Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Følgende stresstester utført:

 

Satt kamera på dashbord med alarm på. Kjørte rundt omkring. Fikk gjentatte alarmer med SMS og MMS

 

Satt kamera i innebyg kjøleskap med døren igjen for å simulere et svært lukket miljø (tilsvarende en lukket båt). Kameraet sende SMS og MMS

 

Antar at fjerning av de to antennepinnene har gjort at det nå bruker den eksterne antennen.

 

Funker det ikke i båten nå så blir det undervannskamera

Link to post
Share on other sites

Intelligensen i dette produktet er altså slik at hvis duppeditten har 2 antennekontakter på et printbrett, så antar hjernen at det finnes en antenne koblet til og bruker denne?

 

Hva antar hjernen for den antennetilkoblingen som faktisk har en antenne tilkoblet da? At det må være en feil og at antennen likevel ikke er tilkoblet?

 

Ta det for gitt at dette sikkert ikke blir siste problem med dette kinaproduktet uansett hvor god den norske utviklingsavdelingen er. :wink:

Link to post
Share on other sites

Det er nok en mulighet for at de to kontaktene forstyrrer

signalet og helst må fjernes. GSM signalet ligger jo noe høyt i

frekvens, så disse to pinnene plukker nok opp en del grums som

igjen går inn på mottaker eller forstyrrer senderen.

 

Jeg fjernet disse to fjærende kontaktene før jeg satt på den nye

antenna og prøvde ikke kameraet med disse montert på dessverre.

Fikk ikke sjekket forskjellen.

 

Beklager, men dette skulle jeg selvfølgelig ha nevnt før...

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Hehe! Ja, elektronikk som ikke fungerer eller virker tregt irriterer

meg grenseløst. Så da må man enten kassere eller modifisere.

Som regel prøver iallefall jeg på det siste. Noen ganger går det andre ganger ikke.

 

De to kontaktene til antenna som var montert originalt, hadde fjærende funksjon mot

antenna og ikke mot kretskortet. Iallefall på mitt kamera.

 

:smiley:

Redigert av S.I.K (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hmm.. lurer på om jeg skal bestille meg et par slike antenner jeg også :-)

 

Men, er det noen som husker koden for å skru av det grønne status lyset igjen.. fant ikke igjen notatet på det her.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Satt kamera i innebyg kjøleskap med døren igjen for å simulere et svært lukket miljø (tilsvarende en lukket båt). Kameraet sende SMS og MMS

 

Kan det være at kjøleskapet ditt slipper inn lys. Skal jo ikke mye til og da går jo alarmen når lyset beveger seg - tror jeg. Gjorde selv testen og det ble stille. Puttet så en fyrstikk mellom pakningen i døren og alarmen gikk.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei! jeg låner denne tråden litt!

Jeg har et problem med V900 kameraet mitt, masternummeret som den ble programmert til eksisterer ikke lenger.

Tenkte ikke på dette da jeg sa opp min avtale med Netcom og gikk over Telenor.

Hvordan skal jeg få lagt inn nytt master nr. når det gamle ikke eksisterer lenger ? :confused:

Link to post
Share on other sites

For det første må du sørge for at du har fjernet SIM-koden på det nye SIM-kortet.

Etter at du har skrudd på kameraet med det nye SIM-kortet vil indikatoren først lyse rødt en kort periode og deretter blinke sakte rødt.

Senere skal det blinke grønt og så lyse grønt konstant. Det har da funnet nettverket.

Jeg mener at det er to metoder for å definere master.

Den ene er å ringe til kameraet fra master-mobiltelefon.

Den andre er å sende #00# fra mobiltelefonen til kameraet.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

I utgangspunktet er det bare master som kan endre masternummer hvor du fra opprinnelig masternummer sender:

#14#nytt masternumer#

 

Jeg tror at du har to andre muligheter.

1) Slå av kameraet. Lar det være avslått ett minutts tid og deretter skru det på mens du holder resetknappen på baksiden av selve kameraet inne.

Resetknappen skal holdes inne inntil indikatorlampen lyser grønt 2 - 4 sekunder. Du hører lyd som indikerer at fabrikkinnstillingen er gjenopprettet.

2) send #08#passord# fra ny master til kamerat. Det har virket hos meg.

 

Lykke til denne gang.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ny på forum og ny med V900. Siden dette forum ser ut til å være beste forum for V900 GSM så gir jeg mine oppstartstips.

 

- ja PIN koden må slås av. det gikk ikke tydelig frem i engelsk manual.

- Chess kontantkort fikk jeg aldri til å fungere.

- Telenor Nett&kontant funker fint MEN jeg måtte sette nettverksparametrer for at det skulle funke:

#124#mms-senter# eller #CXZX#mms-senter# og #125#gateway IP#gateway port#APN#APN brukernavn#APN passord#

Telenor gir fin info om dette på nettsider. Chess rota.

 

- prisen på min V900 var 1100kr på netthandelen. OK :-)

- håper min V900 ikke er av den typen som låser seg mye.

- nå lurer jeg på hvordan jeg skal få den til å sende bilder på email.

Er det bare #108#e-post# og #03#antall bilder#1# ???

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...