Jump to content

Prosjekt: Princess 35 som får en liten ansiktsløfting.


Sjøkua

Recommended Posts

Kjempe greier det kua , men blir den luka så stor som det ser ut til ? Skal være sprek skal du ha opp den , men du handler vel lukeløftere tipper jeg . Kjempe greier ,veit hvor jeg skal reise om jeg skal ha gjort noe snekkerarbeid .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Min 92 modell P35 har samme lukearrangement som Rem har, og hver lukedel veier ca. 10-12 kg med isolasjonen.

Totalvekten på en luke som utgjør halve salongdørken ( ca. 30-35 kg) er derfor ikke det store problemet. Fordelen med oppdeling i mindre luker er ganske riktig som REM nevner at en ikke behøver flytte bord, stoler etc. og løfte av halve dørken for å se ned i motorrommet.

Link to post
Share on other sites

Kua setter vel på noen el-lukeløftere han vel , så går det av seg selv ;) Neida men som dere sier så er det jo greit med flere luker av mange grunner , men kan jo være greit en en stor luke også . Vi venter på flere bilder nå da ,vært masse helligdager nå .Så du har vel fått gjort masse greier ?

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kjempe greier det kua , men blir den luka så stor som det ser ut til ? Skal være sprek skal du ha opp den , men du handler vel lukeløftere tipper jeg . Kjempe greier ,veit hvor jeg skal reise om jeg skal ha gjort noe snekkerarbeid .

 

Tine III

 

Den er delt i to. den er ikke så store som orginal lukene.

De er kappet litt inn slik at de kan løftes opp uten å komme i komflikt med innredningen!

 

Kua setter vel på noen el-lukeløftere han vel , så går det av seg selv ;) Neida men som dere sier så er det jo greit med flere luker av mange grunner , men kan jo være greit en en stor luke også . Vi venter på flere bilder nå da ,vært masse helligdager nå .Så du har vel fått gjort masse greier ?

 

Tine

 

Lukeløftere blir det men elektriske vet jeg ikke!

Penga renner fort om dagen! Har akkurat fått ett par paller med utstyr som står på marinaen.

 

:flag: Stå på Markus! Dette blir bra!! Husk at du må få lakert før påske... for da kan det fort bli noe søl på den nye dørken..... :drink:

 

Trenger ikke lakere jeg for jeg har ikke penger til å drikke i påsken etter dette, så jeg skal bare bort til mafian å snylte! ha ha :cheers:

 

Ligger dere innefrøset i Sætrepollen?

 

Skulle vel hatt litt isbryterhjelp da tenker jeg? :wink:

 

Du er vel ikke kjøreklar før til påske?

 

Godt nytt år!

 

Ja det er litt is men det er gjestebåter på marinaen så det er råk.

 

Du får svinge innom å bryte litt is en gang i blandt så vi kommer oss ut til påske!

 

Båten skal være ferdig til påske, hvis jeg får alle puter å sånt da! Har sakt jeg skal på ferie da så regner med at det er i orden!

 

Har Dere hatt en fin båt jul?

Link to post
Share on other sites

Veldig greit med festool sagen, den er absolutt en av de beste på markedet! Det går også ann og bruke overfres med fresestål/kulelager. Spesiellt godt egnet til buer, innvendige vinkler osv!

Blir spennende og følge med på prosjektet videre!

Lykke til, mvh

Henboe

 

Ja den sagen er jeg veldig glad i!

 

Det er sant som ordtaket sier: verktøy er halve jobben!

Link to post
Share on other sites

Har Dere hatt en fin båt jul?

 

 

Vi hadde en fin romjulstur til Horten hvor vi var samlet til båtfest sammen med de andre som kom til. Ute på Storsand hadde isen lagt seg, men havnesjef Svein Robert har ordnet oss en isfri havn. :flag:

 

Godt nyttår til deg gså! :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi venter på flere bilder nå da ,vært masse helligdager nå .Så du har vel fått gjort masse greier ?

 

Tine

 

Du har vell ikke lyst på 50 bilder av dørk byggingen?

Håper på å bli mere eller mindre ferdig med de store flatene i dag/natt så da er det bare trappa igjenn.

 

 

Ute på Storsand hadde isen lagt seg, men havnesjef Svein Robert har ordnet oss en isfri havn. :flag:

 

Har dere blitt flyttet eller er hele havna på storsand nå isfri??

Link to post
Share on other sites

Jegb ligger på plassen min. Innerst i havna er det is, men det er gått opp råk mellom bryggene. Jeg lå en times tid med motorene i bakk, slikk at propellstrømmen satte fart på vannet inne i havna. Mesteparten drev da ut.

 

 

Kommer nedom å titter en dag.

Her fra isbrytingen i går da havnesjef Svein Robert kjørte rundt med Fisheren sin.

fischer_1.jpg


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

,men du er vel ikke langt unna du heller.. :drink:

Du veit dem få kaffekoppane jeg hiver innpå , er jo ikke det helt store og søle gjør jeg heller ikke . Men gøy har vi det :wink: Sklei litt ut nå , men det gjør it mye håper jeg . Foresten er det jo f.... ikke sikkert det blir no Koster på oss i år , må jo kansje ha en båt da .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Driver nå med gulvet nede, har bare lukene igjenn men begynner å bli sliten

Når begynner å bli sliten , så er du unskyldt . Men når du jobber med båt , så heter det ikke gulv men DØRK .Men dette veit du jo veldig godt , men sånn som du jobber døgnet rundt så kan du fort si noe galt . Regner med at dette blir knall , så jo hvordan du hadde bygd opp den siste båten din . Den var jo så godt som 100% den , kjempe jobb på det som var av trearbeid .Så bare hvordan det var kutta perfekt alt som var av listverk , der snekker'n komer inn vil jeg tru .Stå på Kua , denna båten blir garanntert kjempe bra . Veit hvor jeg skal om det er snakk om litt hjelp , du kan jo detta :wink:

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei! en liten oppdatering fra Hurum!

 

I dag har det hvert arbeidet i båten, og det som sto på tur var dørken nede forran pantry.

 

Jeg begynte så smått ved 10 tiden og ved 13 tiden målte jeg hva jeg hadde av litverk, og fant fort ut at det var bare å kaste seg i bilen å få kjøpt noen meter.

 

Jeg har i dag malet opp dørken og kappet den ut med ulker å det hele. Den er nå ferdig listet og står til herding.

 

Håper denne er tørr i morra så jeg får prøvd den i båten.

 

Platen er så stor att jeg må skru ut dørene nede får å få lagt den på plass.

Dette problemet får jeg ta i morra.

 

Jeg var bestemt på å gjøre dette ferdig så jeg holt på til 03 05.

 

Legger ved noen bilder:

 

p1030132.jpg

Malen er lagt på dørk platen.

 

p1030133.jpg

Dørken ferdig kappet uten luker.

 

p1030134.jpg

Dørken ferdig kappet med luker.

 

Da blir det spennende å se om den passer i båten!! :crazy:

Link to post
Share on other sites

Kjempe greier detta da , gleder meg å se båten ettervært . Regner med den blir som ny før vi drar på påskeferie , det blir mye ettervært og kansje dyrt også .Men pytt pytt , itno som er dyrt til båt . Båt er gøy det , så da skal det koste litt .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja da var en ny båtdag ferdig!

 

I dag har jeg demonter en dør og fjernet noen skuffer i båten for å få lagt ned dørken som jeg laget i går.

 

Dørken var ferdig herdet så jeg slipte over alle limskjøter så den egentlig er ferdig til lakkering.

 

Da vi tok med dørken til båten var det en utfordring å få den på plass. Dette brukte vi et par forsøk på å få til!

 

Her er ett bilde av dørken liggende på plass:

 

p1040135.jpg

 

Langs kantene er det nå en liten gleppe inn mot veggene der det har hvert sokkel av teppe.

Denne sokkelen skal jeg bytte ut med teaklister.

 

Det som nå skal gjøres di nermeste dagene er å kle inn trappen med teak slik att den ikke er den skiller seg ut med teppe.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...