Louise V Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 (redigert) Legger ut et bilde av vår Storebro 43 fra 1974 ligger tørt og godt Redigert 8.Januar.2010 av Storebro 43 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Wow!! Dette er en klassisk Dame med stil! Kan ikke si jeg har sett den modellen før? Er den bare ute av vannet for å hvile i vinter, eller har du prosjekter på gang? Good Looking! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Vegard_F Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Det er storesøsteren til Storö 34, er det ikke? Klassisk Storebro/Solö stil! Vet du hvor mange det ble laget? Mener å huske at det ikke var så mange. Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 (redigert) Hei Hun har ikke vært på vannet på snart 3 år da tidligere eier har vært utenlands men hun skal få vannkjenning i april i år. Hun er i meget god stand men skal få noen strøk Coelan før hun går på vannet. Storebro bygget 13 stk Storebro Storö 43 i perioden sent 1971 til 1974 det er ca 10 båter som eksisterer i dag kun denne i skandinavia 2 i Tyskland 1 stk i Nederland resten er vi usikre på. Dette eksemplaret er bygge nr 12 av 13 og er levert fra Storebro i Mai 1974 Det var litt historie Redigert 8.Januar.2010 av Storebro 43 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Pøs på med flere flotte bilder det varmer og gjør at sommeren kommer fortere Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Istemmer......her skulle jeg gjærne ha sett flere bilder, damen er lekker.. Sitér dette innlegget Link to post
Brekneholmen Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Morild før og etter restaurering/ombygging Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 (redigert) Kjempefin båt. Er det mahogny fenderlist du har, og i tilfelle hva brukte du for å tette mellom dekk og list? Har det lett for å bli "bulker" i den ved litt uvøren kontakt med omgivelsene? Redigert 10.Januar.2010 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Brekneholmen Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 fenderlista er mahogny.pent og se på men ingen lek og montere.sprekker lett ved hard bøy.selv om jeg la de i steam så sprakk et par for meg.der er eik mye lettere og jobbe med. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Kjempefin jobb du har gjort på båten din Brekneholmen. Dette innspirerer oss andre som driver å pussler med våre små og store utbedringer. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Svaap Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Veldig flott Brekneholmen Lyst til å beskrive hva du har gjort? Flott arbeide, på en veldreid dame! Steamet eik blir som smør ja... Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Brekneholmen Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Veldig flott Brekneholmen Lyst til å beskrive hva du har gjort? Flott arbeide, på en veldreid dame! Steamet eik blir som smør ja... takk for det litt mye og beskrive men.det er igrunn bare skroget som er fra båten var ny. overbygg og dekk ble skiftet ut vinteren 06-07.da måtte den også få ny kalesje og stenger,. det ble iden sammenheng bare montert inn en midlertidig løsning på innredning så man kunne komme seg på sjøen den sommeren. ifjor vinter fikk den da ny innredning i teak. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Det var en flott jobb! Kun en liten kommentar. Lanterneplassering? Dersom jeg tolker bildet riktig, tror jeg at du med fordel kunne ha plassert SB og BB på hyttetaket, og spandert skjermbrett. Mindre sjenerende lys på dekk og rekke. Mulig at du må heve topplanternen litt for å tilfredsstille Regel 46 B. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Så mange fine bilder av trebåter av forskjellige typer Dette kommer til å bli en tråd som er en fryd for øyet. (Burde nesten bli gitt ut som en bildebok vi kunne ha med oss i båten ) Jeg er forøvrig spent på å se om det også neste sommer ser ut til å være økende med antall trebåter utpå fjorden. Kanskje fler og fler begynner å skjønne at det ikke er uoverkommelig med arbeid på en velholdt trebåt. Håper alle trebåteierene her følger opp med bilder av sine respektive båter, moro med en samletråd over alle trebåtene på forumet. (Bilde av Skjælø og Sandefjord kommer senere, da bildene våre er på en annen maskin.) Gleder meg også til å se det videre arbeidet med RS Sandefjord. Er vel mest pussejobber som kreves der kanskje? Hun er vel i generelt god stand? I første omgang er det hovedsaklig pussearbeid/generelt vedlikehold og jeg gleder meg til våren Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
nedgård Svart 10.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Slenger med bilde av båten til "svigerfar" Min "Andungen" til høyre Kanskje "svigerfars" båt kan bli min en vakker dag??????? Er nok lurt å tviholde på den dattera! Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Får vel legge inn (igjen) et bilde av min også da..... Ligger nå hos Øyane Seil i Stavanger og venter på kalesje over akterdekk. GIkk fra Bømlo til Stavanger i dag. Flott tur i fint vintervær! Sitér dette innlegget Link to post
Hav Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Blekner kanskje noget mot enkelte båter lenger opp i tråden her, men poster likevel noen bilder jeg nettopp "fant" igjen på maskina her... Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 (redigert) Hei Hav... Takk for at du ville dele disse bildene med oss. Og ha det klart for deg - det er ingen trebåter som "blekner" Vakkre bilder av ei flott snekke i vakkre omgivelser. Fortell og gjerne litt mer om snekka de Redigert 26.Januar.2010 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Hav Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Sant nok Wasco, trebåter har jo en tendens til å nesten alltid være fine å se på. Lakket treverk som glinser i solskinn er jo vakkert... Angående snekka er hun ikke lenger i min eie...jeg kjøpte henne i 04 i Tønsberg og tøffet over til Hvaler hvor ho så koste seg rundt i skjærgården frem til 08 hvorpå hun fikk nye eiere. Hun er 24 fot og var bygd i 63, det satt i en Sleipner motor fra samme år. Jeg er stadig innom i trebåt-tråden og snuser selvom jeg nå om dagen tøffer rundt i plast(!)båt. Er veldig enkelt med (liten) plastbåt (derfor jeg har det nå...), men er nok mest glad i trebåt ja... Hav Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Blekner nei er fakta mer "sjarmerende" å se ei sånn snekke, enn den til svigerfar og min! kos, pen og artig båt du hadde! Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Dahl Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Nedgård, din svigerfars båt er staslig, men din egen er likevel langt gildere. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Nedgård, din svigerfars båt er staslig, men din egen er likevel langt gildere. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Det var da usedvanlig hyggelig sagt! Man setter pris på sånt! Det skal sies at min "Andungen" nok er litt blankere, og stelt ennå litt mer enn svigerfars "Maja", men hans var em staselig båt da den kom. Min var en fiskebåt. I dag så er nok svigerfar litt lei, og gjør ikke mer enn han må med "Maja", etter 20 år.. Men "Maja" er fra 85, og eier ikke en millimeter blåved eller råte. 100% tette dekk og motoren har ikke gått mer enn 1300timer... Bak den veldig gule lakken, skjuler det seg krystallhvit furu av beste sort. Og over fenderlisten, KUN mahogny og orgon pine, som alt er som nytt. Det er bare bleknet. Hadde vært en drøm å få legge fingrene om "Maja" en dag, bedre potensiale skal man lete lenge etter- Dog er "Maja" 31fot, min "Andungen" 26 fot... Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 (redigert) Nå med ny kalesje over akterdekk og flybridge. Kjøpt hos og montert av Øyane Seil & Kalesjer i Stavanger. Kan virkelig anbefales. Veldig fint utført arbeid. Og jeg fikk nesten dobbel så mye plass inne! Redigert 27.Januar.2010 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 Nydelig alidal... Men det kosta nok flesk og vel så det Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
alidal Svart 27.Januar.2010 Del på Facebook Svart 27.Januar.2010 Jo, kostet nok en del, men det var flott arbeid! Er jo ikke en standard båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.