Jump to content

Prosjekt: Princess 35 som får en liten ansiktsløfting.


Sjøkua

Recommended Posts

Her ser dere ett bilde av en av platene som er ferdig slipt.

Her har jeg slipt kantene med først 400 papir så 800 og tilslutt 1500.

Etter dette polerte jeg kantene så de ble blanke og fine.

Kua

(Sitat fra innlegg #117)

 

Hei Sjøkua. Dæsjn blir jo knallbra!

Regner med at det er hele overflaten du har pusset og polert (det du kaller "kantene") uten videre etterbehandling, eller har jeg missa noe? Vurderer selv en lignende behandling av noen respatexplater i min båt, men hadde sett for meg en nedpussing med etterfølgende lakkering. Topp hvis dette kan utføres ved kun pussing og polering.

Maya

Redigert av Maya (see edit history)
Link to post
Share on other sites

(Sitat fra innlegg #117)

 

Hei Sjøkua. Dæsjn blir jo knallbra!

Regner med at det er hele overflaten du har pusset og polert (det du kaller "kantene") uten videre etterbehandling, eller har jeg missa noe? Vurderer selv en lignende behandling av noen respatexplater i min båt, men hadde sett for meg en nedpussing med etterfølgende lakkering. Topp hvis dette kan utføres ved kun pussing og polering.

Maya

 

Takker!

Jeg har bare slipt kantene jeg! Overflaten på selveplatene mine er blanke fra fabrikk!

 

 

Veldig bra Sjøkua. Forresten Sjøkua, lurte litt på hvordan det føles å være så flink? :cryin::flag:

Er jo litt missunlig på finger ferdighetene dine. Men, atter en gang veldig bra!

 

Takker!

 

Vet ikke om jeg er så flink men jeg er ikke redd for å prøve, og hive meg ut på utfordringer!

 

Kua

Link to post
Share on other sites

Hilsen en som er der å hefta han. :confused:

Kansje dere kan finne dere et annet sted å sitte å fordrive tia , så Kua kan få jobbe litt i fred . Ikke lett å få gjort alt som skal gjøres til påske , når båten er full av gubber som bare sitter i veien hele dagen ..... :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja det er jævlig hva et mannskap og en elektrikker kan få til. I dag har de knust et håndtak på en snøfreser.

Det er viktig at de som ødelegger alt som er mindre en et spett holder seg til Forderer og Nord wester.

Stå på Markus, snøen skal bort. :cheers:

Men det må sies til vårt forsvar ødelegger vi noe så blir det reparert igjen.Da vi forsto at snefreser ikke holdt fikk vi en hjullaster til å rydde snøen,så no er alt ryddet.Regningen kommer senere Sjefen. :wink:

Link to post
Share on other sites

Når du blir ferdig så er jo båten ny utenom skroget ,du har jo/skal jo bytte alt ombord . Nye puter all over -kalesjer-dørker-dærsjen-kjøleskapet-osv osv .Tør ikke komme å legge meg sia deg jeg med den gammle båten min,hakke starta med noenting jeg .Ikke noe som syns da men jobba dag etter dag sia jeg kom hjem med den ,nei blir hjemme i påsken å pusser opp innvendig .Må slipes ned all over å lakkes ,rekker jo ikke det til påske. Nok andre ting som må gjøres ,dukka opp ny utgift idag . Dreggetauet (blytau) acter har nesten ryki av ,gnissa nesten av inne i skroget .Mangler sikkert en plastgreie inne i veggen der , så det er nesten slitt av .Så det når jeg testa vinsjane idag, så hva er det neste .....

Kua vi prates jo vær dag i tlf , så vi veit jo stort sett hva vi holder på med på båtane.Men gleder meg til isen går ,så jeg kan komme en tur å se på skuta .Den blir knall fin ... . ;)

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette

 

Hei!

 

De brytene har jeg kjøpt på Maritim!

 

Vet ikke helt hva de kostet for det er forskjellig pris på hvilke brytere du kjøper.

 

Jeg måtte bruke dette merke for å få alt likt og få trimflapsa inn i samme stil!

 

Vinsjen bak er Ilas og den hadde disse brytene orginalt!

 

legger ved ett bilde!

 

p2280198.jpg

 

Kua

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen!

 

 

Nå har jeg gjort litt til i båten. På søndag ble varmeren byttet ut fra Webasto 5000 til Webasto evo 5500.

 

Dette ble gjort da jeg monterte varmeren i september og fikk en bra pris på den nye typen slo jeg til..

 

Jeg er veldig glad i dupeditter!

 

Varmeren var lik den gamle så jeg kunne bruke samme festene.

 

p3010202.jpg

 

Når varmeren var montert var det kabling som sto på tur.

Det var helt forskjellig kabelnett på den nye varmeren så jeg måtte bytte dette ut helt.

 

Vi avisolerte strømkablene og kappet disse for å få kortest mulige kabler. ( Har hørt en gang att disse varmerne er ikke glad i for lange kabler av dimensjonen som den er levert med)

 

p3010203.jpg

Formanen satt i arbeid!!

 

Da var det bare å få felt inn det jye displayet.

Dette er jo hele varmeren, og jeg syntes dette var så fint så jeg måtte bare bytte varmeren!

 

p2280201.jpg

 

Varmeren ble startet opp og fungerte utmerket!

 

Jeg ble super fornøyd!! :flag:

 

Kua

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...