Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

ingen som veit de med dynamoen og turteller??

 

har funne ut kordan eg skal gjere de med eksos avløpet. og skal prøve få tak i ein sån godkjent slange i morga.

vist eg greier de så blir de mest sansynlig ein prøve tur om de er fint veir. :)

William Andrè

Link to post
Share on other sites

Turteller skal kobles inn på noe som kalles W-utgang på dynamoen. Dessverre er det ikke alle dynamoer som har en slik utgang, løsningen er da å lage en selv.

 

Sjekk denne linken https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6033

 

Evt så råder jeg deg til å lage en egen tråd om dynamoen du får flere av "ekspertene" på elektronikk til å lese spørsmålet ditt og får sikkert flere svar.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

ok. men bruker den andre turtalls giveren på motoren eg.

 

men sjøsetting blir ikkje før om noken dager. båten er klar. men eg trenger og sette ny styre wire på slepe båten.(blir gjort i dag)

så forhåpentlig vis så blir de fint veir i morga. og testing. :)

Redigert av gangso (see edit history)

William Andrè

Link to post
Share on other sites

ja etter 3 tima med slit så greide eg og bøye de til.

 

men har sagd av den vinkelen. sån eg har ein større bue fra bunnen av båten og opp.

 

vanskelig og forklare men skal ta bilde i morga om eg får den ut :)

 

fikk ut slepebåten i dag :D

William Andrè

Link to post
Share on other sites

motoren sitte ikkje fast.

 

men fant ut at eg hadde vert så genial og dreid rundt hjula da eg bytta diesel pompa.(måtte av med register reima)

 

så er de noken som har ein manual på dinna motoren sån eg får stilt inn i gjenn motoren?

og noken som veit kordan eg gjer de?

og evt noke gode tips? :)

 

va litt irriterande ditta her no eg skulle ha ut båten.

 

men sån er de når eg ikkje viste om de

William Andrè

Link to post
Share on other sites

Det skal være merker på svinghjul og reimskiva til dieselpumpa, og ev andre hjul. Ofte en liten prikk som er preget inn på forsiden av skiva.

 

Som regel skal disse prikkene/merkene "gå sammen" altså peke mot hverandre.

 

Men snakker du med et merkeverksted får du helt korrekt svar. Kanskje du også får et skjema. De pleierå være hyggelige sånn.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Normalt så er det enten overrettmerker eller hull i hjulene som skal matche tilsvarende hull i blokken. Hos meg bruker jeg en 6mm og en 8mm bor som tolker til hjulene, og en dor jeg har slipt til så den passer i et tilsvarende hull til svinghjulet (like over starteren). Monter remmen, drei motoren to omdreininger og sjekk igjen at alle tre tolkene går rett inn. Hvis ikke, juster til det passer. Tipper det er noe tilsvarende på din motor...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...