ray Svart 30.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2012 Detta ser veldig bra ut. Hvor tykke plater brukte du? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 30.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2012 Hvor tykke plater brukte du? Platene er 25 mm med ganske hard kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 31.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2012 Dette blir fantastisk,godt jobbet. Gleder meg til flere bilder. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 12.November.2012 Del på Facebook Svart 12.November.2012 Har du mettet platene med polyester og slipt dette føre legging av glass?? Hvilken dybde endt du opp med på den nye plattingen. Vurdere samme jobben selv, alternativt reparere den gamle. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Veslehjem Svart 12.Januar.2013 Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 Nå har du vel på tide at du kommer med resten av bildene fra plattform byggingen for jeg er såååå spent på resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Bildene er borte men ligger på facebook.com Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 14.Januar.2013 Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Sjøkua har du en link til facbook siden? Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Sjøkua Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Hei Folkens. Da har jeg kommet til meg selv og tatt en liten tur i båten for å se hva som må gjøres med den i år. Jeg har hatt ett par tankmålere som har kortsluttet ( WEMA ) som må byttes. Den ene har jeg fått byttet i går mens den andre var ikke lagervare så må byttes når den kommer. Ellers har jeg tenkt å legge om alt ferskvann ombord. Flytte vvbreder og pumpe til midten av båten. Dette drar med seg nytt røropplegg i hele båten. Skal prøve å ta noen bilder men som dere vet er jeg ikke så flink til dette. Ha en fortsatt fin dag Kua Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Vi følger spent med. Ønsker oss selvfølgelig bilder ja. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Sjøkua Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Hei skal prøve å bli flinkere med det bilde greiene men men. Kua Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Hei siden dere er litt innteresert i bilder kan jeg legge til noen flere bilder fra plattformen. Her ser dere plattformen når jeg tilpasser hva som skal felles inn og forsterkes. Her er ett bilde av sparklingen. Det ble sparklet med Gelcoat blandet med microkuler for å få samme farge og materiale som resten av konstruksjonen. Når Plattengen var sparklet utvendig ble den malt innvendig. Her er ett bilde av sprøytingen! Det er brukt en sprøyte fra biltema. Her er plattformen ferdig sprøytet og klar for sliping. Så ble det kjøpt inn Flexiteak som ble limt sammen og tilpasset på kjøkkenet hjemme. Dette var til min X samboer største fortvilelse. Båt er båt og kjerringer er det nok av. Når plattformen var slipt og teaken var tillpasset ble den limt på. Utstyr ble montert. Som dere ser er det støpt en forhøyning rundt så teaken ligger inne i en ramme. Her er plattformen klar for frakt til havna og montasje. Her er ett bilde under montering. Dette var en liten oppdatering med bilder så håper dere er fornøyd med dette.. KUA Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Knall bra kua ! Ser ut som den passer båten fint også. Kjempe jobb! Har du behldt staga på over siden? Jeg trur jeg skal flyte mine til undersiden. Regner med att det er inntatt en pils eller to der i sommer ..... Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Hei Ray Nei jeg har fjernet disse og har 3 stk på undersiden. Tror jeg var heldig med vinklingene også. Platformen er støpt med 2 cm overhøyde inne ved båten slik at det ikke skal samle seg noe vann på den å det ser ut til å fungere greit. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Hallo alle sammen! Nå begynner det å nærme seg påske å påsketur hvis ISEN går da..... Jeg har som sakt hatt litt problemer med lekasje på diesel tankene mine da det ble brukt feil pakninger. Det var ikke lett å få av mannelokkene da det var veldig trangt. Det første som ble gjort var å sette inn luker med tilkomst ovenfra. Dette hadde jeg gjort på SB side fra før for å ha kontroll på pompa til varmeren. Da dette var gjort monterte jeg rammen og skrudde ut mannelokket. Da valget på ny pakning ble en silikonbasert pakning som skal tåle Diesel måtte jeg sveise på en krok på mannelokket slik at jeg klarte å styre dette på plass. Da dette var gjort var det bare å rense tanken slik at pakningen fikk skikkelig vedheft. Som dere ser ble dette ganske mye klin. Det er jo samme bare det blir tett.. Da var det bare å sette på lokket.. Når dette var gjort måtte jeg bytte føleren i Dieseltanken. Denne var ikke lett å komme til så her matte jeg borre ett 100 mm hull som jeg limte bare igjen den biten som ble borret ut. Da tror jeg stortsett alt er tett og klart for tur.. KUA Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Ser ut som du limte mannelokket med Sika eller lignende? Er dette lurt?. Er vel greit å kunne fjerne mannlokket seinere for rengjøring ol? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjøkua Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Hei Dette er en spesiell pakningssilicone som man bruker på biler. Den er godkjent for å brukes på fyringsoljer. Blir brukt på Amrikanske biler som Bunnpannepakning. Den blir ikke steinhard så den skal være lett å få av. Fikk kjøpt denne av ett bilverksted så det skal være proffe greier. KUA Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Ahh, høres bra ut Da sees vi kanskje på Koster om et par ukers tid Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjøkua Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Ja det gjør vi hvis vi får hull på ISEN........... Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Tess har noe som heter nitril matte som kan skjæres til pakning og tåler diesel Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Tror jeg går for sankthans tur i år jeg. Har over halvmetern med is. Dette er ferskvann som står stille... kun sola som tiner is der og det er spådd 10 til 15 minus om natta de neste 10 døgn. Får ta bilen og reise ned for å se på dere når dere reiser på tur jeg.... Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Ser dårlig ut her også! Skal prøve på noe lurt til lørdag så får se da. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Har du hyra inn en isbryter Kua? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Østavind i dag har vel tæret på isen, Kua? Håper dere kommer dere avgårde. Vi går på fredag i neste uke. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sjøkua Svart 14.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2013 Syntes ikke det tæres mye jeg! Håper på noe hjelp fra yttersiden, så skal jeg prøve på noe rare greier fra innersiden men det kommer jeg tilbake til hvis det funker. Begynner på Fredag / Lørdag med det. KUA Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 14.Mars.2013 Del på Facebook Svart 14.Mars.2013 AAhhhh........dynamitt ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.