,5 mm og plassert ved den ene styretappen for den gamle antennen,

styretappen skjæres vekk etter at hullet er ferdig:

0906190153.jpg

 

Det er en veldig liten plugg, jeg bruker hodelupe som fås

rimelig hos Biltema:

0906190157.jpg

 

Jeg bruker ikke nebbtang, men tommel og pekefinger til å feste pluggen.

Nebbtang kan lage sår i printet på baksiden:

0906190158.jpg

 

Ferdig montert med bakplate på plass:

0906190168.jpg

 

Dersom den blanke pinnen mellom bakplaten og kameraet dras

helt ut og ned, kan kameraet henges på veggen:

0906190169.jpg

 

Her er alle ferdig modifisert:

0906190172.jpg

 

Det gjenstår å plassere ut kameraene og teste de over tid.

Førsteinntrykket er at kameraene finner signalene raskere nå når de skrus på.

Link to post
Share on other sites

Siden jeg bor på Jæren fikk jeg delene via posten, det tok en liten uke. Det tok 10 min. å modifisere det første, 5 min. på de 2 andre. Dersom ikke dette hjelper har jeg nå muligheten til om nødvendig å kople til en retningsantenne (Clas Ohlson) for vanskelige forhold.

Link to post
Share on other sites

0906190158.jpg

 

De to fjærende kontaktene som er til den gamle antennen har

jeg fjernet på mitt kamera (De som sitter til venstre for den eksterne antennekontakten).

Mulig dette har innvirkning og forstyrrer signalet visst de to står der etter montering av ny antenne.

De fjernes enkelt med en loddebolt og sitter bare på en side og ikke gjennom printkortet.

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Enig Bitteliten.

Du kan forøvrig ta for gitt at produsentene har full kontroll over hva vi skriver her. De har en egen ansatt som bare har som oppgave å følge med i denne tråden.

Lønningene er komfortable i landet, noe som forsvarer en ansatt på denne oppgaven - sett fra arbeidsgivers side.

Forøvrig har det gått ut pressemelding fra Elfa i dag om at visse komponenter knyttet til antenner har fått en salgstopp.

Regner derfor med at jeg får disse over disk hos Elfa senere i uka. :giggle: (Ikke akkurat likt meg?)

Link to post
Share on other sites

For kameraer som er B modellen, så kan man deaktivere bevegelses sensoren, og aktivere PIR sensoren. Da kan du sette det opp til å ta 2 stk bilder av større og bedre kvalitet enn orginalt.

Men, dette gjelder vist KUN når det er PIR sensoren som trigger alarmen.

Jeg skal prøve å skrive en liten oppskrift på dette.

 

Uansett, nå fikk du i hvertfall se at det var noen i båten og kunne ta aksjon deretter..

Hadde du ikke hatt alarmen, eller kameraet ombord så kunne det tatt lengre tid før det hadde blitt oppdaget.

 

Kommer tilbake med en oppskrift på dette. :)

 

VIKTIG MELDING!

 

Det er mulig for både A og B modellen, V900 og "oppdaterte" 59-108 å motta bilder med stor oppløsning ved sensortrigging(bildet endrer seg, ikke pga PIR-sensor)

Har testet det på begge modellene, så det virker også på V900-A kjøpt ifjor.

 

Send #142#1# så vil du motta 2 små bilder (160x128) og deretter et visst antall med den valgte høyere oppløsningen.

 

Hvor mange bilder jeg får varierer fra kamera til kamera, noen sender bare 2 små og 1 i max oppløsning, mens andre sender 2 små og 6 bilder i max oppløsning. Har satt alle kameraene til høyeste oppløsning og å sende 8 bilder..

Uansett er dette Mye bedre enn å få 5 stk i minste oppløsning.

Tenker spesielt på deg Roaldbj som fikk et bilde av tyven med minste oppløsning...

 

Jeg vil uansett anbefale at man bruker den engelske manualen, nyeste jeg har er Version 1.2 da det er litt nytt som kan være nyttig og som også gjelder for de tidligere modellseriene.

Redigert av scanflyer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg slutter meg til dette rådet.

Jeg er nå ved Tyrifjorden og fikk nylig melding om sensoraktivitet i båten.

Mitt andre alarmsystem kunne ikke bekrefte denne aktiviteten.

Jeg har derfor besluttet å unnlate å ringe kvalifiserte kollegaer for båtinspeksjon.

Dette er første gang jag har mottatt antatt feilmelding.

Imorgen blir det spennede å se om det har vært et faktisk innbudd i fritidsbåten.

Link to post
Share on other sites

Før modifisering hadde jeg forbindelse med kameraet i vogna. Når vi så flyttet vogna ca. 200 meter på samme campingplass, var det ikke signal lenger. Det var helt umulig å få kameraet til å motta signal, det blinket rødt konstant. Etter modifiseringen tar det inn signal med en gang og fungerer utmerket. Nå gjenstår det å utplassere de andre 2 i båten og på hytta. Det er ikke tvil om at skikkelig antenne hjelper.

Link to post
Share on other sites

alarm24juni2009a.jpg

Jeg har forsøkt kommandoen #142#1# Jeg vet ikke hvor den stammer fra?

Dette bildet er sendt via internett med kommandoen #03#3#1#

Bildet er på omlag 60 K og kan forstørres ganske mye.

Det er en mulig grunn til at jeg fikk feilmelding: noen dokumenter hadde falt ned på dørken.

Jeg er mest fortrolig med CO-alarmen.

Link to post
Share on other sites

Den store forskjellen er at når du "bestiller" bilde ved å ringe eller sende sms så vil du få et bilde i den oppløsningen du har valgt, i dette tilfellet maks.

Hvis du derimot utløser alarmen ved sensor-motion vil kameraet være forhåndsprogrammert til å sende deg 5 stk bilder i laveste oppløsning.

Muligheten til å få bilder i stor oppløsning ved utløst alarm stod det ingen ting om i første utgave av instruksjonsboken til V900-A1, mens det i neste utgave stod oppført som en mulighet...

Så for de som ikke har sendt den kommandoen er det mye gunstigere å få høy oppløsning enn lav som er standarden fra fabrikk...

Link to post
Share on other sites

Original antennen gjeninsatt.Dårlige meldinger fra kameraet - dvs ingen MMS meldinger innendørs. Har mistanke om ledningsbrudd i ledningen til ekstern antenne. Ny besilt.

 

 

Jeg skal sjekke når jeg får ny antennekabel fra Elfa. Hørte et litet knepp akkurat der jeg hadde bøyd den - så jeg valgte å bytte den. Kameraet er i funksjon nå uansett - tydeligvis god nok dekning i båten.

 

Kameraet er nå "modda" (modifisert) igjen og ekstern antenne er montert med ny antennekabel. Utvidet hullet til antenne kontakten i skallet slik at ledningen ikke ble presset mot kretskortet.

 

Nå fungerer kameraet meget godt igjen. Har ikke testet det ut på alle mulige måter - men det står nå og svare på hver sms jeg sender og sender MMS'er tilbake. Da er jeg fornøyd jeg :smiley:

 

Kanskje den kinesiske kameraguden var i et godt hjørne i dag :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg opplevde noe rart. Da jeg satt opp kameraet med ekstern antenne i båten mistet kameraet dekning når det skulle sende MMS. Alt funket bra hjemme.

 

Jeg har en mistanke om at GSM modulen tror at den fortsatt har den interne antennen ettersom de to pinnene ikke er fjernet fra kretskortet. Jeg tar disse bort og ser hvordan det fungerer da.

Link to post
Share on other sites

Dersom du tar dette opp med Ulv I eller sender en mail til produsenten i Kina får du sikkert fornuftige svar på utfordringen.

Jeg vil ikke modifisere mine kamera før jeg får opplysninger om eventuelle justeringer på printkortet med pinneendring.

Prøv denne lenken til produsenten: http://www.ecvv.com/supplier/C-886390/about-us.html. Velg deretter "contact".

Håper du legger inn svarene her i tråden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...