Jump to content

Og taperen er Bavaria


UnnaMed

Recommended Posts

Og bavaria har du seilt ofte?

Opp til flere ganger. Ofte er det litt difust begrep. En Bavaria seilte jeg sammenhengende i mer enn 14 dager. Det var en Bavaria 32.

Jeg vokste opp med seilbåt i familien, bodde ved vannet og i båten hele sommeren. Har seilt regattaer - og leid seilbåt med kone og unger i mange somre før vi kjøpte båt selv. Av andre ting jeg har seilt er Optimist jolle, seilbrett, Marieholm 20, HR 26, HR 29, HR 31, Hr 38, Swan 53, WO60, Oceanis 311, Oceanis 331, Bavaria 34. Tror jeg fikk med det meste da. Jo forresten - husker at jeg var uti en sånn gul Viksund med rigg en gang også

 

Noen ganger når nøden er stor spiser fanden fluer også:

nw_420_med_rigg.jpg

 

JRO: det er helt naturlig - for båtene blir jo mer og mer hytte på vannet.

Link to post
Share on other sites

Sukk - jeg liker ikke den derre korte redigeringstiden til Ingar :headbang:

Antakelig har jeg - sammenlignet med mange andre her - altfor liten erfaring med seilbåt og båt generelt til å kunne uttale meg om noe som helst. Men å synse er jeg ganske flink

til :smiley:

Det var en VO60 jeg har seilt - ikke WO. Tror det var Intrum Justitsia det var - eller så var det en av Assa båtene. Blåste desverre lite den dagen

Link to post
Share on other sites

Sukk - jeg liker ikke den derre korte redigeringstiden til Ingar :headbang:

Ikke jeg heller...... :nonod: + Ingen mulighet til å slette innlegg, så de blir stående her hele tiden..... :lol:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Og taperen er Seilas (og alle leserne)

 

Testene til Seilas og Båtliv er like dårlige som TV2 sine tester av wienerpølser og iskrem. Hvordan i all verden er det mulig å fortelle hvem som er best av disse båtene? Båtene er vel ikke bygget som en anbudskonkurranse etter en mal som Seilas eller andre har laget. Båter handler om følelser, smak og behag. Om interiøret eller seilegenskapene ikke faller en tilfeldig journalist eller to for øyet, så har det ingen betydning for mine valg. Skriver de at f.eks. Hanse 350 er en koselig båt med flott interiør, er jeg totalt uenig. Jeg ville ikke hatt den båten om noen kastet den etter meg, jeg er dritt lei IKEA interiør. Ikke kjøpte jeg Bavaria heller, men det var ikke fordi jeg ikke likte båten, men fordi det stinker så jævlig polyester nede i båten at det nesten ikke er til å

Kan ikke sitere hele ditt innlegg,men hervar det jaggu mye sant krutt. :flag::flag_sw::flag_da:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Testen gjenspeiler vel flertallets konklusjon i alle Baria trådene på BP. Så da er det vel riktig da at Bavaria er dårlige båter, eller tar jeg feil ?

Herregud,selvsagt har du rett :cheers: ,alle er jo enige at Bavaria er noe dritt :puke: ,og at en stor % av europas seilfolk og charterselskaper har "hue under armen og armen i bind " ved sitt båtvalg :eek: ,og at halve norges seilbåtvalg er gjort av "komplette" idioter som ikke har greie på båt.Det er bare 1-2-3 her på forumet som har virkelig greie på seilbåt,og disse bør vi høre på med "lutter øre",disse guruer. :lol::lol:

Dette er da gammelt nytt,og er diskutert opp og ned snart i årevis i alle tråder. :smash: Vi bør da ikke ha nok en test for å bekrefte dette?

Nå slår vi fast dette en gang for alle :smash::smash::smash: .Kjøp ikke Bavaria,de er desidert dårligst i alt. :nono:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

JA , kom ikke her å klag på bavaria , det finner "vi" oss rett og slett ikke i :-)

Skulle tro ditt innlegg var fra ca.2002? :lol:

Resten av trådene har jo ikke vært stort annet,ja---------------hva skulle vi gjort uten Bavaria? :cheers::cheers: Hadde vel knapt vært noen baatplassdiskusjon. :nonod: det samme med de svenske diskusjonsfora,alle bør takke dette verft og alle "idioter" som kjøper disse "sekunda varer".

En tråd i et visst svenskt båtfora startet for ca.4 år siden en tråd med noe sånt som:Bavaria,noe skit eller en bra segelbåt".Tråden er pr.dd den desidert mest besøkte noen sinne uten sammenligning ,og det erikke grenser for amper stemning det er innimellom.:flag_sw:

Takk Bavaria for alt dere hargjort for alle båtfora,ogikke minst for all engasjement som er skapt fra alle "motstandere".. :flag_sw::flag::flag_da:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.

For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

hehe. Poengene dine stemmer svært dårlig med det som faktisk står i denne testen, det er lagt vekt på svært mye viktig ved en båt syns jeg. Seilegenskaper må jo være en del av vurderingen av en seilbåt, men her har de altså veklagt følgende likt:

 

Design, Seilegenskaper, Dekksløsninger, Cockpit, Under dekk, Sikkerhet, Teknisk.

Er helt enig her og dette var selvsagt også det samme som ble vektlagt i de to store testene som gikk for ett års tid siden i Seilas... Så dette er ikke noe nytt for oss som har fulgt med litt...

 

Testen denne gangen er gjort av flere blader i samarbeid , altså er det ikke en test gjort av en seilas journalist alene på flat vann nedenfor aker brygge , kanskje det har noe å si på hva som skrives ?

Synes de er gode disse testene som Seilas har begynt å kjøre og gleder meg til del 2.

 

Det et at det er flere blader i tillegg til Seilas som deltar er heller ikke noe nytt og at de bruker mannskap fra flere land er heller ikke noe nytt... Med andre ord så er også denne testet skodd om samme lesten som testene av 40 fotere i fjor høst...

 

Men jeg har forståelse for at enkelte nok trykker denne testen til sitt bryst og påstår at den er bedre utført siden utfallet ble som de ønsket... Det er helt naturlig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Intet nytt,

noen liker mor mens andre vil ha dattera.

 

kjøp den båten du liker, å drit i hva andre syns.

det er jo du som skal slite med dritten, å da må man være fornøyd i utgangspunktet, er man ikke det har man kjøpt feil båt.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Denne tråden kommer til å vare evig, og det skyldes den fengende og negative overskriften. Slikt elsker folk å lese, men jeg har etter 40++ innlegg ikke lest så veldig mye om hvorfor konkurrentene var bedre enn bavaria. Jeg velger derfor å spasere ned på narvesen for å kjøpe mitt eget eksemplar av denne testen, så kan denne pappa har dyrere båt enn din pappa greia fortsette. (Ford,Opel,VW,...gjesp). Jeg har bavaria, liker bavaria, men er ikke blodfan i den forstand at jeg elsker alt som spyttes ut fra den fabrikken. Neste gang jeg skal bytte båt, blir det kanskje en Delphia, det merket har jeg hatt i kikkerten ganske lenge, og etter at jeg ikke likte hverken Sun Odyssey 44i, eller B43, så begynner jeg å se mot de polske slettene. Men jeg har mine egne kriterier som jeg ikke engang mistenker båtjournalistene for å legge vekt på.

Link to post
Share on other sites

Bavaria er best :lol:

 

Alle som er uenig har for mye penger. Som meg.... :cool:

Hva med de som har penger nok til IKKE å kjøpe ny Bavaria,men allikevel gjør det? :cheers: Noen som egentlig kan kjøpe seg nesten hva de måtteønske,men føler at det er mer enn bra nok med en Bavaria? :cheers_wine:

Det må vel være toppen av idioti? :lol:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Det må vel være toppen av idioti? :lol:

Det er nok derfor jeg kjøpte det ja.. :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

...ikke ofte nok i alle fall (he he.... :lol: )

 

Nei se her, flere med Bavaria. Flere som har funnet Tysklands svar på FInlands Swan. :lol: Dette er rart, ser ingen/sjelden Bavariar på fjorden/havner. Artig det att det finnes noen her med dette merket.

 

La oss møtes over noen få liter med Champagne og noen kilo canapeer. :cheers_wine:

 

:lol::lol:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...