Sande (exSkjælø) Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Bowditch ligger også online: http://www.irbs.com/bowditch/ Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Chrislia Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Da var alt lastet ned:) Hadde problemer i starten med å finne detta, men det jeg gjorde var: - Først registrere meg på http://kart.kystverket.no - så logget jeg inn - også copy/pastet jeg http://kart.kystverket.no/custom/advanced_dennorskelos.aspx Nedlastningshastighet på ca. 950kb/sek Sitér dette innlegget Link to post
bjornak Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Noen som vet om denne forsatt kan lastes ned, Pc`en de lå på er krasjet, men jeg kan ikke finne de igjen hos Kystverket. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Hvis det er noen som har en fungerende lint til et sted de kan lastes ned fra mottas den med takk. (gjerne som pm hvis det er restriksjoner mot denne type info på forumet) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 jeg er og interessert i å finne disse filene Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Logget meg inn igjen og det ser ut at det er ikke lenger tilgjengelig. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
blindleia Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 hva med å få den inn i dokumentarkivet så alle skattebetalerne får nytte av den? Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Tror ikke forumets eier ønsker å risikere å få et erstattningskrav for å publisere et beskyttet verk. (At det er skattebetalere som har betalt for det vil nok ikke hjelpe mye i retten). La oss heller være hjelpsomme med info som gir mulighet til å laste de ned. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 alt er på over 500 Mb. Hvis det er lovlig kunne jeg lage en torrent-fil av dette. Kunne være morsomt å prøve. Noen som kjenner til torrent-filer? Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Torrentfiler i seg selv er lovlige, men ikke hvis de inneholder nevnte filer! Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 (redigert) tenkte det kunne være lov siden de ble lagt ut som gratis i fjor. Redigert 18.Februar.2010 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 (redigert) Med mindre følgende er opphevet, er det nok ikke lov. Copyright: Statens kartverk Sjø Trykk: Stavanger Offset AS Sats: Sjøkartverket, Grafisk seksjon Stavanger 2004 ISBN 82-90653-19-0 Forumets eier kan få et erstattningskrav hvis disse filene eller linker til de blir offentliggjort på forumet. Vet ikke hva forumets regler sier til distribusjon via IM mellom medlemer, men dette kan nok Ingar redegjøre for. Redigert 18.Februar.2010 av Teza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 ok, bare en tanke. Allerede glemt... Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Fyrlisten er ihvertfall fortsatt tilgjengelig http://www.kystverket.no/?did=9048563 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Min erfaring er at om man spør (pent) får man som regel svar. Så hva med å sende en mail til nevnte instans og spørre om de har noen innvendinger mot at kartverket de publiserte for nedlasting også kan gjøres tilgjengelig via andre servere. Siden de selv har gjort pdf'ene tilgjengelig tidligere og det er snakk om eldre opplag, kan det være man får lov under forutsetning av at det f.eks kun gis adgang til å laste ned og bruke dem uten å kunne kopiere for salg. Hvis man legger inn slike forbehold i spørsmålet, kan de jo være de aksepterer. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Tom Ames Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Hei, jeg har bind 2a og bind 3 i pdf. Kunne noen sendt meg en IM om det har noen av de andre bindene i pdf og kunne tenkte seg å dele..? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Hei, jeg har bind 2a og bind 3 i pdf. Kunne noen sendt meg en IM om det har noen av de andre bindene i pdf og kunne tenkte seg å dele..? Hei, det har ordnet seg. Takk for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Vanos Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Noen som kan sende meg "Den Norske Los" på mail? Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Ser jevnlig IM på forespørsel om å sende den Norske Los på mail. Dette er fysisk umulig pga størrelsen. Hele filen er bare 680 Mb. Foreslår derfor at noen legger den ut på en nettside til felles glede for alle som leter ette er denne. Jeg kan være behjelpelig til en viss grad med å legge filen over på minnepenn men da må selvfølgelig den som vil ha filen stå for alle kostnader. Da bør du sende meg en minnepenn i konvolutt sammen med en ferdigfrankert konvolutt for retur til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 Tror det er flere som allerede har begge disse filene liggende tilgjengelig på nettet for nedlastning. Men tror ikke de er interresert i å legge ut en link som alle kan se av samme grunn som forum sier nei, copyright. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Noen som kan hjelpe meg å få tak i DNL i elektronisk format? Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
sveini 95 Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 går det ikke å registrere seg med hotmail? når jeg bruker min egen adresse får jeg bare opp denne feilmelingen: "Brukernavnet er opptatt. Vennligst velg et annet brukernavn!" Eller er innlogingen stengt? Sitér dette innlegget Link to post
Frittalande Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 eg får opp samme feilmeldinga,, Men så får eg ei hellr til å opprette "profil" der. Eg får opp denne meldinga - utan at den klarar å forklare meg kva eg gjer gale.. (på norsk, i klartekst....) System.Net.Mail.SmtpException: Failure sending mail. ---> System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 153.44.1.244:25 at System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) at System.Net.Sockets.Socket.InternalConnect(EndPoint remoteEP) at System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.ServicePoint.GetConnection(PooledStream PooledStream, Object owner, Boolean async, IPAddress& address, Socket& abortSocket, Socket& abortSocket6, Int32 timeout) at System.Net.PooledStream.Activate(Object owningObject, Boolean async, Int32 timeout, GeneralAsyncDelegate asyncCallback) at System.Net.PooledStream.Activate(Object owningObject, GeneralAsyncDelegate asyncCallback) at System.Net.ConnectionPool.GetConnection(Object owningObject, GeneralAsyncDelegate asyncCallback, Int32 creationTimeout) at System.Net.Mail.SmtpConnection.GetConnection(String host, Int32 port) at System.Net.Mail.SmtpTransport.GetConnection(String host, Int32 port) at System.Net.Mail.SmtpClient.GetConnection() at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) at default_userreg.sendEmail(String username) in D:\avinet\wwwroot\kart.kystverket.no_adaptive2\wwwroot\default_userreg.aspx.vb:line 197 at default_userreg.Submit_OnClick(Object sender, EventArgs e) in D:\avinet\wwwroot\kart.kystverket.no_adaptive2\wwwroot\default_userreg.aspx.vb:line 142 Mulig at eg som ihuga motstandar av IE ikkje skal ha tilgong til kystverket sine sider? Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
RSL Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Ser jevnlig IM på forespørsel om å sende den Norske Los på mail. Dette er fysisk umulig pga størrelsen. Hele filen er bare 680 Mb. Du kan bruke www.filemail.com Det er gratis, det er ingenting som skal installeres hverken hos sender eller mottager. Da kan du i gratisversjonen sende inntill 2Gb. Dette kan lastes ned av mottager(e) ti ganger i løpet av tre dager. Perfekt for denne type sendeproblematikk. Det eneste du trenger er epostadressen til mottager. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Våtbåt Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Feilmelding på meg også :( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.