Jump to content

Skrytebilder av trebåter


nedgård

Recommended Posts

Hei

 

Hun har ikke vært på vannet på snart 3 år da tidligere eier har vært utenlands men hun skal få vannkjenning i april i år. Hun er i meget god stand men skal få noen strøk Coelan før hun går på vannet.

Storebro bygget 13 stk Storebro Storö 43 i perioden sent 1971 til 1974 det er ca 10 båter som eksisterer i dag kun denne i skandinavia 2 i Tyskland 1 stk i Nederland resten er vi usikre på.

 

Dette eksemplaret er bygge nr 12 av 13 og er levert fra Storebro i Mai 1974

 

Det var litt historie

Redigert av Storebro 43 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Veldig flott Brekneholmen :smiley:

 

Lyst til å beskrive hva du har gjort?

Flott arbeide, på en veldreid dame!

 

Steamet eik blir som smør ja...

 

takk for det :smiley:

litt mye og beskrive men.det er igrunn bare skroget som er fra båten var ny.

overbygg og dekk ble skiftet ut vinteren 06-07.da måtte den også få ny kalesje og stenger,.

det ble iden sammenheng bare montert inn en midlertidig løsning på innredning så man

kunne komme seg på sjøen den sommeren.

ifjor vinter fikk den da ny innredning i teak.

Link to post
Share on other sites

cimg2626.jpg

 

Det var en flott jobb!

Kun en liten kommentar. Lanterneplassering?

Dersom jeg tolker bildet riktig, tror jeg at du med fordel kunne ha plassert SB og BB på hyttetaket, og spandert skjermbrett.

Mindre sjenerende lys på dekk og rekke.

 

Mulig at du må heve topplanternen litt for å tilfredsstille Regel 46 B.

Link to post
Share on other sites

Så mange fine bilder av trebåter av forskjellige typer :smiley: Dette kommer til å bli en tråd som er en fryd for øyet. (Burde nesten bli gitt ut som en bildebok vi kunne ha med oss i båten :giggle:) Jeg er forøvrig spent på å se om det også neste sommer ser ut til å være økende med antall trebåter utpå fjorden. Kanskje fler og fler begynner å skjønne at det ikke er uoverkommelig med arbeid på en velholdt trebåt.

 

Håper alle trebåteierene her følger opp med bilder av sine respektive båter, moro med en samletråd over alle trebåtene på forumet. (Bilde av Skjælø og Sandefjord kommer senere, da bildene våre er på en annen maskin.)

Gleder meg også til å se det videre arbeidet med RS Sandefjord.

Er vel mest pussejobber som kreves der kanskje? Hun er vel i generelt god stand?

I første omgang er det hovedsaklig pussearbeid/generelt vedlikehold og jeg gleder meg til våren :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Sant nok Wasco, trebåter har jo en tendens til å nesten alltid være fine å se på. Lakket treverk som glinser i solskinn er jo vakkert... :yesnod:

 

Angående snekka er hun ikke lenger i min eie...jeg kjøpte henne i 04 i Tønsberg og tøffet over til Hvaler hvor ho så koste seg rundt i skjærgården frem til 08 hvorpå hun fikk nye eiere. Hun er 24 fot og var bygd i 63, det satt i en Sleipner motor fra samme år. Jeg er stadig innom i trebåt-tråden og snuser selvom jeg nå om dagen tøffer rundt i plast(!)båt. Er veldig enkelt med (liten) plastbåt (derfor jeg har det nå...), men er nok mest glad i trebåt ja...

 

Hav

Link to post
Share on other sites

Nedgård, din svigerfars båt er staslig, men din egen er likevel langt gildere.

 

Vennlig hilsen

Kjetil Dahl

Det var da usedvanlig hyggelig sagt! Man setter pris på sånt! :smiley:

Det skal sies at min "Andungen" nok er litt blankere, og stelt ennå litt mer enn svigerfars "Maja", men hans var em staselig båt da den kom. Min var en fiskebåt.

 

I dag så er nok svigerfar litt lei, og gjør ikke mer enn han må med "Maja", etter 20 år..

Men "Maja" er fra 85, og eier ikke en millimeter blåved eller råte. 100% tette dekk og motoren har ikke gått mer enn 1300timer...

Bak den veldig gule lakken, skjuler det seg krystallhvit furu av beste sort.

Og over fenderlisten, KUN mahogny og orgon pine, som alt er som nytt. Det er bare bleknet. :wink:

 

Hadde vært en drøm å få legge fingrene om "Maja" en dag, bedre potensiale skal man lete lenge etter-

Dog er "Maja" 31fot, min "Andungen" 26 fot...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...