Jump to content

Prosjekt: Princess 35 som får en liten ansiktsløfting.


Sjøkua

Recommended Posts

Hei hei!!

 

Nå har alt gått i stå men båten er ikke glemt! Fortiden er det bare kontroll att den er der og ikke det er noe skader på den som blir utført.

 

Påske turen i år går som planlagt men båten blir ikke ferdig! Den blir lagt ut og brukt i Påsken for å ta ett lite sjau på den når jeg kommer hjem.

 

Været er jo ingen som kan noe for, og jeg trenger litt varme....... :lol:

 

KUA

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Hva holder med i båten nå?

Jeg er nå ferdig med motorromet og skal igang med Badeplatformen.

Det er ikke store aktiviteten i båten om dagen da jeg har begynt med Husbygging.

 

 

hva behandler du disse platene med før du lakkerer??

Hvilke plater??

Hvis det er dørken så er den ny!

 

KUA

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Har du noen nye prosjekter for denne vinteren eller

 

Hei jeg har altid mange planer men tror det får bli med platform, ny baugproppel og ny septiktank i år.

 

Driver med noe så kjedelig som husbygging om dagen, så håper på å være innflyttet til påske for da skal jeg til koster.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ja da har jeg fått tatt opp båten og sett over hva som må gjøres!

 

I år blir det bytting av bauproppel, litt teak legging, platform og ikke minst en stor møkkajobb med bunnstoff fjerning.

 

Det siste hadde jeg ikke tenkt til å gjøre men så når jeg spylte båten begynte store flak å løsne. Spylte delvis av en 4-5 lag, men dette

var jo bare på noen steder så båten så ut som den ikke fikk stell i det hele tatt.

 

Så i går begynte Veslehjem og jeg planleggingen og prøve spyling.

Vi har fått låne en kraftig høytrykkspyler som jeg har kjøpt en sandblåser enhet til.

 

03102011060.jpg

 

Dette viste seg å fungere ganske greit.

Vi bestemte oss da for å prøve dette på hele båten og fortsatte litt i dag.

 

 

04102011064.jpg

 

Som dere ser blir resultatet ganske bra.

 

Vi har lagt ut veiduk under for å samle opp sanden men bli kvitt vannet da båten ligger på grus.

 

04102011065.jpg

 

Vi gikk fort tomme for sand da vi ikke viste hvordan sand vi skulle bruke og derfor bare kjøpte noen sekker.

 

Jeg skal få hentet noen sekker i morra så får vi se om det blir litt spyling.

 

Tror nok det tar en 4 - 5 kvelder å få den ren.

 

Dette var alt for i dag, så kanskje jeg oppdaterer litt oftere fra nå! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Vi har fått låne en kraftig høytrykkspyler som jeg har kjøpt en sandblåser enhet til.

3-fas eller?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

hei

har hørt at det finnes et firma som påtar seg jobben med fjerning av bunnstoff med tørris der hvor du ligger for en billig penge.. noen med erfaring på dette?

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

hei

har hørt at det finnes et firma som påtar seg jobben med fjerning av bunnstoff med tørris der hvor du ligger for en billig penge..

Tjaaa, billig og billig? Pris på min 43 foter:

30-35000,- + 900 kg tørris @ kr 14,-/kg :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ja jeg har hørt om dette men sendte noen mailer til ett par firmaer som jeg fant på nettet, men fikk aldri noen svar.

 

Så hørte jeg på bygda at de skulle ha 20 - 25 båtpenger for dette å da syntes jeg det var hvert å prøve litt selv.

 

Regner med at jeg får gjort jobben for ca 4 - 5 båtpenger selv.

 

Og hvis jeg bruker 15 timer er dette ikke så værst betalt.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen alle sammen!!!

 

Nå har jeg drevet litt nede i havna og feilet og rotet mye.

 

Jeg har som sakt kjøpt nytt sanblåser utstyr men hadde gammel stang ned i sanden og slange.

 

Jeg begynte å plundre litt så jeg trodde jeg brukte feil sand så har snart prøvd alle typer man kan kjøpe

for penger. Men så viste det seg at slangen var så gammel at den ble ru innvendig og sanden pakket seg.

 

I dag har jeg byttet slange og da fungerte ting så mye bedre.

 

Er nå ferdig med en side og sakl begynne på neste side i morgen.

Da får vi se! men tror hvis det fungerte som på slutten i dag skal neste side gå på ett par kvelder.

 

Her er bilde av utstyret:

05102011066.jpg

 

 

KUA

Link to post
Share on other sites

Godt å se at det andre som krummer hals og rygg. For de som liker å trene kan de gjøre det slik jeg gjorde i fjor vinter - ta det manuelt. Logget 62 timer på jobben før antipestbehandling og legging av bunnstoff. Utstyr: Malingsskrape, eksentersliper og forsvarets fotposer.

 

Slik så det ut på en av dagene:

 

 

ferdig_slipt_5.jpg

 

Lykke til videre Kua.

 

Halvor

Redigert av Halvor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...