Jump to content

Og taperen er Bavaria


UnnaMed

Recommended Posts

Jeg har ingen interesse av å være deres personlige spypose eller pissoar.

Jeg tror nok at det ikke er bare du som føler det slik Bitteliten... Det er nok derfor svært mange av de som har hatt eller har Bavaria stiller seg litt på sidelinjen i slike debatter som blant annet denne...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg noterer meg at trådstartr selv seiler, og hygger seg med, en fin Bavaria.

Han ler sikkert godt enda.

Et forsiktig agn ble lagt ut, begge leire nappet og agn, line, søkke og krok gikk ned på høykant.

Dog med noe høyere forbruk av line hos Kompani Lunde.

 

Vrøvlet har svinget seg til episke høyder i denne tråden.

Link to post
Share on other sites

Av 150 innlegg er 49 skrevet av Bav eiere. Er det som menes med Kompani Lunde?

 

Hva er de andre medlemmer av? Det spesielle er å bli lagt tilagt meninger som en ikke har. Har jeg sagt/skrevet att jeg er gift med Lunde? Har jeg skrevet att neste båt blir fra Lunde. Jeg har skrevet att ny båt er nye forhåndsundersøkelser.

På lik linje som de fleste andre har.

 

Så jeg tror den massesugesjonen om att Bavaria eiere er "frelste" bør ta en vending. Eller skal vi tolke det slik att andre innerst inne ikke er like godt fornøyd med sine valg?

 

Ellers deler jeg ikke opp i leire, jo forresten "de som liker seg på sjøen/de som ikke liker seg på sjøen"

 

Make my day :wink:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Burde vi kanskje snart engasjere en fredsmekler på BP?

Noen som melder seg frivillig? Her kan oppnås heder og ære...og muligens blinker en Nobelspris i det fjerne? Eller blir oppgaven simpelten for vanskelig??? :lol:

 

Men uansett kunne vi vel bli enige om en våpenhvile rundt juletider, eller???? :wink:

Link to post
Share on other sites

Har nå raskt lest gjennom tråden, og den er omtrent som alle andre bav råder, dvs lite om båt og mye om alt mulig annet. Man tillegger hverandre meninger, det snakkes om "leire" osv. Bitteliten har ved flere anledninger forsøkt å få det mer saklig, men uten at det har hatt særlig innvirkning på diskusjonen.

 

Forslår følgende:

 

- Alle skriver kort (f.eks max 8 linjer) om deres "forhold" til bavaria

- Det er forbudt å kommentere andres beskrivelser

- Beskrivelsen skal kun inneholde ens egne synspunkter ifht bavaria, og behøver ikke begrunnes

- Beskrivelsen skal hverken referere til andre båtmerker, andre innlegg her på BP e.l. men må kunne stå på "egne ben"

 

Noen som tør?

Link to post
Share on other sites

Hei Bjoris, jeg vet ikke hva du synes nå etter å lest innleggene siden i går. Jeg kjenner deg fra før, så jeg vet hva du står for og at du ønsker å få frem en saklig sammenligning og teknisk vurdering av de forskjellige båtene. Det er god debatt. Dessverre registrerer jeg at det er mange seilbåtfolk her på forumet, som er ufine og absolutt må rakke ned på Bavaria-båtene. Det synes jeg er dårlig gjort og uverdig.

 

Til dere som må utdype deres nedlatende holdning, vennligt prøv heller å vinkle debatten positivt og få frem det positive. Kunsten er å få det negative til og høres positivt ut slik at motparten ikke sitter helt avkledd tilbake. Hadde noen begynt rakke ned på min NB 820 Sport i samme grad som Bavaria-selbåtene har fått gjennomgått, hadde jeg blitt riktig lei meg. Jeg har brukt forferdelig mye penger og tid på å finne den rette båten til mitt ønske, og det har nok de fleste Bavaria-seilere også.

 

Fikk en uggen følelse når jeg nå kikket innom tråden igjen å så x-antall sider siden forrige gang. Når jeg nå skumleser innser jeg at det gikk på trynet igjen, som det har gjort mange ganger før. Vi har hatt noen gode debatter i det siste, men denne hopper jeg av her...;) Frem til jeg skrev det siterte innlegget syns jeg det var en del bra...;)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Frem til jeg skrev det siterte innlegget syns jeg det var en del bra...;)

Enig......men prøver du å skryte på deg at det var du som sporet av debatten? :wink:

 

Igrunn bra at at en Bavariabåt ikke vant testen og ikke er billigst i testen, så kan kanskje Bavariabåtene kan bli sett på som en hvilken som helst annen serieprodusert båt.

Link to post
Share on other sites

Enig......men prøver du å skryte på deg at det var du som sporet av debatten? :wink:

 

Igrunn bra at at en Bavariabåt ikke vant testen og ikke er billigst i testen, så kan kanskje Bavariabåtene kan bli sett på som en hvilken som helst annen serieprodusert båt.

 

:lol: prøver ikke å skryte på meg noe jeg, dessuten er jeg jo egentlig Bavaria fan så... Har anbefalt en kompis av meg å kjøpe en Bav 36 og såvidt jeg vet er vi kompiser enda;) Nå er det jo helt feil at Hansen er så mye billigere enn de andre. Tror utg.prisen som er satt gjelder 320en;) Har sendt epost til Seilas om det, men ikke fått noe svar. De ligger to nye, brukte til salgs for 1 mill så det skulle jo være rart om ny koster 850.000,-....

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Bavaria-trådene er svært interessante for oss som funderer på hva forskjelige mennesker legger i begrepet kvalitet. At en viss del av opplevd kvalitetsfølelse er "diktet opp" i eget følelsesliv, har jo markedsførere visst lenge, men her i tråden får vi jammen litt innblikk i noen av de faktorene som inngår i oppdiktingen.

 

Forøvrig er min forsøksvis fleipete kommentar til iallfall noen av de aktive Bavaria-motstanderne: - Men bil fra Bayern, det skal dere ha! :wink:

 

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Noen som tør?

 

Selvfølgelig! :yesnod:

 

Bavaria anser jeg for å være et ærlig industriprodukt som har tilstrekkelig kvaliteter til å tilfredststille de aller fleste. De har klart å tjene penger til tross for at de har vært prisgunstige og fått en rekke andre produsenter til å skjerpe seg, sin produksjon og prisstruktur.

Har (hvilket jeg også har skrevet ved flere anledninger) tidligere hatt en Bavaria Ocean 38 (tror jeg modellen het) som en båtdrøm.

I dag kan jeg ikke tenke meg, tror jeg, å kjøpe en Bavaria ganske enkelt fordi det har blitt så utrolig mange av dem og jeg ønsker å fremstå som både litt sær og annerledes, sikkert ingen stor overraskelse for enkelte her det? :lol:

 

Noen flere?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jo, dessverre! Denne idioten har nå bladd igjennom hele denne tråden og kan faktisk ikke se et eneste sted jeg har uttalt meg på noen måte i negative ordelag om Bavaria? Det jeg på den annen side kan se/lese, er de mange innlegg hvor du slenger rundt deg med edder og galle og kanskje uten at du har tatt deg bryet med å stille inn skytset eller definere hvem som er din "fiende" eller sågar om det er noen? Vel er det mørkt ute, men ikke så mørkt?

 

Så igjen, har du sagt A så får du jamen si B, for som Sydvesten ynder å si; har du ikke baller? :rolleyes: I think not!

Er du ferdig med ungdomsskolen? Her er det "fiender-eder og galle-mørkt ute-baller- "mm. Makan til barnslig pjatt på ett båtforum har jeg sjelden og aldrig lest. :confused::eek:

Det er forøverig ikke bare denne tråden det er skrevet om Bavaia ? Eller? :diving: Du får nok å gjøre ved å "sjekke". :lol:

Og nok en gang,og for siste gang: Les sitatene jeg komenterer,når jeg siterer et eller flere av dine (eller andre)innlegg,så er det fordi jeg mener jeg har grunn til det,enten det er av positiv eller negativ art. :cheers: Nok kverulering.

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Hele den Bavariadiskusjonen minner veldig om Asterix og Obelix. Litt voldsomt, litt komisk, og veldig forutsigbar... Jeg lurer på om fiskeforhandleren Hermetix kanskje eigde en Bavaria? Jeg har en viss følelse av det. De illelukdende fiskene sine kan ikke være eneste grunnen han fikk så mye bank. :lol: :lol: :lol: :lol:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Noen som tør?

 

- Jeg liker byggemetodene deres.

- Jeg liker hvordan de lager til elektrisk anlegg.

- Greie priser, hvorvidt de er noen lapper dyrere eller billigere enn andre spiller ingen rolle.

- Meget bra serviceorganisasjon.

- De mindre hadde kledd rorkult istedetfor ratt.

- Mye styr å seile single handed uten litt ombygging.

- Dekket er trangt å bevege seg på.

- Omborstigningsleideren er en katastrofe.

- Revelina i dreneringa til rekkene skulle man holdt seg for god til.

- De mindre er ikke pene. Fribordet er altfor høyt i forhold til størrelse. Allt for volumet.

- Hvorvidt man bruker standardseila eller oppgraderer er opp til eieren.

 

Tok deg på ordet Bliss X. Håper du støtter meg i stormen som kommer.

Link to post
Share on other sites

Bare 8 linjer :smiley:

 

- Tror det er bra byggekvalitet & bra forhandlerledd

- Jeg liker utseendet på match serien , spesielt match 35 og 42 , liker de båtene på det meste bortsett fra puter og treverk men det betyr ikke så mye for meg.

- Jeg synes båtene er for høye i fribord , spesielt modellene under 42fot blir for høy i forhold til lengden , det er ikke vakkert.

- Jeg liker Vision 40 interiøret veldig godt og hadde det vært mulig å få i bav 42 så hadde jeg kanskje engang i framtiden .......

- Jeg liker ikke cocpitløsningen men det samme gjelder egentlig de fleste båter i samme kategori båt.....

- Jeg liker ikke kort kjøl kombinert med lite vekt i kjølen men det gjelder også de fleste andre i samme kategori båt.....

- Jeg liker ikke kvaliteten/valget av og løsningen på endel av utstyret.

- Jeg liker ikke sammensetningen/matchingen av treverk i båtene samt jeg liker ikke putene i salong og uvalg i farger på disse samt lukten i båtene.

 

 

Var det hets eller bare ærlig tale ? Kunne godt satt opp den lista for egen båt også , alle båter har både negative og positive sider

Link to post
Share on other sites

Tok deg på ordet Bliss X. Håper du støtter meg i stormen som kommer.

Her min:

 

Jeg har ikke peiling på Bavaria, men har inntrykk av at det er populære båter. Produktene har så langt ikke klart å fange min interesse - har vært ombord i bav'er et par ganger på båtutstillinger uten at det har gitt meg noen "skal ha" eller "løp å kjøp" opplevelse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...