Moyja Svart 20.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2008 ja men er ikke så vanlig, er det noe du trenger til Drevet/platen? ' Link to post
ivar Svart 20.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2008 Har selv pusset opp en gammel Draco 17. Det er artige båter med pene linjer. Ikke dårlig til å være konstruert tidlig på 70 tallet. Ingen tvil om at det er flotte linjer på Draco 17. Liker selv den tidløse stilen der mye bedre enn den såpekopp-moten som har vært de siste årene. Mener forresten å ha lest et sted at Jan H Linge beskyldte Draco for plagiat da Draco 17 kom på markedet, han mente at de bare hadde nedskalert skroglinjene på Draco 20 (som var konstruert av Linge) Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
gangso Svart 20.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2008 stemmer nukk de du seier der ivar, har lest de samme ein lanna plass. og draco 20. eg trenger det "deksele" som skal vere fram for den låse mekanismen til dreve. det deksele som står vp280 øverst på dreve.. men veit du sån ca ka ein stål propell ligge i pris til vp 280? og evt kor en får kjøpt de? og er de noke vits? William Andrè Link to post
Moyja Svart 20.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2008 Siden du ikke skal ha noe monster maskin er det ikke nødvendig med stålpropel. Dekslet bruker og falle av hvis det ikke er festet godt- Nytt deksel får du kjøpt hos www.drevdelar.se snakk med Ingemar. Jeg kjøpte mitt der og det var "made in sweden"(kjempe service) . Hvis det er noe du trenger så spør, jeg har endel liggende igjen fra mitt prosjekt Link to post
gangso Svart 20.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2008 de skal eg gjer vettu. :) ka du har da? bare motor/drev deler ? William Andrè Link to post
gangso Svart 25.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2008 hei og god jul. :) har noen spørsmål.. er de noen som veit eller har ein billig kalesje gjerne slitt.. med orginal stenger?? er har ei sån kalesje med noen nye fester men synst den er noke dritt... og så skulle eg hatt noken billige bøtte stoler kor får man kjøpt de eller er de noken som evt bytte mot dei klapse stolane eg har med eit mellom legg seff?... William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 26.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2008 Kjøpte ny kalesje til min draco 1700 for 2 år siden Pris 6000 inkl stenger og frakt Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 26.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2008 kor du kjøpte den henne?? eg sendte mail til ei foretning ein lanna plass og dei skulle ha 14 000kr med stenger.. William Andrè Link to post
Moyja Svart 26.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2008 14 000.- det var da svært dyrt. Jeg kjøpte min hos A.Hansen, men er ikke fornøyd med den. Dålig tilpasset på ene siden. Husker ikke prisen mener det var 10 000.- og den er jo større en din. Link to post
Draco24styling Svart 26.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2008 kor du kjøpte den henne?? eg sendte mail til ei foretning ein lanna plass og dei skulle ha 14 000kr med stenger.. Det var hos jens sagen Bra passform var det på min i allefall Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 2.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 eg snakka med ein på jens sagen og dei skulle ha 7200kr for kalesja med strenger pluss frakt :) oppdatering kommer straks.. skal snart hente motor :D William Andrè Link to post
gangso Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 eg fikk putselig slengt oppi henda ein 120hk ford maskin på 6sylindra.. eg har ikkje noke meir info om den akuratt no veit bare den er 120hk og 6syl som sagt. men er vell ikkje så mange ford som har akuratt de:P eg lurte på om kor mange kg den motoren er, redd for at båten bli litt baktund med den motoren. kor får eg kjøpt marinisering? noken billige dele motorer på nett?? tåler motoren ein liten turbo ?? og ca forbruk? mykje meir en iveco maskina mi? William Andrè Link to post
ivar Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Ford 6syl , kan være en i 27- serien...? 6.22 liter u/ turbo og veier vel nærmere 700kg...? Disse ble også levert som SABB Ford og av Kings Diesel , begge i Bergen. Se også www.lancingmarine.com for info/utstyr til Ford motorer. Tror jeg ville holdt meg til Ivecoen foreløpig.... Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
gangso Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 trur den ikkje er så tung... er ein bil motor William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Hvilken bil kommer motoren fra da? Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 ford custom laste bil eller noke sånt :p William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Da er den tung, og dette er vel og en rekke 6, blir jo lite plass igjen i båten da med så lang motor, en annen ting! den motoren har neppe samme turtall som ivecoen Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 ja fant ut de samme er 4-500kg så er ikkje aktuelt... går litt trengt her sorry... motor til henta i slutten av mnd eller i begynnelsen av neste mnd.. iveco 106hk ;) kommer oppdatering etter kvart William Andrè Link to post
Bearded Beast Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 tilsvarende 2704 av en eller annen type da kansje? den er veldig mange av og brukt av fleire her på forumet og finnes i et utall antall hk. den er iallefall godt over 500 kg så.... Link to post
Draco24styling Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Skal du bruke om igjen drevet som sto på båten? Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 skal bruke 280 dreve ja. :) William Andrè Link to post
gangso Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 noke gale med de? :confused: William Andrè Link to post
Intruder Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Sikkert helt kurrant å bruke om igjen drevet dersom utvekslingen er rett. På bensin motorer bruker det som regel å stå noe sånn som 1.95:1 og det blir feil på en diesel. (har et rimelig diesel 280 1.65:1 drev kun gått få timer etter overhaling ) Intruder Link to post
gmg Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 På bensin motorer bruker det som regel å stå noe sånn som 1.95:1 og det blir feil på en diesel. (Intruder 1.95: 1 utveksling passer diesel. har en 40 B motor med denne utvekslingen på 290 drevet og de går bra. Link to post
gangso Svart 5.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 trur de skal gå bra... får med eit ekstra 280drev med den motoren eg har kjøpt :) William Andrè Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn